Ervaringen osteopaat

Hallo

Ons zoontje is nu 6,5 week, en is een echt driftkikkertje met zijn armpjes. Hierdoor komt hij ook erg moeilijk inslaap omdat ie zichhzelf steeds weer wakker slaat!   Wel hebben we een bakerzak aangeschaft, hierdoor gaat het wel al iets beter. Nu is hij op de wereld gekomen met een vacuumpomp, best wel een heftige bevalling voor zo'n klein manneke. En ik heb ergens gelezen dat na een zware bevalling & onrustig met de armpjes een behandeling van een osteopaat wel eens wil helpen.

Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring (positief of negatief) met een osteopaat? Buiten de voordelen zullen er vast ook nadelen aanzitten.

Ik hoor ze graag!

Doei Doei

Hallo,

Ons zoontje Yoëll is ook met vacuumpomp etc etc geboren en met een duivelsei....(bult om schedel) en wij gaan al vanaf de 2e week met hem naar de ostheopaat en het helpt echt bij ons. Ook heeft Yoëll last van Reflux en hier helpt hij ons ook bij om het proces van het sluiten van het maagklepje te versnellen.

Wij hebben zelf nog geen nadelen ervaren tot nu toe, alleen nog maar voordelen.

Yoëll slaapt ook al 2 maand in een bakerdoek ivm het maaien van de armpjes en verder is hij ook best druk, slaapt overdag bijna niet alleen als we met hem wandelen enz maar niet in het ledikantje.

Bij ons word de ostheopaat trouwens 10x per jaar vergoed en we gaan nu momenteel om de 6 weken

Gr. Denise mv Yoëll (28-7-2006)

Hallo,

Mijn zoontje is morgen 10 weken en ik ben ook met hem bij de osteopaat geweest.
De eerste keer was hij ruim 6 weken, ik vond dat hij heel onrustig was overdag en dacht; baat het niet dan schaadt het niet.

Mijn ervaringen zijn heel positief, Thijmen is duidelijk rustiger sinds die 2 behandelingen.
Hij had een knelling in zijn middenrif en een spanning op zijn hoofdje.
Ook omdat ik heel snel ben bevallen.

Mijn bevalling is opgewekt met gel op de baarmoedermond, met een ruggeprik en een infuus zijn de weeen opgewekt, in tien minuten heb ik Thijmen naar buiten geperst.
Voor hem was de bevalling onverwacht, snel en heftig.
Ook heeft hij druppeltjes gehad tegen angst, ook ik gebruik dit middeltje nu sinds een paar dagen; het is volgens de osteopaat een wisselwerking tussen ons tweetjes.

Ik zou zeggen maak een afspraak, het kan geen kwaad.
Als je een beetje goed bent verzekerd wordt het ook nog vergoed, dus waarom zou je het laten?

Succes met je keuze....
Groetjes Marieke

Wij zijn 3x naar een osteopaat geweest met Marijn vanaf dat ie 10 dagen was. Ik ben in krap 5 kwartier bevallen (ca. 1uur weeen, 8 min. persen), dus dat was ook behoorlijk heftig voor de kleine man. Hij had erg veel spanning in zijn lijfje en een geirriteerde nek en hoofd. Zij heeft hem veel meer ontspannen gemaakt (vraag me niet wat ze nou precies deed.....) en hij huilt nu veel minder. Ik ga in januari nog een keer terug omdat ze nog naar z'n hoofdje wil kijken.
Het negatieve vond ik dat ik het wat 'vaag' vond en ik sta er nog steeds wat sceptisch tegenover. Maar feit is wel dat Marijn minder huilde dan toen en dat is hetgeen dat telt voor mij!!
Kijk eens op www.huilbaby.nl. Zo ben ik aan haar gekomen.
Veel succes, Patricia

hoi,

De eerste keer dat we met joran naar de osteopaat gingen was hij  4 weken. Joran huilde toen ongeveer 10 tot 15 uur per dag als we hem lieten liggen. De osteopaat zei dat het best pittig was waar joran last van had. Hij had last van zijn heiligbeentje, een nier, zijn borstkastje stond te hoog, er stond spanning op zijn nekje en zijn ruggetje. Omdat de reactie heel heftig was die avond ben ik twee dagen later teruggegaan, toen heeft hij nog wat kleine dingetjes gedaan, joran had ook geprikkeld hersenvlies en last van zijn dikke darm. Vanaf toen ging het geleidelijk beter met joran. Gisteren zijn we voor de derde keer geweest en was alles goed, behalve zijn nek, daar moeten we weer voor terugkomen. Joran wordt ook ingebakerd en we houden een strakke regelmaat aan van: wakker worden, verschonen, voeden, eventjes op de arm knuffelen tot de eerste tekenen van vermoeidheid en dan naar bed enz. Best pittig allemaal maar ons mannetje gaat nu een stukje beter!
Volgens mij kun je best naar de osteopaat gaan, het blijft vaag en niet bewezen maar het kan je kindje wel helpen!

Succes!

Hey Meiden

Bedankt voor al jullie
reacties! Goed om te horen dat ze allemaal zo positief zijn. Ik heb net
gebeld voor een afspraak. Jammer genoeg kan ik pas in het nieuwe jaar
(9Jan) terecht. Ik laat zeker ff weten hoe het is geweest.

Doei Doei!

Terug
Bovenaan