Ervaringen ovulatietest Kruidvat

<p>Hallo allemaal,</p><p>In november 2021 ben ik gestopt met de pil om zwanger te worden. December 2021 was ik enorm aan het "ontpillen", maar mijn cyclus kwam wel meteen op gang. Ik merk dat ik geen idee meer had hoelang mijn cyclus is, daarom ben ik dit gaan bijhouden in een app. In december was mijn cyclus 26 dagen en vorige maand 25 dagen. Omdat ik graag wil weten wanneer mijn eisprong ongeveer is, heb ik ovulatietesten van kruidvat gekocht. Volgens de app zou mijn eisprong vandaag zijn, maar de test is hartstikke negatief (niet eens een dun streepje). Hier word ik wat onzeker van. Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele tips, want ik ben hier vrij nieuw in zoals jullie misschien merken.</p>
 
Een app berekent je eisprong op basis van je gemiddelde cycluslengte. Dus als je cyclus gemiddeld 26 dagen is dan gaat de app uit van een ovulatie 14 dagen voor je menstruatie dus op dag 12. Echter, hebben lang niet alle vrouwen een luteale fase (fase tussen eisprong en menstruatie) van 14 dagen en ook kan dit verschillen per cyclus. Dus ovulatietesten zijn altijd betrouwbaarder dan een app. Gezien je net gestopt bent met de pil zou het zomaar kunnen dat je eisprong later is en je cyclus nog gaat wisselen qua lengte.
 
Bedankt voor je snelle reactie. Vandaag zit ik op cyclusdag 12. Gewoon nog even een paar dagen doortesten dus?
 
Kan de test snel oplopen of duurt dit wel een aantal dagen? Ben wel nieuwsgierig of het een probleem gaat zijn, late eisprong en kortere cyclus.
 
Kan soms snel oplopen, is voor elke vrouw anders. Maar je bent net gestopt met de pil, dus ik zou me daar nog even geen zorgen over maken. Kan maanden duren voordat je cyclus weer regelmatig is, hoe vervelend dat ook is als je een kinderwens hebt
 
Terug
Bovenaan