Ervaringen Omneo

Hoi meiden,

Wat is jullie ervaring met Omneo van Nutrilon? Xavio is nu 6 weken en krijgt sinds een week Omneo voor zijn ontlasting. Hiervoor kreeg hij Nutrilon 1.
Nu hij Omneo krijgt doet hij 2x zolang over zijn fles. Hij poept nog steeds erg moeilijk maar zijn ontlasting is harder. En hij geeft kleine beetjes terug terwijl hij dit nooit deed...

Wat zijn jullie ervaringen??? Is het nog de gewennigsfase van de overstap van Nutrilon 1 naar Omneo???

Gr Amber en Xavio
 
hi Amber.

Mijn dochter sharona is van 3 maart en had ook heel erg last van kramp. Ik heb borstvoeding gegeven tot 8 weken en ben daarna overgegaan op omneo. Eerst 1 keer de fles gegeven en daar reageerde ze zo goed op dat ik gelijk helemaal om was. Ze had nog wel wat last van kramp maar het was met een paar weken nagenoeg over. Teruggeven deed zij eerst ook niet en met de omneo wel....beetje raar wel. Ik ben nu sinds 5 weken aan het mengen met standaard 1. Eerst 3 om 3 en nu 4 om 2. Je kunt gewoon in een keer overstappen maar ik denk dat het beter is om een beetje tijd daar voor te nemen, zeker als je kindje gevoelig is op de darmen.
Mijn ervaring met omneo is dus absoluut goed, heb geduld, het zal voor jouw kleintje ook helpen en anders kun je nog abc dophilu proberen.

groetjes vicky
 

Hey Amber!

Ook ik ben sinds 2 weken overgestapt van Nutrilon standaard
naar Omneo.Ben eigenlijk nog niet echt tevreden,hoop dat
dat nog komt!!!
Nina spuugde eerst ook nooit en sinds de Omneo elke keer
na de voeding!!Ook doet ze nu wel s 45 minuten over de fles.En ik
gebruik toch speentje 2 of 3.
En sinds gisteren heeft ze krampen zo erg heeft ze ze nog
nooit gehad!!Ik weet het ook niet hoelang ze aan andere voeding
moeten wennen......
Nina is ook 6 weken oud vandaag.
Hopelijk zijn ze er gauw aan gewend!!

Groetjes Maaike en Nina
 
Hoi meiden,

Jullie kindjes hebben minimaal 2 weken nodig om aan een ander soort voeding te wennen.
Pas na die tijd kun je zien of het helpt of niet.
Voor mijn dochter gebruikte ik cinababy van vsm tegen de krampen, en druppeltjes van vsm om de ontlasting zachter te maken.

De voeding aanmaken met mineraalwater wil ook nog wel eens helpen tegen de krampen.
Als je in elke flesvoeding 10cc water extra doet wordt de ontlasting van je kindje ook zachter.

Mijn dochter krijgt trouwens nutrilon standaard 1. Ze is nu 11 weken oud.

Succes!!!!

Groetjes,
Marjolein
 
mijn zoontje is 4,5 maand oud. toen hij 6 weken was ben ik van hypoallergeen overgestapt naar omneo. het is echt volhouden en geduld hebben, want de eerste paar dagen leek het net of de krampjes alleen maar erger werden maar uiteindelijk is het goed gekomen, krampjes werden aanzienlijk minder. ik gaf ook cinababy en dat heeft ook echt heel goed geholpen. Hij vond het nog lekker ook!

bij het cb zeiden ze tegen mij ook dat je ineens kunt overstappen maar op aanraden van collega's heb ik toch eerst gemixt. Lijkt mij ook beter om eerst te mixen, kunnen de darmen er beetje bij beetje aan wennen.


 
Hoi Amber,

Ik heb ook een maand ongeveer de omneo voeding gegeven.
Maar ik was er niet tevreden over. Omdat deze voeding erg licht
is had mn kleine constant honger. Ook werd het spugen er niet
minder op en had mn kleine veel te dunne ontlasting ervan.
Ik ben nu overgestapt op de Forte voor hongerige baby's en doe
er bij iedere fles 2 schepjes Johannesbroodpitmeel bij en sindszien
spuugt mn kleine niks meer, zelfs geen mondjes.Misschien een idee
voor jou. Oja en op het pak van omneo staat ook dat de voeding wat
dikker is en dat daar de speen aan moet aanpassen. Dus ik gebruikte
de drie standen speen van avent, en dan gaan de flessen er binnen 20
minuten in. Succes ermee. Liefs mama.
 
Hallo,

Mijn dochter had ook problemen met nutrilon 1. Kon niet poepen, spuugde veel en had veel krampjes. Toen ik overstapte op Omneo ( wat bij mijn oudste heel goed aansloeg) Ging het eigenlijk nog minder goed. Weigerde te drinken en daarom ben ik overgestapt op Friso Comfort. Hier is al Johannes broodmeel aan toegevoegt en dit bevalt me erg goed. Doordat deze voeding wat dikker is word wel aangeraden een grotere speen te gebruiken. Dit geld ook voor de Omneo.

Ik zelf heb dus zoiets, reageert je kindje ook niet goed op Omneo, stap dan in overleg met CB over op Friso comfort. Is veel lichter verteerbaar.

Hartelijke groetjes Ina
 
Terug
Bovenaan