Ervaringen met zwanger worden na verwijderen van 1 eileider.

<p>Na een jaar proberen kwamen er onderzoeken bij mijn vriend en mij. Mijn vriend gelukkig goed vruchtbaar, maar bij mij is er vocht in mijn rechter eileider geconstateerd door een vroegere blindedarm ontsteking, wat voor nu nog een zwangerschap tegenhoudt. Binnenkort ga ik onder het mes en wordt deze eileider verwijderd. Zijn er mensen hier die dit hebben meegemaakt en hun ervaringen met mij willen delen hierover? Lukte zwanger worden hierna wel goed?</p><p>Groetjes Room.</p>

Hè wat naar dat je deze operatie moet ondergaan! Het goede nieuws is dat zwanger worden met 1 eileider wel kan. Wij hebben ook lang allerlei onderzoeken gehad in het ziekenhuis na en tijdens meerdere mislukte en gecompliceerde zwangerschappen. Bij 1 van die zwangerschappen is mijn rechter eileider verwijderd. Ik ben daarna nog meerdere keren op de natuurlijke manier zwanger geworden. Helaas zonder goede afloop. Uiteindelijk hebben wij dmv IVF een gezonde dochter gekregen.

Dus het kan! Geef die moed niet op. Heel veel sterkte met je operatie en het herstel.

Super bedankt voor je berichtje! Ja ik vind het best spannend, maar ik ga dan van het beste uit. Wat vervelend dat je dat allemaal hebt meegemaakt, maar gelukkig dat het gelukt is met IVF en heb je nu een gezonde dochter.
Groetjes Room.

Wat vervelend dat je geopereerd moet worden!
Ik heb nog wel m'n beide eileiders, maar m'n linkereileider functioneert niet (geconstateerd na een hsg). Dus vergelijkbaar met 1 eileider hebben... Ik ben kort na de diagnose spontaan zwanger geworden. Mij is uitgelegd dat het qua kans niet veel uitmaakt of je 1 of 2 eileiders hebt. Volgens mijn gynaecoloog was de kans met 1 eileider ietsje (minder dan 5%) kleiner dan met 2 functionerende eileiders. Dus wellicht zit er voor jou ook een spontane zwangerschap in!

Okey dit stemt me positief in. Met 5% verminderd kans scheelt gelukkig niet veel!?.
Ja het is dan eerst een jaar zelf proberen en daarna wordt de volgende stap iui wat de gynaecoloog zei. Hopelijk lukt het nog natuurlijk.
Groetjes Room.

Bij mij zijn ruim 10 jaar geleden mijn rechter eileider en eierstok weggehaald ivm een cyste. Inmiddels ben ik ruim 14 weken zwanger van onze eerste. Ik was na de tweede ronde zwanger (zonder icsi, ivf (enz.)). En dan ben ik ook nog ouder dan de gemiddelde mama-to-be.
Ik heb me overigens ook zorgen gemaakt of ik wel zwanger kon worden, maar dat bleek voor niks. De gynaecoloog gaf ook bij aan dat wanneer je nog maar een eierstok hebt, je gewoon zwanger kunt worden. 

Hoi,
ik heb ongeveer het zelfde mee gemaakt, ook na een jaar proberen bij de gyne terecht gekomen en er bleek ook vocht in mijn linkereileider aanwezig te zijn. 
ik ben nu recent geopereerd geweest, en kan niet wachten om opnieuw " te beginnen "
mag ik soms vragen of jij ondertussen al een positieve test in je handen hebt gehad?
hoe lang duurde het voor je cyclus opgang kwam?
Groetjes!

Terug
Bovenaan