ervaringen overgeven/diarree

hoi meiden,

ik ben er vroeg bij (voor mijn doen) en heb wat hulp nodig.

eergisteravond heeft merel in de auto overgegeven, alles van die dag kwam eruit (gadver wat n stank). het kdv vertelde al dat ze niet zo vrolijk was als anders.
Ook heeft ze diarree luiers.
Gisteren ging het goed met eten, maar vanmorgen na de fles kwam alles er gelijk weer uit.

Ik zorg wel dat zo voldoende vocht binnen gaat krijgen, want uitdroging zie je dan vaak.

Haar boven tandje komt door, maar ik vraag me sterk af of overgeven er mee te maken heeft.
ze voelt niet warm, dus geen koorts.
maar als dit zo blijft aanhouden zal ik de huisarts waarschuwen.

iemand dit ook al meegemaakt en wat toen gedaan?

Hoi Elise,

ik zou het even tot in de middag aanzien en als ze dan nog niets binnen heeft gehouden; bellen. Dat zou ik doen. Het lijkt mij sterk dat tanden hier de oorzaak van is...

Veel sterkte, het is niks aan als je kindje ziek is...
Groetjes Renske mv Meike

Toen Mirthe dat had gewoon voor gezorgt dat ze regelmatig de borst aangeboden kreeg voor het vocht. Vocht is het belangrijkste ( met diaree en overgevne kunnen ze snel uitdrogen)anders kun je ook ors voor ze kopen maar is niet lekker. Verder lekker laten slapen en niet te veel van verwachten.( niets plannen dus, lekker van bed naar mama's schoot).
Beterschap

Hoi,

Het klinkt als buikgriep, wat momenteel erg heerst, althans in deze regio (Brabant) dus wellicht ook elders in Nederland.

Het enige wat ik zou doen is regelmatig vocht toedienen en het eten een dagje (of 2) achterwege laten, of b.v. een soepstengel of zoiets geven, iets lichts dus. Het maagje en de darmpjes moeten even rust krijgen. Verder kun je inderdaad ORS geven, maar je kunt gewoon de hoeveelheid voor 1 dag maken en dit met b.v. Roosvicee mengen, zodat de smaak wat gemaskeerd wordt. Uitdroging ligt bij dit soort klachten vrij snel op de loer, dus vocht is gewoon het allerbelangrijkst.

Tip: Siebe heeft vorige week ook de hele auto onder gespuugd en nadat ik het gereinigd had (met name ook de autostoel) heb ik er Robijn Vaporesse overheen gespoten. Niks meer te ruiken. Ideaal dus.......

Succes ermee.

Groetjes Fonske.

Mijn zoontje heeft al een paar keer buikgriep gehad. Ik geef hem dan zo min mogelijk melk, ligt zo zwaar op het maagje. Als ik pap maak doe ik dit met rijstebloem, is ook veel lichter dan "gewone" pap.
Verder heb ik hem Roosvicee Stop gegeven. Is tegen de diaree en ik heb hem ook al een banaantje met een beschuitje geprakt en hem dat gegeven. Meestal was het naar twee daagjes al weer veel beter. Cas geeft ook zelf aan als hij niets wil eten/drinken. Duwt ie gewoon het lepeltje of beketje weg met z'n handje. Heb al een aantal keren doorgeduwt en dan kwam het er toch uit.......Dus als hij niet wil...niet doen.

Het aller- allerbelangrijkste is dat hij goed blijft drinken!
eel veel succes, want het is echt geen pretje als die kleintjes zo ziek zijn!

bedankt voor jullie reacties.

ik zorg er voor dat merel blijft drinken.
ze heeft net wat banaan gegeten en ligt nu weer te slapen.
als ze beneden is dan speelt ze wel gelukkig, maar ze is niet helemaal fit merk ik.

straks beetje brood proberen, kijken of dat wel binnen blijft.

Fonske, vies he die braaklucht in je auto (of waar dan ook)
wij hebben spray gekocht van HP, tegen vieze luchtjes.
ik gebruik zelf de auto niet, dus ik weet niet of manlief vanmorgen er nog last van heeft gehad.
En ik woon ook in brabant en hoorde net dat een vriendin ook diarree heeft.. buikgriep heerst inderdaad!

groetjes Elise.

Hoi,
Twee weken geleden en vorige week heerste de buikgriep hier in het noorden. Misschien nu nog wel, dat weet ik eigenlijk niet.
Julian heeft op 1 dag 5 x overgegeven en 2 dagen later waren we zelf ziek,zwak en misselijk. Het duurde bij ons allemaal maar 1 dag, de volgende dag ging het al een stuk beter. Julian heeft nog wel een paar dagen dunne poepluiers gehad.
Het zou dus   heel goed kunnen dat het buikgriep is. Als het meerdere dagen duurt of er komt koorts bij (hadden wij niet trouwens) dan zou ik de huisarts even bellen.

Beterschap!
Ellen mv Julian

Terug
Bovenaan