Ervaringen nutrilon forte

<p>Wie heeft er ervaring met nutrilon forte? Onze zoon kan soms nog geen 3 uur volhouden. We willen de overstap maken naar nutrilon forte. Onze zoon krijgt eigenlijk iets teveel voeding, 7 x 150 cc, dit komt omdat onze zoon van 9 weken om half 3 en half 6 komt. <br />hij krijgt tussen 22:00 en 23:00 zijn laatste voeding. </p>

Ik zou inderdaad overstappen, meer dan 990cc is op de lange termijn niet goed voor die kleintjes.
Wij zijn ook snel overgestapt, eerst gemengd, maar meneer bleef komen, dus al snel volledig op Forte. Dit heeft hij tot aan een jaar gekregen. Het is nog steeds een erg grote eter, en het is ook een flink mannetje van 14 maanden. Hij is helemaal niet te dik, maar echt Hollands glorie.
Ik merkte toentertijd dat het een tijd beter ging, tot een maand of 3,5.. toen was het echt een kwestie van even doorbijten allemaal, die "oefenhapjes" waren hier dan ook echt nodig, want de melk was niet meer voldoende... 
Dus luister naar je gevoel en kijk goed naar je kindje.. dan maak je de juiste beslissing ?

Wij geven nu 2 schepjes forte en 3 schepjes standaard. Tot op heden heeft hij hier nog geen last van, maar we zijn vandaag ook pas gestart. Even kijken hoe we dit het beste kunnen opbouwen. Hoe heb jij dit opgebouwd? En merkte je al snel dat hij er 4 uur ging tussen laten en bijv sneller doorsliep of dat niet?

Onze dochter was een vreemde eter, wilde continu kleine beetjes eten en zat op 10/12 voedingen per dag. Toen overgestapt op forte. Wij begonnen met 1 schepje vervangen. Gaf erg veel krampjes, maar wel veel minder voedingen! Ze kwam toen om de 3 uur ipv elke 1 à 2 uur. Wij merkten wel echt meteen verandering, omdat forte wat langzamer verteert dan standaard. Op een gegeven moment zijn we geheel overgestapt op forte en hebben we dat gegeven totdat ze 1 jaar was. Prima voeding dus!

Wij merkten al snel dat er inderdaad langer tussen ging zitten, maar dat dit dus steeds weer korter werd, daarom zijn we verder op gaan bouwen. Op een gegeven moment zou er nog maar 1 schepje standaard door moeten, dus toen zijn we volledig overgegaan (omdat ik geen halve pot weg wilde gooien, omdat hij dan niet op tijd op zou gaan)
Toen zat er steeds ongeveer 3 uur tussen, 4 is nooit gelukt overdag. Rond die.3,5 maand werd het dus weer korter, dus ik was blij dat we met 4 maanden dus vast voedsel erbij konden gaan geven. En dat is al vanaf dag 1 een succes, en dus nog steeds! Dus al met al ben ik heel blij dat ik altijd zo'n goede eter heb gehad, daar hebben wij nu veel profijt van, hij lust echt alles wat ik hem voorschotel.
Veel succes! Komt allemaal goed ?

Terug
Bovenaan