Ervaringen met voetzoolreflexmassage/reflexzonetherapie??

Hallo meiden,

Omdat ik 'slechts' 40 weken zwanger ben, wil mijn verloskundige nog niet strippen, maar ze begrijpt wel dat ik er helemaal genoeg van heb en de kleine blijkt groot genoeg te zijn (en mag dus komen). Zij geeft aan dat in sommige gevallen voetzoolreflexmassage helpt om de weeen eerder op gang te laten komen. Ik heb dus voor vanmiddag een afspraak gemaakt voor zo'n massage. Heeft iemand van jullie er ervaring mee? Helpt het en op welke termijn? Ben erg benieuwd. Vind het best wel spannend...

Annet

Ik heb er geen ervaring mee, dus ben wel erg benieuwd naar jouw bevinden!
Wil je dat na vanmiddag even laten weten?! Dan is het wellicht iets om te gaan proberen!

Ik ben nu 40 weken en 4 dagen. Verloskundige doet bij mij dus ook nog niets (pas na 41 weken).
Moet er vanmiddag weer heen, dus ga maar wel weer even vragen wat mogelijkheden zijn, haha. Ik verwacht gewoon weer het antwoord dat ik geduld moet hebben...

Hoi annet

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik ben pedicure van beroep. En weet dus wel iets over voetreflex zones. Ik weet ook dat het echt kan helpen tegen verschillende lichamelijke ongemakken en bepaalde lichaamsdelen kan stimuleren. Echter weet ik ook dat er veel fout kan gaan, en je behoorlijk ziek van een massage kan worden als deze niet goed wordt uitgevoerd. (of het verder kwaad kan voor je baby weet ik echter niet) Je kan er verschillende bijwerkingen van krijgen zoals misselijkheid overgeven en vreselijke hoofdpijn. Ook je bloeddruk kan er van in de war raken. LET OP IK ZEG KAN HOEFT NIET!!!! Ik zeg dit ook echt niet om je bang te maken maar meer om je te waarschuwen dat je echt bij een goede masseuze moet gaan. Is dit het geval? En is de masseur in kwestie geod gediplomeerd en bijgeschoold kan het alleen maar voordelen hebben. Er vanuit gaande dat je daar wel even navraag naar hebt gedaan of een goed adres gekregen hebt via je vk, wil ik je heel veel ontspanning toe wensen morgen. Want als het goed gebeurd is het heerlijk!!!!

En dit is echt niet om je ongerust te maken hoor meid! Alleen om je te attenderen op het feit dat er kwakzalvers en echte goede therapeuten zijn!!! Ik stuur mijn klanten ook wel eens door en als je een echte goede therapeut/ masseur hebt werkt het en is het heerlijk!! (zeggen de meeste mensen..)

Veel plezier morgen

liefs gridje

Hi Gridje,
Bedankt voor je reactie en bezorgdheid, maar ik had de folder van haar (en naam en adres) van de verloskundige gekregen, dus geheel vertrouwd. Ik ben het helemaal met je eens dat er op dat vlak ook veel 'amateurs'  zijn, waar ik mijn lijf (maar vooral het lijfje van die kleine) liever niet aan blootstel.

Hi NinoD
Helaas heeft het geen resultaat opgeleverd in de zin dat inmiddels de weeen zijn begonnen o.i.d., maar ik moet zeggen dat het HEEL erg ontspannend was en dat ik haast verbaasd was toen ik mijn ogen open deed, dat die buik er toch ECHT wel zit. Even niet gevoeld dus, heerlijk relaxt. En.....voor het eerst in enkele weken een nacht goed geslapen. Alleen daarvoor was het dus al de moeite waard!

Wat ik verder erg prettig vond, is dat zij drukpunten stimuleert, die gewoon pijn doen. Ze laat je dan voelen hoe je daar mee omgaat en leert je ook hoe je IN die pijn kunt gaan zitten. Bij zwangerschapsyoga ben je daar ook wel mee bezig, maar doordat je dan geen pijn ervaart, is het moeilijk om te kijken hoe je echt reageert. Dus ook op dit vlak weer wat geleerd en zie ik weer een stukje zelfverzekerder de bevalling tegemoet.
Ik vond het dus wel een aanrader.

Gr-jes Annet

Terug
Bovenaan