Ervaringen osteopaat voor voorkeurshouding

Mijn zoontje is nu bijna 7 weken, en heeft een voorkeurshouding. Zijn hoofd begint af te platten aan 1 kant. Al vanalles geprobeerd (op zij leggen, rolletje in de rug, andersom in bed/box leggen, op andere arm dragen etc)
We hebben een afspraak staan bij een oseopaat voor over 1,5 week.
Heeft er iemand goede ervaringen mee? Ben bang dat het hoofdje zo blijft.
 
Hi,

Ons zoontje had dit ook door reflux en zijn met hem bij de osteopaat geweest. Na 2 behandelingen was hij ervan af! En het hoofdje is ook weer bijgetrokken. Geen zorgen om maken!
 
Bij mijn dochter heeft het babydorm kussentje enorm goed geholpen. Duur in aanschaf want kost bijna 60 euro maar is me echt meer dan waard geweest. Ik was ook echt bang dat haar hoofdje zo plat bleef want het was echt een enorme afplatting. Maar toen ik een foto maakte en 5 weken later weer zag ik al mega veel verschil. En vanaf met moment dat ze ging rollen en overdag dus meer op haar buik speelde trok het helemaal weet bij! ? toen ik er middenin zat had ik ook zoiets van dit komt nooit meer goed, zo plat was het. Maar haar bolletje is weer heel mooi rond
 
Mijn zoon had een extreme plathoofd gekregen wij moesten veel oefeningen doen. Kussentje hadden wij ook gekocht maar dan gewoon eentje doe minder koste dat hielp ook. 1 een jaar was het achterkant boller geworden.
 
Onze dochter had ook een voorkeurskant door haar vaste ligging die ze in mijn buik had gehad. Ze lag altijd heel vreemd in bijvoorbeeld de maxi cosi. 
Ze kreeg ook afplatting en de fysio is toen geweest. Ze zat net op het randje van de toegestane afwijkingen. Wij zijn toen ook naar de osteopaat gegaan en het bleek dat haar nek spiertje wat verkort was doordat die zolang in die houding gelegen had. Dit is eenmalig los gemasseerd en de houding was voorbij. Ze was toen tegen de 3 maanden volgens mij. Vervolgens is haar hoofdje weer langzaam bijgetrokken. Dus hier heel positief! 
 
Wij gaan volgende week ook voor de eerste keer naar de osteopaat met ons dochtertje ivm voorkeurshouding. Ben erg benieuwd! Klinkt wel al veelbelovend als ik het zo lees. 
 
Ik ben vandaag voor de 2e keer bij de osteopaat geweest. Vorige week was de eerste keer en ik ging eigenlijk omdat ik een huilbaby heb/had. Hij had blijkbaar veel spanning in zijn darmpjes en omdat hij zo aan het huilen was kon hij vorige week niet verder worden bekeken. Deze vandaag weer geweest en hij lag heerlijk te slapen. Toen de osteopaat met hem bezig was kwam hij erachter dat onze zoon ook een voorkeurshouding heeft. Nou moet ik zeggen dat ik hem wel redelijk vaak op zijn linker kant zag slapen van zijn hoofd maar ook sliep hij wel eens (schijnbaar veeeel minder) op rechts. Hij heeft hem een heel eind los gekregen (op een gegeven moment werd het wel te veel) en nu slaapt hij en kijkt hij weer veel makkelijker naar rechts. Dat bij een behandeling. Ik moet het in de gaten houden en zorgen dat hij meer naar rechts gaat kijken en tijdens het slapen op rechts ligt, en over 2 weken terug voor het laatste beetje. Dus mijn ervaring is tot nu toe erg positief.
 
Terug
Bovenaan