Ervaringen misoprostol bij miskraam

<p>Hallo,</p><p>Zijn er hier vrouwen die ervaring hebben met het medicijn Misoprostol na een missed abortion?</p><p>Afgelopen woensdag avond heb ik 4 pilletjes vaginaal ingenomen en 24 uur later (donderdag avond dus) moest ik dit nogmaals doen.</p><p>Donderdag ochtend was ik het vruchtje al verloren maar had eigenlijk helemaal geen last van de bijwerkingen... Tot vandaag.</p><p>Vandaag voel ik me opeens zo ziek, vraag me af of dit door de medicijnen kan komen zo laat nog? Tijdens en na de medicatie nergens last van, nu 3 dagen later voel ik me ellendig.</p><p>Symptomen die ik nu heb vanaf vanmorgen: buikkrampen, misselijk, duizelig, uiteraard nog vaginale bloedingen en echt hele hevige diarree. Vanmorgen temperatuur gemeten maar was 37.8 dus nog geen koorts.</p><p>Meer vrouwen die zo laat pas last kregen van de bijwerkingen? En de pillen zijn trouwens ook weer in z'n geheel eruit gekomen... Is dit normaal? Ik dacht dat ze zouden moeten oplossen maar ze zijn er alle 8 na een aantal uur weer uitgevallen.</p>

Goedemorgen,
Ik heb hier geen ervaring mee en wat ontzettend naar dat je dit moet meemaken.
Ik raad je aan om contact op te nemen met de arts, in plaats van hier je vragen te stellen. Ik begrijp dat je wellicht herkenning zoekt, maar dit zijn zulke medische dingen... hier kun je geen specifiek antwoord verwachten. 
Ik wens je veel sterkte toe.
X

Hi,
Misschien kan ik je met mijn verhaal wel wat herkenning geven. Op 3 januari is bij mij de missed abortion ook opgewekt met misoprostol. Na ongeveer 7 uur ben ik het vruchtzakje verloren en veel stolsels. De pijn viel mij mee en voelde me daarna redelijk.
Totdat ik na 3/4 dagen mij ook opeens niet goed voelde met veel buikkrampen en rugpijn. Ook opeens 38 graden koorts. Ik heb toen de arts gesproken en die gaven aan dat dit een naschok kan zijn. Achteraf was bij mij de oorzaak dat er nog restweefsel zat en m’n lichaam nog keihard bezig was.
Bij de controle echo de restweefsel ontdekt nog een keer 4 tabletten ingebracht en na 10 dagen weer een echo en was ik schoon. De tweede keer was bij mij ook dat de tabletten niet waren opgelost. Dit heb ik nagevraagd en was geen probleem, gebeurt vaker en het stofje heeft dan al z’n werk gedaan.
Heel veel sterkte en hopelijk kan je alles een plekje geven. Twijfel je ergens over, gewoon bellen naar de arts. Ik twijfelde ook maar na een telefoontje en goed geholpen te zijn, gaf het voor mij weer wat rust!

Bij mij is mijn miskraam ook opgewekt met medicatie op 2 en 15 januari. Beide keren zijn de pillen er ook in het geheel uitgekomen, maar dat maakt niet uit want dan heeft z'n stofje het werk al gedaan. De eerste keer ben ik alleen het vruchtzakje verloren en de 2de keer is het helemaal fout gelopen en werd het een spoed opname met een curretage als gevolg. Voor mij nooit geen medicatie meer maar direct een curretage en kan het ook iedereen aanraden. Was mij een hoop pijn, bloedverlies en ellende gespaard gebleven. 

Terug
Bovenaan