ervaringen over buggy's gevraagd

hallo mede moeders,





ik ga op zoek naar een goede handbare buggy, omdat een wandelwagen best latig mee te nemen is.( zeker in een ford Ka)


Heeft iemand goede of juist slechte ervaringen met buggy's ?


mijn dochtertje is nu 6 weken dus het moet wel een buggy zijn met een ligstand.





Alvast bedankt,


henriet
 
dag,

wij zijn begonnen met een mutsy en een macclaren. De mutsy voor alledag en de macclaren voor op de fiets en ov. Een buggy vond ik handig omdat hij compact is, maar ik kreeg last van mijn polsen omdat er geen demping op zat. Uiteindelijk heb ik de mutsy verkocht, de buggy bij mijn ouders gestald en een easy walker gekocht. Als ik het van te voren had geweten dat de easywalker een goede vervanger voor beide andere kinderwagens was geweest had ik het daarbij gelaten. Hij is compact en licht (7 kilo) en je kunt gewoon de maxicosi er opzetten of het kind laten liggen in het zitgedeelte.

succes

mamaraf
 
Hallo Henriet,

Persoonlijk zou ik nog niet zo vroeg bij uitstapjes gebruik gaan maken van een buggy. Mijn voorganger had al aangegeven dat de buggy geen "demping" heeft en flink kan denderen over de weg/klinkertjes etc. Een baby tot 8-9 maanden (beetje afhankelijk van lich.ontwikkeling natuurlijk) kan deze klappen niet zo makkelijk opvangen. Daarom wordt bijvoorbeeld het fietsen ook pas vanaf ongeveer die leeftijd geadviseerd. Ik heb  mijn zoontje zeker tot die leeftijd bij uitstapjes gewoon vervoerd in de wandelwagen. Deze heeft luchtbanden en toch een vorm van demping die een standaard buggy niet heeft.
We gebruiken nu een zoveel-standen-buggy van de Prenatal. Deze gaat ook mee op de fiets en in de auto. Als ik in de binnenstad over klinkertjes rijd met de buggy dan zie ik mijn zoontje (nu 20 mnd) soms trillen in de buggy... Daarom probeer ik daar zoveel mogelijk rekening mee te houden.

Groetjes Marieke
 
Hoi,

Ik gebruik zo'n grote wagen, de Mutsaerts Transformer, ziet eruit als een driewieler maar voor zit een dubbele band. De eerste maanden als kinderwagen en nadien als buggy. Je kunt de wielen er vanaf halen. Ik heb hem ook in een Ford Fiesta meegehad.
Het eerste halfjaar kan je je kleine het beste liggend vervoeren en bij uitstek in een kinderwagen  en zo kan  je de puk dan tegen alle weersinvloeden  beschermen.
Wij hebben pas een buggy aangeschaft toen onze dochter zelfstandig kon zitten, dit was rond de 8/9 maanden. We hebben via Marktplaats een Nijntje buggy gevonden.
Die heeft 1 zitstand. Dit is mijn mening, er zijn dus verschillende opties.
Succes met je keuzes.
 
Terug
Bovenaan