Ervaringen Ovulatietesten

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik gebruik sinds 2 maanden de ovulatietesten van  het kruidvat (zijn het goodkoopst), maar nu heb ik deze maand en ook de vorige maand al 4 dagen achter elkaar een positieve test?? Wanneer komt die eisprong dan. We hebben al vanaf maandag iedere dag geklust, Dit kan toch ook niet goed zijn?!

Is dit normaal?

Ik heb ergens gelezen dat als je dit hebt, dat je lichaam wel het LH hormoon blijft aanmaken, maar dat het eitje niet loskomt!

Wie heeft nog meer ervaringen met dit?

Ik hoor het graag van jullie!

Sterre, 31 jaar ronde 10 eerste kindje!

Hoi,

ik heb ook de testen van kruidvat gehad en de laatste maand had ik dus 3 dagen achter elkaar een positieve test. Ik ben daarom deze maand ook overgegaan naar de testen van sensitest. Deze zijn heel eenvoudig via internet te bestellen en nog goedkoper dan die van kruidvat. Ik kreeg zelf het idee dat die van de kruidvat niet zo duidelijk waren. Ik vind de tweede streep zeer onduidelijk, ik kon heel moeilijk zien of die nou wel of niet duidelijker was. In het geval van de sensitest testen was deze maand het verloop veel duidelijker: ik kreeg pas inderdaad op een dag een duidelijke tweede streep, de andere dagen was hij er niet of duidelijk heel vaak. Nadat ik de vorige maand telkens maar een tweede streep kreeg heb ik dus ook even gegoocheld en kreeg op een site het antwoord dat de test alleen aangeeft dat het lutieserend hormoon verhoogd in het lichaam aanwezig is. Dit is het hormoon dat zorgt dat er eisprong kan plaatsvinden. Het is dus dan nog niet zeker of er dan inderdaad een eisprong plaatsvind. Om helemaal zeker te zijn kun je dus ook temperaturen (bij temperaturen heb je verhoging na de eisprong) of je kunt letten op andere tekentjes. Zo had ik duidelijk buikpijn in de nacht na de positieve test.

jannie

Ik heb ook de ovulatie testen van kruidvat. Bij heb ik altijd 2 dagen een positieve test en verder niets. Ik vind het ook allemaal maar moeilijk te zien. En heb toch altijd wel zoiets van vraag me af of het echt wel werkt. Heb er niet echt een super gevoel bij....

Hallo Sterre,

Ik heb de ovulatitesten van sensitest gebruikt. 24 stuks + 3 zwangercapstesten voor 25 euro. De derde ronde met die testen ben ik zwanger geraakt en ben inmiddels 6 weken de trotse moeder van een dochter.

Het kan kloppen dat je testen meerdere dagen positief id. Ik had altijd een par dagen een wat lichtere streep en daarna 2 dagen en vette streep en dan weer en dag een lichte streep. Het is een aanloop naar je eisprong. Wanneer je een donkere streep hebt moet j gaan klusen want dan heb je met 24 uur een eisprong.

Volgens mij kan het ook geen kwaad om elke dag te klussen maar ik lees altijd wel dat klussen om de dag beter zou zijn. Dan hebben de spermacellen de tijd om te rijpen.

Veel succes met de ovulatietesten. Hopelijk heb je snel een positieve zwangerschapstest.

Groetjes Joyce, mama van Zoë (17-09-2008)

Hoi

Ik heb ook testen van de kruitvat, 5 voor 10 euro.
De eerst op een maandag was de test negatief , woensdag duidelijker positief, en vrijdag kreeg ik krampen in mijn buik gelijk weer getest en ja hoor 2 dikke vette strepen dus positief....mijn ei had ik duidelijk gevoeld.
En elke dag geklust natuurlijk ook voor de ei-sprong.....Dus ben benieuwd deze week , want mijn NOD is deze week .....heb al wat vage krampjes en last van mijn borsten...maar dat zegt niets wat kan ook mijn ongi zijn.
Want ben al 2 x flink overtijd geweest , en mijn lichaam hield mij toen enorm voor de gek. ( 2weken en 4 weken overtijd geweest )

Deze maand was ook voor mij dat ik de eerste x ovulatie testen heb gekocht.
Ben vanaf maart weer van de pil af.....we hebben een dochter van bijna 3 en dat duurde ook een jaar nadat ik zwanger werd.

Dus veel succes met het testen....wie weet straks op positief nieuws

Terug
Bovenaan