Ervaringen misoprostol

<p>Hoi allemaal!</p><p>Vandaag ben ik 41 weken zwanger en als er de komende dagen niks gebeurt word ik komende dinsdag ingeleid.</p><p>Omdat de placenta te dicht bij mijn baarmoedermond ligt is strippen of een ballon plaatsen geen optie en krijg ik misoprostol pillen. In het ziekenhuis is aangeveven dat de bevalling dan 2 tot 3 dagen kan duren en dat ik gedurende die tijd in het ziekenhuis moet blijven. Ik lees echter ook vaak dat veel zwangere vrouwen liever niet ingeleid worden vanwege weeenstorm, dat lijkt de lange duur van 2 tot 3 dagen een beetje tegen te spreken. <br /><br /></p><p>Zijn er dames met ervaringen met een bevalling opgewekt puur door misoprostol? Hoe lang duurde dat? Hoe heb je dat ervaren? Ik maak me in principe geen zorgen maar ben voornamelijk gewoon benieuwd.</p><p>Groetjes!</p>

Ik vind het best wel dapper dat je deze vraag stelt ?. Ik had zelf zoiets van ik laat alles maar op me af komen. Had erg de hoop dat de heftigheid van de weeën zich een beetje 'rustig' op zou bouwen. Ben ook ingeleid met miso. En daarna ging t bij mij snel. Terwijl ik echt maar heel weinig had gekregen Ik had daarvoor zelf ook al wel weeën, maar niet met 5 min ertussen. Een uur na de miso werkte deze. Ik kreeg hem om 7.30 en om 15 uur had ik volledige ontsluiting. Wel met ruggenprik. Toen is de ruggenprik gestopt en ben ik 19.30 bevallen.

Heel veel succes ???

Ik ben afgelopen augustus ingeleid met misoprostol. Ik kreeg op maandag ochtend 1e tabletten oraal, rond 14.00 uur 2e gift oraal. Hierna begon het iets te rommelen. Toen ik om 18.00 uur de 3e gift oraal zou krijgen had ik 2cm ontsluiting, hierna ben ik gestript om te kijken of het zelf zou komen anders zouden ze de dag erna mijn vliezen breken. De bevalling kwam zelf op gang hierna, en dinsdag om 14.00 uur is onze dochter geboren. Bevalling duurde erg lang maar dat had niks met de misoprostol te maken maar puur dat het een groot kind was 4870gram en als sterrenkijker lag waardoor ze vast zat in het geboortekanaal.
Ik heb de tabletten niet als onprettig ervaren.

Bij mijn 1e dochter ingeleid met een ballonnetje, het voordeel met tabletten als ze oraal starten is dat je niet steeds het ‘gedoe’ van onder hebt.
Hier zouden ze de 1e dag tabletten oraal geven zou dat niet werken de 2e dag tabletten vaginaal inbrengen maar dit was bij mij dus niet nodig.

Ik hoop voor je dat je kleintje alsnog vanzelf komt en dat je een prettige bevalling hebt, succes met de laatste loodjes!?

Terug
Bovenaan