ervaringen osteopaat?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Wie heeft er ervaring met een behandeling van de osteopaat? Welke klachten, welke behandeling en duur van zo'n behandeling?

Wij hebben op 23 sept een afspraak voor onze dochter Isabelle.
Isabelle heeft al vanaf haar 5-6 maanden (water) dunnen ontlasting. Elke dag en wel 5 x per dag. Dat betekent veel soppen op het aankleed kussen, rode billen en veel sopjes met 'poep' kleren. Gelukkig groeit Isabelle goed, is ze een vrolijke meid  en ze ontwikkelt zich prima. Wel heeft ze altijd walletjes (ze slaapt over dag 3-4 uur en 's nachts 12 uur). Dus te weinig slaap krijgt ze echt niet!

De kinderartsen kunnen en willen er verder niets aan doen omdat ze goed functioneerd. Maar bij ons blijft het knagen! Altijd water dunnen ontlasting kan toch gewoon niet goed zijn! Verder is het erg zielig om haar zo vaak op een dag te moeten soppen. Ze zwemt in bed soms in haar eigen poep! Of ze staat in een plasje poep te spelen...

Ik hoop dus heeeeel hard dat een osteopaat ons kan helpen. Ben wel erg benieuwd hoe het gaat? Hoop dat iemand van jullie zijn ervaring met mij wil delen.

Thanx!

X Linda
mv Isabelle 15 maanden

Hoi Linda,

Ik lees net je verhaaltje.
Ik heb ook wel wat ervaring met de Ostheopaat (maar dan voor mezelf), maar daar gaat deze reactie eigenlijk niet over.

Is Isabelle al eens getest op coeliakie (spreek je uit als seuliakie)? Dat is een glutenallergie en begint dus pas als je kindje gluten binnen krijgt. Gluten zitten in rogge haver tarwe en gerst en alles wat ervan gemaakt wordt.
Mijn zus heeft het en ik herken de symptomen die jij beschrijft. Als zij gluten eet, dan hebben haar darmen daar zo veel last van, dat er geen vocht meer aan het eten wordt onttrokken. Het gevolg is dan waterdunne ontlasting.....

Ik wil je absoluut niet de stuipen op het lijf jagen, maar ik moest het gewoon even kwijt.

Groetjes, Karin

PS: Als je nog vraagjes hebt, dan hoor ik het wel.

Hoi hoi.
Misschien een beetje een rare vergelijking hoor, maar ik heb een osteopaat die om de 3 maanden voor mijn paard komt, en ik heb het nu al een paar keer gezien maar ik vind hem geweldig.
Hij vertelt er ook van alles bij, en wat hij vertelt klinkt allemaal zo logisch dus vandaar dat ik toch maar even reageer op je oproepje..
Een osteopaat werkt volgens het principe dat alles met elkaar in verbinding staat, mijn paard heeft bv artrose, maar ook regelmatig last van diarree en zo, en dat blijkt bij Fior (mijn paard dus) allemaal met elkaar in verbinding te staan.. Fior heeft er echt heel erg veel baat bij!!
Okee, paard en kindje is iets compleet anders, maar ik heb echt heel veel vertrouwen in "zulk soort mensen". Sommige vinden het wat zweverig of zo maar ik ben er dus helemaal voor!!!
Ik ben ook heel benieuwd   hoe het met je kleintje gaat straks..
Succes in ieder geval.
Gr, Anne-Marie

Hoi meiden,

Ik hoop dat mijn dochter net zoveel baat heeft bij de behandeling van de osteopaat als het paard van Anne-marie. Ik ben helemaal niet zo zweverig, daarom heb ik gekozen voor een Osteopaat. Ik kan de theorie wel volgen.

@An74
Bij Isabelle begonnen deze klachten al voor haar 6 maanden. Ze kreeg toen alleen nog maar melk. Daar zitten toch geen gluten in? Artsen hebben ook nooit gedacht aan Coeliakie.

Bedankt voor jullie ervaringen en tips.

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan