Ervaringen Nutriton?

<p>Dag allemaal!</p><p>Ik hoor graag jullie ervaringen wat betreft het toevoegen van Nutriton?</p><p>En welke speen gebruiken jullie? En welke hoeveelheid? Ik ben dr Brown flessen(brede).</p><p> </p><p>Groetjes</p><p style="text-align: center;"> </p>

Wij hebben een kleine man met enorme reflux! Hebben ook maagzuurremmers via de kinderarts.
Wij gebruiken dus ook de nutriton in de flessen. Hij spuugt nog steeds wel wat. Maar een stuk minder als zonder nutriton.
Hij zit aan flessen van 180/6 met 3 schepjes nutriton. Wij gebruiken hierbij speen 3 van de brown. Speen 2 loopt vast. Speen 3 gaat weer net iets te snel, maar daar lijkt hij geen last van te hebben!

Helpt idd goed tegen het spugen. Maar de voeding wordt erg dik en een soort van kleverig, en de ontlasting ook. Je hebt sowieso een grotere maat speen nodig. Het dikt binnen een paar minuten enorm in!

Oké!! Je hoort vaak dat ze er erg krampjes van krijgen... daar zit ik ook nier echt op te wachten! Zou het dan uitmaken dat je minder schepjes doet?

Onze kleine man ging er eindelijk van poepen. Maar ze kunnen er inderdaad ook verstopt van raken en krampjes van krijgen. Wij gebruiken dr brown smalle hals met een nr 2 speen. Ik heb daar even een dikke naald door gehaald om het gaatje net groter te maken. De difrax M past er ook op en loopt net iets sneller. Qua hoeveelheid gebruiken wij twee schepjes en een beetje op 180 ml. Ik zou proberen te zoeken naar de minimale hoeveelheid waarbij het spugen wel duidelijk minder wordt. Bij dr brown is het bij ons trouwens vooral het ventiel dat verstopt raakt. Misschien is dat minder bij de brede hals variant 

Mijn dochtertje heeft last van verborgen reflux en heeft al dikkere voeding. Hero comfort. 
Op advies van cb toch nutriton toegevoegd en gelijk tijdens de eerste fles flink gespuugd.. wat ze normaal dus weinig doet .
Weet niet meer hoeveel ik erin had gedaan . Half schepje bij een voeding van 180ml dacht ik. 
Heb het daarna niet meer gebruikt. 

Ons zoontje heeft het een week gehad.. een half schepje per voeding en hij kreeg er echt veel krampjes van!! Hij deed niet anders dan eten huilen en slapen was heel zielig. Mee gestopt en toen was het over! 
Hoop dat jou kindje er geen last van heeft!

Hier twee schepjes op een fles van 180. Bij dezelfde flessen van dr brown liep t ventiel indd vol. Overgestapt op difrax s fles met een 1-2-3 speen. Zodra de voeding dikker wordt draaien we naar 2 of 3. Meestal is 3 niet nodig. Geen krampjes gehad en ontlasting is goed. De  difrax fles was voor ons de perfecte oplossing! 

Terug
Bovenaan