Ervaringen Omneo 1

Hallo,

Mijn zoontje van 8,5 weken heeft vrij veel last van krampjes en hij spuugt ook regelmatig. Hij  huilt geen uren achter elkaar van de kampjes, maar wordt er wel vaak door wakker, waardoor hij 's nachts niet langer dan 3 uur slaapt achter elkaar.   Ik gebruik Nutrilon 1, maar denk eraan om over te stappen naar Omneo 1. Hierover heb ik het consultatiebureau gebeld en die zegt dat ik het zelf moet bepalen of Omneo de oplossing hiervoor is. Zij geven aan dat als je Omneo 1 gaat gebruiken, het kindje er aan went en dat het problemen kan geven als er vaste voeding wordt gegeven als hij ouder is. Op het pak van Omneo 1 staat echter dat dit niet het geval is.

Wie heeft er ervaring met Omneo 1? Is dit pas te adviseren als ze inderdaad uren achter elkaar huilen?

Bedankt alvast voor de reacties!

groetjes,
Monique
 
Hoi Monique,

Ik zou dat inderdaad niet te snel doen. Krampjes zijn heel vervelend, maar ze horen er ook wel een beetje bij. Tijn had ook best last van krampjes, helemaal toen we over stapten op flesvoeding, hij krijsde dan moord en brand, af en toe stopte ik de thermometer ''erin'', even ''ontluchten'' dan ging het weer even. Nu gaat 't heel goed met 'm. Maar ik denk inderdaad ook dat als je aan 'speciale' voeding gaat dat die darmen daar dan aan wennen en je een probleem kan krijgen met vast voedsel. Wat ik een tijdje heb gedaan met de fles is 10-20ml meer water erin, dus waren de verhoudingen wel scheef, maar ja het werkte wel. Ik heb dat uiteindelijk verlaagd naar 10ml water per fles meer en dat ben ik langzaam aan af gaan bouwen, dus 1 fles gewoon en dan de rest nog 10ml meer. Per ongeluk kwamen we na 3 weken erachter dat het goed ging. Mijn man had 'm de fles met goede hoeveelheid gegeven en Tijn zijn oma de fles daarna ook. Toen ik niks aan 'm merkte heb ik het een hele dag geprobeerd en dat ging goed.
Misschien kun je dit nog even proberen
Succes, groetjes Kirsten
 
Hallo,

Wij hebben nadat ik met de borstvoeding gestopt was eerst ook gewone Nutrilon gebruikt voor Tanisha. Maar ze had ook veel last van krampjes, en zijn toen overgestapt op Omneo. Het hielp bij haar wel, maar inderdaad nadat ze geen flesvoeding meer hoefde, werd haar ontlasting ook harder. Ze is nu 21 maanden en het is nog altijd wat aan de harde kant. Heb geen idee of dat destijds door de Omneo is gekomen, maar het zou best kunnen...
Ik geef haar nu elke dag één beker Roosvicee Laxo, en het gaat prima.
 
Hoi Monique,

Mijn zoontje Tristan krijgt (na overleg met het CB, die het prima vonden) al sinds een paar weken na zijn geboorte Omneo 1. Dit in verband met krampjes. Hij reageerde hier goed op. Het duurde inderdaad wel een week of twee voor zijn lichaam gewend was aan een andere voeding maar problemen heeft het nooit gegeven. Wat wij hebben gedaan is de Standaard 1 en de Omneo mengen, bijvoorbeeld 2 scheppen van elk op 120 cc water. Dit kan prima mits de voedingen van dezelfde fabricant zijn (dus in dit geval Nutrilon). Nu is hij 11 weken en heeft totaal geen last meer van harde ontlasting, krampjes, o.i.d. Natuurlijk weten wij niet zeker of het komt door de voeding of dat het gewoon de natuurlijke ontwikkeling van zijn darmen is, maar de Omneo heeft hem echt geen kwaad gedaan in ieder geval. We gaan nu wel terug naar de Standaard 1, omdat de Omneo veel duurde is. Ben benieuwd of het dan ook nog zo goed met hem blijft gaan. Ik verwacht het wel.
Kortom: bij ons alleen maar positieve ervaringen met Omneo tot nu toe.

Groetjes Peggy
 
Hoi allemaal.
Onze dochter hebben we direct na de geboorte Omneo
1 gegeven. De reden hiervan is dat wij bij een heel aantal mensen met zuigelingen hebben gezien dat Omneo heel vaak de oplossing voor darmkrampjes is. Wij dachten dus waarom geven we het dan niet gelijk om eventuele problemen voor te zijn. Blij dat we dit hebben gedaan want ook bij onze dochter ging het perfect. Ze heeft geen last van darmkrampjes gehad. Toen de darmkrampjes periode zeg maar 3.5 maand over was zijn we overgegaan op normale voeding. In ons geval Similac 1.
Dit plan van aanpak werkte super en ik kan het iedereen aanraden.
Groetjes Ineke.
 
Hoi,
ook onze dochter had al vrij snel last van krampjes, veel huilen en slecht slapen op den duur. Omdat we al nutrilon gebruikten zijn wij overgestapt op omneo 1. Op zich had ze hier veel baat bij, geen tot weinig krampjes meer. Echter doordat de voeding toch dikker (en vetter) is dan de gewone nutrilon kreeg ze problemen met het drinken. 1 gaatje in het speentje was te weinig, 2 weer teveel. Op advies van het c.b. zijn we toen overgestapt op friso comfort. Dat was de uitkomst. Deze voeding is veel mider vet en dik, werkte nog beter tegen krampjes en bovendien makkelijk weg te drinken. En ook nog goedkoper.

Groetjes,
Sandra
 
Hoi
Onze zoon heeft ook last van die @#$% krampjes. Het is wel zo dat het het er bij hoort maar het is wel vervelend en zielig om te zien als je kindje er zo ongemakkelijk van is. Sinds kort gebruik ik cinababy en vind dat heel goed werken, volgens mij kan hij de lucht nu zelf makkelijker kwijt raken. Ik heb nagevraagd om ook over te stappen naar omneo, vooral voor de krampjes en licht spugen. De drogiste zei dat je beter dan even het 0800 nummer wat op de verpakking staat te bellen. Zij geven gerichter antwoord op je voedingsvraag dan een wijkverpleegkundige van het cb.
Ik heb het eerst nu gelaten bij cinababy, tot nu toe vind ik het een wondermiddel.
Succes!
Anje
 
Terug
Bovenaan