Hoi Maaike,
Ik heb een tweeling van inmiddels bijna 4 maanden.
Ja, ik heb veel ervaring met Nutrilon Omneo (vanaf dag 1) en met Nutriton johannesbroodpitmeel (na enige tijd).
En ja, ik heb ook veel ervaring met krampjes en spugen... helaas...
Ik heb Omneo altijd heel goed ervaren. Omdat onze jongens veel spugen, maak ik een maatkan voeding klaar (1200 gekookt water en 40 scheppen omneo) en laat deze afkoelen in de koelkast, omdat de voeding dan wat indikt en ze minder spugen.
Wel speentje M gebruiken met een iets groter gaatje, dat zul je wellicht zowiezo moeten gaan doen.
Omdat ze toch nog geregeld spugen, ben ik er op een gegeven ogenblik Nutriton bij gaan mengen (johannesbr.meel).
Voordeel: Voeding nog iets dikker tegen spugen...
Nadeel: De poeder moet droog met elkaar vermengt worden, omdat het anders klontert, dus eerst 40 scheppen omneo in een kom, nutriton erbij, mengen en daarna pas bij het warme water... das lastig.
Inmiddels ben ik overgestapt op Friso comfort, voor spugertjes darmkrampjes en moeilijke ontlasting, waar al johannesbroodpitmeel in vermengt zit!
Voordeel: Ietsie goedkoper dan Omneo (omneo 12.95, friso 9.50, en je hoeft niet apart nutriton te kopen)
Voordeel: Geen gedoe met eerst poeder mengen, nu rechtstreeks schepjes in het water.
Voordeel: (voor mij) deze voeding moet vermengt worden met 75/80 graden water wat gekookt heeft, dus ik hoef niet zo lang te wachten om een volle kan voeding klaar te maken...
Nadeel: Nog geen kunnen ontdekken!
Al met al, omneo is prima, maar ik (en onze jongens) zijn nog meer tevreden met Friso comfort...
Ik hoop dat je er iets aan hebt, ondanks je al aan het overstappen bent.
Ps, het kan 2 weken duren voor je resultaat hebt...
Groet Judith