Hallo meiden!
Wauw, wat een ervaringen... Ik werd even stil van jouw verhaal Claudia! Ik zie ook dat je waarschijnlijk door je ervaringen een heldere kijk hebt en dat je goed kunt relativeren. Ik wens je een gelukkig gezinnetje toe! Ik heb ook een 3jarige en hij 'helpt' ook al zo veel, geweldig om te zien hoe 'groot' ie al is... Ik heb ook nog een 20mnd oud boefje, een echte... Beide jongens zijn met een ks geboren. De oudste wou niet indalen, de navelstreng zat om z'n nekje, en werd in week 40 gehaald. De nu nog jongste werd in week 35 gehaald omdat ik vanaf week 20 hevige bloedingen had. De 1ste ks was ik na een dag of 4/5 weer 'normaal'. Een week later kreeg ik zo'n last van m'n pols dat ik de baby bijna niet kon dragen met die arm! Dat is gewoon weer over gegaan. Hier in Griekenland 'mag' je tijdens de zwangerschap niet tillen, niet meer dan 5kg. Zeggen ze dus, nou dat is dus niet te voorkomen met de boys van me! (16 en 12 kg). Van sommige artsen mag je als zwangere niet eens zwemmen!!!! Nog meer dingen wat 'niet mag' hier, 40 dagen na de geboorte 'verplicht' binnenshuis blijven. Met de achterliggende gedachte rust en reinheid (geen vreemde bacillen/bacterien). Nouja, dat heb ik nooit volgehouden!
Bij de 2de was ik na 2dgn weer 'normaal'. Ik moet wel zeggen dat ik toen zo snel mogelijk weer ben gaan bewegen en liters kamillethee heb gedronken! Meer dan 3dgn ben ik niet gescheiden geweest van m'n jochie die naar een ander zh moest uit voorzorgsmaatregelen. Ik wou perse naar m toe dus was ik ook snel weer beter.
M'n 3de wordt ook een ks, maar nu omdat ik ervoor kies! Ik heb gelukkig goede ervaringen met ks. maar ik weet ook dat t p p verschilt! We wachten eind van de maand af, hoe t dan is, en dan gaan we een datum bespreken! Ik ben nu 33w1d.
groetjes,Priscilla