Ervaringen na een HSG

Ik had geen bloedverlies of andere cyclus. De behandeling deed ook maar heel kort veel pijn, zegmaar een paar seconde, maar ik was goed doorgankelijk. Ik ben er niet zwanger van geraakt want het probleem bleek na lang zoeken toch bij mijn man te zitten. 
 
Slechts een heel klein beetje bloedverlies (max tot een paar uur later). Wel een cyclus van 44 dagen gehad, doch ik kan niet zeggen of dit aan de HSG lag of aan het feit dat ik hormonen moet nemen. Die cyclus niet zwanger, nu aan de 2e cyclus na HSG bezig.
 
Ik had na mijn HSG bloedverlies, wel aanzienlijk lichter dan een menstruatie, ongeveer twee weken lang, waarvan eigenlijk alleen de eerste twee dagen echt wat voorstelde, maar de weken erna dus wel zoveel dat je zeker een inlegkruisje oid nodig had. Toen ik ongesteld werd was het daarna weg. Die twee weken hield ik ook flinke buikpijn welke ophield toen ik ongesteld werd (zodanig dat ik die twee weken erna ook hoofdzakelijk in bed heb gelegen, al hoefde ik niet meer over te geven van de pijn zoals tijdens de HSG). Meteen seks na de HSG omdat je extra vruchtbaar zou zijn, ik moest er in elk geval niet aan denken op dat moment. Bovendien bevestigde de HSG in mijn geval de verhoogde kans op herhaling van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dus hebben we onze kinderwens toen sowieso even gepauzeerd.
Mijn cyclus was toen korter dan ik gewend was (29 dagen), maar ik was toen ook net op dieet gegaan voor mijn PCOS en sinds ik dat dieet volg is mijn cyclus ook ongeveer zo kort gebleven (sindsdien 30-32 dagen), ik denk dus niet dat dat aan die HSG lag, maar vooral aan het dieet.

Ik was dus aan een kant (waar ik eerder een EUG had) helemaal niet doorgankelijk, ook niet met extra druk zetten (AU!). Mijn eileider is later dan ook operatief verwijderd, want er zat wel een vochtophoping (waarschijnlijk ontstoken) in, en functioneel was hij toch niet meer. Na die operatie ben ik (na 1 cyclus afwachten voor herstel) overigens wel meteen zwanger geworden van mijn zoontje en sindsdien ook nog twee keer zwanger geworden (miskraam en mijn huidige zwangerschap). De HSG was voor mij eind februari, de hersteloperatie in april, in mei ongesteld geworden en daarna dus gaan proberen en in juni positieve zwangerschapstest in handen. 
 
@ gebruiker..56 wat heftig dat je zolang hebt moeten wachten. Maar gelukkig uiteindelijk wel zwanger geworden dan. Ik ben benieuwd wat de toekomst ons brengt.
 
@ Elsiejoy; ik vond het onderzoek ook geen pretje. Deed echt even heeeeeel veel pijn. Maar mijn eileider was open. Als dat net zoals bij jou was geweest dan was ik doodgebleven denk ik.
Ik heb maandag de HSG gehad en dinsdag heb ik weer seks gehad, ging prima. Alleen wat bloedverlies daarna. Maar pijn heb ik geen seconde meer gehad vanaf dat ik ben opgestaan na het onderzoek.

Maar dan ben je nog snel zwanger geworden! Hopelijk ik ook. Ik word nu alweer gek van het afwachten haha.
 
@Elsiejoy; wat ik me wel afvroeg is of het niet meer pijn deed bij mij omdat ik maar 1 eileider heb en dus littekenweefsel zit waar ze tegenaan spuiten? Geen idee, dat was mijn beredenering. ??
 
Terug
Bovenaan