Ervaringen omneo voeding

<p>Ik heb een vraag! Onze dochter van bijna 7 weken poept erg moeilijk, meestal 1 x per 48 uur. Soms zelfs pas op dag 3. Het kost haar heel veel moeite en doet erg zeer, ze schreeuwt het uit. </p><p>Ik ben vorige week begonnen met het toevoegen van omneo bij de standaard voeding. Ze kreeg 120 cc. Dag 1 deed ik 2 om 2 maar toen was ze helemaal overstuur. Toen ben ik naar 3 schepjes (standaard) en 1 omneo gegaan en toen was ze weer haar zelf. Merkte weinig verschil met de ontlasting maar weet dat ze hier aan moet wennen. </p><p>Vandaag begonnen met het aanbieden van 150 cc. Besloten om de omneo op te hogen, 3 schepjes standaard en 2 omneo. Ze was erg huilerig vandaag en kon nergens haar draai vinden. Niet zo overstuur als dag 1 maar toch anders dan anders. Zou dit weer door de verandering van de omneo kunnen komen? Ze was wel winderig en meer last van krampen vandaag. Ook ontlasting gehad, en gister ook dus dat is positief. </p><p>Anderen die soortgelijke ervaringen hebben? Hoor t graag!</p>

Hoi Samm,
Onze zoon Jaap had zowel verborgen reflux als erg veel darmkrapjes, na (kort) borstvoeding te hebben gegeven, zijn wij met nutrilon standaard 1 begonnen, het huilen en de kramp bleef, toen in één keer volledig over gegaan op omneo, na 2 à 3 dagen was meneer eraan gewend, ik zou het vooral even de tijd geven..

Succes!

P.s. wij gaven onze zoon als basis voor zijn melk nooit water (gekookt) maar venkel thee van vers venkelzaad, hielp als een speer! Te koop bij bijvoorbeeld De Tuinen, in een thee ei een kan thee van trekken en in de koelkast te bewaren om op te warmen. Succes!

Hi Samm,
Ik ben begonnen met nutrilon omneo toen mn dochter ook rond de 7 weken was. Ze had dezelfde “klachten” als die jij beschrijft. Ik was wanhopig. Ze huilde veel en sliep weinig. Ook ik ben niet in 1 keer overgegaan op omneo ivm de gevoeligheid van de darmpjes en vele krampen. Ik ben begonnen met het mixen van standaard met omneo. Bijv 120 cc water 2 schepjes standaard, 2 omneo etc etc. Na 2,5 week was ik volledig over op omneo. Rustig opbouwen inderdaad. Hoe je het doet is prima!!  Na die 2,5 week merkte ik langzaam verandering in haar ontlasting en minder krampen. Het duurt eventjes.. Nu is ze 7 maanden en het gaat supergoed! Ze poept elke dag zonder te persen en rood aan te lopen en geen krampjes meer. 
Thee voor babies word pas aangeraden vanaf 6 maanden. 
Houd vol en betere tijden komen echt! 
Liefs ?

Hoi! Hier ook rustig opgebouwd met Omneo. Duurt even maar uiteindelijk steeds minder kramp en wat vaker ontlasting. 

Het overstuur zijn komt denk ik niet door het mixen van de voeding. Je doet het toch geleidelijk aan. 
Ik maak de flesvoeding van mijn dochter klaar met mineraalwater , Spa of Jumbo huismerk. Beiden geschikt voor babyvoeding. Of gekookt kraanwater. Wellicht helpt dit ook iets 

Terug
Bovenaan