Ervaringen mirena spiraal gevraagd

Hoi,

Om medisch redenen mag ik de pil niet meer gebruiken, dus ik ben op
zoek naar een prettig alternatief. Gevoelsmatig zit ik te denken aan de
mirena spiraal.

Maar ik zou graag horen hoe deze (wel/niet) bevalt, (wel/niet) klachten etc.

En mijn voornaamste vraag: is er iemand die deze spiraal gebruikt heeft
voor de zwangerschap? Hoe snel na het verwijderen kwam je eigen cyclus
op gang? En hoe lang daarna was je zwanger?

(ik zou graag in de komende 2 jaar een 2e kindje willen...)

Groetjes Karin

Mama van Christian (20 weken)

Hoi Karin,

Ik heb het Mirena-spiraaltje gehad, en de volgende ligt hier al klaar.

Ik ben er  erg tevrden over, nergens last van en ik werd niet meer ongesteld!!! Joepie!

De eerste is 1 1/2 week na mijn keizersnee geplaatst (tja, was een echte man, kreeg later van een andere gyn. te horen, dat dat eigenlijk veel te snel is. Ik had voor die keizersnee trouwens geen ontsluiting onfo (was toen 34 weken zwanger).

na het verwijderen (1 jaar later) was ik na drie weken ongesteld en de maand erna zwanger. Ongeveer  9 weken na de geboorte van mijn tweede zoon is weer een Mirena geplaatst die ook een jaar bleef zitten. Ook nu was ik meteen weer ongesteld en een 2 maanden later zwanger.

Onze meid is nu 14 weken en het spiraaltje ligt al hier thuis, moet alleen nog steeds een afspraak bij mijn huisarts maken...

Succes ermee!

Liefs, Veer

Hoi Karin,

de mijne zat ws verkeerd, ik voelde hem tijdens de sex, dus ik heb er geen goede ervaringen mee wat dat betreft.

Wat je belangrijkste vraag betreft: Ik heb hem in februari 2006 laten verwijderen, begon onmiddelijk aan de pil en stopte weer met de pil in maart. In januari 2007, 11 maanden na ik dat ding heb laten verwijderen was Laura er.

Groetjes Ilona

Hoi Karin,

Hier nog een positief verhaal over de Mirena.
Ik heb in 2003 de Mirena laten plaatsen omdat ik het slikken van de pil zat was en ik er niet nauwkeurig genoeg mee omging. Ik kreeg toen een serieuze relatie en van kinderen was totaal geen sprake. Het condoom waren we "ontgroeid" en dus op zoek naar een alternatief: de Mirena. Mijn huisarts vertelde toen dat bij het plaatsen van een spiraal minder hormoon vrij komt, maar wel directer bij de bron. Het komt niet in je bloed. Daardoor is de kans groter dat je sneller zwanger wordt, als je de spiraal laat verwijderen. Bij de pil kunnen de hormonen tot nog een jaar later in je bloed zitten, waardoor je geen eisprong hebt.

Vanaf moment 1 ben ik er positief over. Het plaatsen was pijnlijk, hoewel dat na een zwangerschap minder zou zijn. Daarna werd ik nauwelijk nog ongesteld en in de loop der tijd bleef deze zo goed als weg. Eens in de enkele maanden had ik wat bloedverlies, van ca. 1 dag wat je nauwelijks ongesteld kon noemen.

In mei 2006 heb ik de Mirena laten verwijderen, omdat wij graag een kindje wilde. Mijn cyclus kwam na een week al weer op gang op de normale wijze (27 dagen). Op advies van de huisarts hebben wij eerst nog twee maanden met condoom gevreeen, dit om eerst twee keer ongesteld te zijn geweest, zodat de uitgetelde datum beter te bepalen is (je weet dan wat je cyclus is). Eind augustus werd ik niet meer ongesteld en was het raak: afgelopen april is onze zoon geboren.

Over vier weken ga ik opnieuw een spriaal laten plaatsen. Ik was er heel gelukkig mee en heb er alle vertrouwen in dat het nu ook weer goed komt.

Gr. Tamara.

Hoi allemaal

ik zit in het zomer 2007 forum, maar was even hier aan het lezen.
Ik had voor mijn tweede kindje ook een Mirena-spiraal. Toen ik 'm eruit had laten halen, was ik in no-time zwanger.
Reken maar uit: het spiraaltje ging er 15 juli uit, op 20 april een jaar later was ik uitgeteld.
Mijn ervaringen zijn heel positief (nauwelijks meer ongesteld!) en ga er binnenkort weer een laten plaatsen.

Groetjes
Irene
moeder van Tessa 23 mei 2007

hoi hoi

ik heb vrijdag 13 april de minera spiraal laten zetten en heb er geen prettig ervaring
na het zetten begon ik de vloeien en moet zeggen ik vloei nu nog   zal wel aan de dag en datum liggen

ook voelde ik hem tijdens de sex de gyn heeft hem toen nog een stuje afgeknipt voel hem nu mider(ligt een beetje aan welk standje)
ik moet hem van mijn gyn nog effe laten szitten omdat ik niet tegen de pil kan
hen ook zo een staafje in mijn arm gehad maar dat was helemaal drama
 wachten we op groen ligt zodat ik geholpen mag worden voor een sterralistatie
maar omdat ik pas 25 ben vind ze het te jong maar aangezien ik twee drama van een bevalling heb gehad
loop nu nog twee dagen  per    week omder controle bij de internist
twijfeld ze nog
de gyn wilt het nog 6 maandn aankijken en dan een beslissing nemen
als het niet door gaat laat ik even goed me spriaal eruit halen en dan zien wel wel verder

beetje lang verhaal geworden maar antwoord op je vraag ik heb er geen goede ervaring mee

groetjes mariella

Terug
Bovenaan