ervaringen osteopaat?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Wie heeft er ervaring met een behandeling van de osteopaat? Welke klachten, welke behandeling en duur van zo'n behandeling?

Wij hebben op 23 sept een afspraak voor onze dochter Isabelle.
Isabelle heeft al vanaf haar 5-6 maanden (water) dunnen ontlasting. Elke dag en wel 5 x per dag. Dat betekent veel soppen op het aankleed kussen, rode billen en veel sopjes met 'poep' kleren. Gelukkig groeit Isabelle goed, is ze een vrolijke meid  en ze ontwikkelt zich prima. Wel heeft ze altijd walletjes (ze slaapt over dag 3-4 uur en 's nachts 12 uur). Dus te weinig slaap krijgt ze echt niet!

De kinderartsen kunnen en willen er verder niets aan doen omdat ze goed functioneerd. Maar bij ons blijft het knagen! Altijd water dunnen ontlasting kan toch gewoon niet goed zijn! Verder is het erg zielig om haar zo vaak op een dag te moeten soppen. Ze zwemt in bed soms in haar eigen poep! Of ze staat in een plasje poep te spelen...

Ik hoop dus heeeeel hard dat een osteopaat ons kan helpen. Ben wel erg benieuwd hoe het gaat? Hoop dat iemand van jullie zijn ervaring met mij wil delen.

Thanx!

X Linda
mv Isabelle 15 maanden

Sorry, dubbel geklikt op   'plaats bericht'

Hoi Linda,

Ik ben met Sven ook bij een ostheopaat geweest omdat ons zoontje een voorkeurshouding had en zijn nekje niet goed draaide. Ook huilde hij veel vanwege darmkrampjes. Wij zijn geweest toen Sven een maand of 3 was.

Eerst hield de ostheopaat een soort van intakegesprek waarin ik moest uitleggen wat de klachten waren, hoe Sven zijn geboorte is gegaan en hoe het daarna ging.
Vervolgens legde hij Sven zijn hoofdje in zijn handen en ik dacht dat hij niets deed. Maar hij legde uit dat hij heel zachtjes druk uitoefende op de knelpunten bij Sven. Die bleken in zijn schedeltje en nek te zitten. Ik als nuchtere Brabantse had zo mijn bedenkingen maar uiteindelijk hielp het wel want na de tweede sessie rolde Sven zijn hoofdje spontaan naar links! Iets wat hij voor  die tijd echt niet deed.
De darmkrampjes zijn wel gebleven maar daar is Sven uiteindelijk zelf overheen gegroeid.

Kijk wel goed of de ostheopaat waar je heengaat is aangesloten bij zo'n verening van Ostheopaten (weet even niet hoe die heet) want er zijn ook een hoop kwakzalvers!
Enne, ik kreeg ook een gedeelte vergoed van de verzekering dus dat zou ik ook even nakijken.

Heel veel succes en laat je weten hoe het is gegaan?

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi Maike,

Bedankt voor je verhaal. Ik ben zelf ook een nuchtere Brabantse... heb daarom ook lang getwijfeld over deze stap.

Gelukkig krijgen we de helft vergoed van de zorgverzekering, het is namelijk erg duur. Maar voor de gezondheid van ons meisje heb ik wel wat over.

En de osteopaat is aangesloten bij de beroepsvereniging, ze hebben drie praktijken in onze omgeving.

Ik hou jullie op de hoogte!

X Linda

Hoi Linda,

Ook ik ben met Daan bij de osteopaat geweest, omdat hij een 'scheef'   schedeltje had met voorkeurshouding, spruw. Wij zijn er geweest v.a. dat Daan 2 maanden was, uiteindelijk 4 behandelingen gehad.

Eerst krijg je inderdaad een hele intake waarin ook de zwangerschap en bevalling worden besproken (je bevallings verslag of kraamboek meenemen is wel makkelijk).

Mijn osteopaat nam Daan in zijn handen zonder nog maar iets van ons gehoord te hebben en toen vroeg hij al ofdat Daan last had van ontstoken oogjes.
Het lijkt er inderdaad op ofdat ze weinig doen tijdens een behandeling, maar na de behandeling merkten wij het verschil wel.
Niet alleen de schedel wordt behandeld, maar ook de nek en rug, buik. Ze gaan ervan uit dat een lichaam dat niet in balans is ook niet goed kan functioneren.

Hopenlijk hebben jullie iets aan de behandeling zodat het poepprobleem snel verholpen zal zijn.

liefs Saskia

Terug
Bovenaan