ervaringen nasleep keizersnede

A

Anoniem

Guest
Wie heeft hier ervaring mee? ik hoorde dat je 6 week niks zwaarder dan 5 kilo mag tillen. Maar aangezien ik al een kleintje heb die nog niet loopt is dit onmogelijk. Mijn man neemt wel de eerste 3 week vakantie op. Maar daarna heb ik dus nog 3 week hulp nodig. Ik zie het niet zitten om 3 weken lang iem in huis te hebben. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Hoi,
ik heb 7 mnd geleden een keizersnede gehad. Moet zeggen dat ik de eerste dagen dacht pff dit komt nooit meer goed, maar dan ineens weet niet eens meer precies welke dag ging het steeds sneller vooruit. Was erg  bang dat ik tijdens mijn hele verlof moest herstelen en dan hup weer aan het werk. Maar dat was gelukkig niet zo, heb echt kunnen genieten.
 Ben ook nog eens toen ik de tweede dag thuis was (hechtingen zatten er nog in, zou de vk komen doen) zo in huis van boven naar beneden van de trap gedonderd au!!!  
Mijn man was alleen de 1e week bij me en heb daarna dus ook gewoon onze zoon de trap op en af getild. Ook hebben wij om ons huis in te komen een drempel van 20 (!!) cm (wie dit bedacht heeft...) dus met kinderwagen en al moest ik hem ook erover tillen. Ben het er zeker mee eens dat je goed op moet letten met wat je tilt en ga niet onnodig tillen. Ik geloof wel dat het je herstel ten goede komt. Luister goed naar je lichaam en als je het even niet redt zou ik toch alvorens gaan pijlen wie je om hulp kan vragen  voor als het  nodig is.
Wat ik deed was dan wel lekker een klein stukje wandelen (kinderwagen over de drempel helpen) maar dan deed mijn man de boodschappen als hij van zijn werk kwam.   Ik weet niet hou oud je kleine nu is, maar misschien kan hij dan om de dag bij een buurkindje of bij familie spelen? En dan alleen een ochtendje of een middag zodat je bij kan komen. Voor mij is dit namleijk de eerste dus dit probleem had ik niet.
Ik denk wel dat ervaringen van keizersnedes heel persoonsgebonden zijn.
Heel veel succes!!!

Ik heb inmiddels al 2 keizersnedes achter de rug. Tja als het de eerste is hoef je je om een hoop dingen niet zo druk te maken. Ons zoontje heeft toen tot een maand na zijn geboorte nog in het ziekenhuis gelegen. (Hij was met 34 weken met spoed gehaald omdat ik HELLP had) Ik ben na 10 dagen naar huis gegaan, en mijn man nracht me van en naar het ZH. Ik ben toen zelf na 3 weken al weer auto gaan rijden zodat ik niet zo afhankelijk was.

De tweede werd een ander vehaal. Ons dochtertje is ook met spoed gehaald (bijna 42 weken) dit was omdat het niet goed ging met haar. Zij heeft toen uitteindelijk mog 5 dagen geleefd (aan alle aparatuur). Dan breekt er natuurlijk een hele nadere tijd aan. Daar alle adrenaline kan je ineens een heleboel. Toen de crematie achetr de rug was zijn we nog een paar dagen met zijn 3en thuis geweest en toen ben ik een weekje naar mijn ouders gegaan. Na die week weer naar huis. We hebben het toen zo geregeld dat mijn man naar huis kwam als mijn zoontje en ik hadden gerust. Zo hoefde ik op dat moment maar een have dag voor hem alleen te zorgen.

Nu krijg ik weer een keizersnee. Mijn man neemt pas vakantie als de kraamzorg weg is. Daarvoor komt mijn moeder. Ook om voor ons zoontje te zorgen. Want dat doen ze tegenwoordig niet meer. Ik moet wel zeggen dat het wel makkelijker is omat hij nu  al 3 jaar is en mij al wel goed kan helpen met een heleboel dingen. Dat doet hij nu al tijdens de zwangerschap. Gelukkig vind hij het allemaal erg leuk om te doen.

Ik maak me er verder maar niet te druk om. Ik zie het allemaal wel. eerst maar eens de kleine in mijn armen, en dan praten we we weer verder.......

Claudia

Hallo meiden!

Wauw, wat een ervaringen... Ik werd even stil van jouw verhaal Claudia! Ik zie ook dat je waarschijnlijk door je ervaringen een heldere kijk hebt en dat je goed kunt relativeren. Ik wens je een gelukkig gezinnetje toe! Ik heb ook een 3jarige en hij 'helpt' ook al zo veel, geweldig om te zien hoe 'groot' ie al is... Ik heb ook nog een 20mnd oud boefje, een echte... Beide jongens zijn met een ks geboren. De oudste wou niet indalen, de navelstreng zat om z'n nekje, en werd in week 40 gehaald. De nu nog jongste werd in week 35 gehaald omdat ik vanaf week 20 hevige bloedingen had.   De 1ste ks was ik na een dag of 4/5 weer 'normaal'. Een week later kreeg ik zo'n last van m'n pols dat ik de baby bijna niet kon dragen met die arm! Dat is gewoon weer over gegaan. Hier in Griekenland 'mag' je tijdens de zwangerschap niet tillen, niet meer dan 5kg. Zeggen ze dus, nou dat is dus niet te voorkomen met de boys van me! (16 en 12 kg). Van sommige artsen mag je als zwangere niet eens zwemmen!!!! Nog meer dingen wat 'niet mag' hier, 40 dagen na de geboorte 'verplicht' binnenshuis blijven. Met de achterliggende gedachte rust en reinheid (geen vreemde bacillen/bacterien). Nouja, dat heb ik nooit volgehouden!
Bij de 2de was ik na 2dgn weer 'normaal'. Ik moet wel zeggen dat ik toen zo snel mogelijk weer ben gaan bewegen en liters kamillethee heb gedronken! Meer dan 3dgn ben ik niet gescheiden geweest van m'n jochie die naar een ander zh moest uit voorzorgsmaatregelen. Ik wou perse naar m toe dus was ik ook snel weer beter.
M'n 3de wordt ook een ks, maar nu omdat ik ervoor kies! Ik heb gelukkig goede ervaringen met ks. maar ik weet ook dat t p p verschilt!  We wachten eind van de maand af, hoe t dan is,  en dan gaan we een datum bespreken! Ik ben nu 33w1d.
groetjes,Priscilla

Ik heb dus vorige week te horen gekregen dat de uk in stuit ligt en dat we de keus krijgen tussen gewoon bevallen of keizersnede....Wat een kopzorgen geeft dat zeg, maar we gaan woensdag melden dat we waarschijnlijk toch voor die keizersnee gaan.
Ik vind het zo spannend, want ik heb dus ook al een zoon van drie jaar...maar die wil nog graag getild worden op z'n tijd....hoe moet het met het huishouden.....boodschappen.....verzorging van beide kindjes...enz..... Ja je kan je er al behoorlijk druk over maken, voor dat het zo ver is, maar ja ik heb de touwtjes dan even niet in handen en hoop maar dat het allemaal goed komt.

Wel fijn om eens wat te lezen over dit onderwerp

groetjesss manon

Terug
Bovenaan