Ervaringen na gebruik minipil

<p>8 dagen geleden (vorige week zondag) heb ik voor het laatst de minipil geslikt. Ik ben twee dagen daarvoor gestopt met (fulltime) kolven voor onze dochter. Alleen afgelopen zaterdag heb ik nog kort (5minuten) 1 borst gekolfd omdat er een hard plekje in zat.<br />We willen het op z'n beloop laten en een tweede kindje is dus (snel) welkom.</p><p>Sinds het stoppen met de minipil heb ik nog geen bloeding gehad. Ik ben me ervan bewust dat dit anders gaat dan bij de normale pil, maar ik ben natuurlijk enorm benieuwd naar wat er in mijn lijf gebeurd. Ik heb een aantal maanden moeten ontpillen van de gewone pil, voordat er de vorige keer wat gebeurde (toen eerst een miskraam en 2 maanden later 'gezond' zwanger). </p><p>Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van andere vrouwen, nadat zij gestopt zijn met de minipil. Kwam er snel een bloeding? En zo ja, hoe verliep je cyclus daarna? Heb je geen bloeding gehad en was je direct weer zwanger? Natuurlijk weet ik dat alle vrouwen hier anders op reageren, maar alle info is welkom, want op het internet kan ik hier weinig over vinden. Alvast bedankt :)</p>

Ik ben vorig jaar juli gestopt met de minipil in verband met onze wens voor een tweede. Omdat ik na twee weken nog niet ongesteld was geworden, heb ik de huisarts gebeld met de vraag 'waarom word ik niet ongesteld?' (ik wist niet dat het heel anders ging dan bij de gewone pil). Ik kreeg toen het antwoord dat bij de meeste vrouwen hun cyclus 'gewoon' start na het stoppen, en dat je dus na ongeveer 28 dagen voor het eerst ongesteld wordt. Dat klopte bij mij in ieder geval wel (ik was toen al wel zo'n 6 maanden gestopt met bv). En de volgende cyclus bleek ik al zwanger. Vijf weken geleden ben ik bevallen van onze tweede dochter :)

Hopelijk bij jullie ook snel raak, succes! 

Hoi! 
Ik heb ook de minipil geslikt na de bevalling van mijn eerste. Hij is in feb 2018 geboren en ik heb 8 maanden borstvoeding gegeven. 9,5 maand na zijn geboorte, op 5 december ben ik gestopt met de minipil ivm wens voor een tweede. Ik heb al die tijd dat ik de pil slikte niet gebloed en ook na het stoppen duurde het 47 dagen voor ik voor het eerst weer ongesteld werd. Ik moest dus redelijk ontpillen, ookal had ik de pil maar 9 maanden geslikt. Het was ook een veel mildere ongesteldheid dan ik voor mijn zwangerschap gewend was. Hoe mijn cyclus hierna verliep, kan ik je niet vertellen, want na deze eerste bloeding was ik gelijk weer zwanger en inmiddels heb ik ook een dochter van alweer een half jaar :)
Voor de bloeding lukte niet, heb je natuurlijk wel een eisprong ca 2 weken voor je gaat bloeden, dus technisch gezien kan je zwanger worden, al is het heel moeilijk om te weten wanneer dat is als je niet weet hoe lang ontpillen duurt. 
Hopelijk heb je wat aan mijn ervaring :)

Dank jullie wel. Heb zeker wat aan jullie ervaringen. Als er op internet wat te lezen is, dan zeggen vrouwen al na een paar dagen een bloeding te hebben. Voor mij fijn om te weten dat het ook okee is als er na bijna 2 weken nog niets is. Thanks daarvoor.
Om de paar dagen maar gezellig blijven maken en afwachten wanneer er een bloeding komt ?‍♀️ Mocht er geen bloeding komen, dan maar om de tijd even een testje er tegenaan gooien.

Terug
Bovenaan