Ervaringen mirena spiraal gevraagd

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Om medisch redenen mag ik de pil niet meer gebruiken, dus ik ben op
zoek naar een prettig alternatief. Gevoelsmatig zit ik te denken aan de
mirena spiraal.

Maar ik zou graag horen hoe deze (wel/niet) bevalt, (wel/niet) klachten etc.

En mijn voornaamste vraag: is er iemand die deze spiraal gebruikt heeft
voor de zwangerschap? Hoe snel na het verwijderen kwam je eigen cyclus
op gang? En hoe lang daarna was je zwanger?

(ik zou graag in de komende 2 jaar een 2e kindje willen...)

Groetjes Karin

Mama van Christian (20 weken)

Hoi,

Ik ben helemaal fan van het mirenaspiraal. De nadelen  waren dat ik  de eerste paar maanden nog wel wat 'voelde' en veel last had van tussentijds bloedverlies. Dat was echter na een maand of drie voorbij en toen was het geweldig. Bijna geen menstruatie meer, geen last meer van pms, buikpijn en de rugpijnen die ik altijd had tijdens de menstruatie.
Plaatsen is wel even vervelend, maar je hebt goede pijnstillers (naproxen).

Ik heb de mirena spiraal in december 2005 weg laten halen en in februari 2006 was ik zwanger...

Groetjes, KT

Hier ook een grote fan van de mirena.
Ik heb hem tussen mijn 2 kids in gehad. Januari 2006 heb ik hem eruit laten halen en maart 2006 was ik zwanger!
Ik heb alleen een bloeding gehad na het plaatsen. Daarna nog een keer of 3 een hele lichte menstruatie en daarna niks meer. Ideaal!
Het is er nu nog niet van gekomen, ben gewoon aan de pil, maar wil hem binnenkort echt wel weer laten plaatsen.
Sil

hoi,

ik heb tussen mijn kids ook een mirena gehad, maar ik ben dr niet zo enthousiast over, ik heb 2 jaar lang buikpijn gehad, ik heb in die 2 jaartijd allerlei onderzoeken gehad, want alle artsten wisten zeker dat het niet aan het spiraal kon liggen, maar toen ik hem heb laten verwijderen, was de uikpijn na een maand helemaal verdwenen, ook voelde ik hem altijd met het vrijen,ook erg vervelend, messchien dat ik een uitzondering ben hoor, maar voor mij nooit geen mirena meer! ik heb de mirena december 2005 laten verwijderen en februari 2006 was ik zwanger,

groetjes susanne

hoi hoi

ik heb hem na de zwangerschap laten plaatsen. 3 maanden erna
nou 1 regelrechte ramp. ten eerste moest het als je ongesteld   was, nou 1 groot bloedbad hihi spiraal kwam er meteen weer uit. weer laten zetten, volgende dag giga van onderen pijn ( weet niet hoe ik het moet zeggen) ik gebeld echo laten maken lag ie er weer uit. weer een nieuwe laten zetten. na 6 weken controle en ja hoor lag er weer uit. mijn lichaam accepteerd het ws niet. dus toch maar weer aan de pil.
veel van mijn   collega's hebben ook de mirena spiraal en hebben nergens last van, dus ik ben denk ik weer een verhaal appart.

groetjes danielle

Je moet hem tijdens je menstruatie laten zetten, omdat dan je baarmoedermond nog open staat. Anders wordt het erg pijnlijk. Maar het is niet nodig om dit tijdens je hevige dagen te laten doen. Ik heb hem de laatste dag van mijn menstruatie laten zetten, toen ik bijna niet meer vloeide, dus hier geen bloedbad.
Sil

Terug
Bovenaan