Ervaringen pacco?

<p>Hallo!</p><p>Onze zoon is een vrij onrustig mannetje en we zijn daarom een beetje aan het zoeken naar de beste manier hem te laten slapen. Dit gaat steeds beter, we hebben een bedritueeltje en leggen hem op tijd op bed. Wij merken dat inbakeren bij hem zeker effect heeft (hij ligt een stuk rustiger). Wanneer we hem aan het inbakeren zijn wordt hij even heel ontevreden, maar als het dan goed zit is hij vaak super snel rustig en in slaap. Het is alleen zo dat hij soms tussen de slaapcycli door (als hij eigenlijk nog een keer in slaap moet vallen) ook 'bozig' kan worden om weetikveel welke reden, misschien omdat het in slaap vallen niet lukt ofzo. Hij wil dan ook heeeel graag uit de inbakerdoek en schopt heel kwaad met zijn beentjes (die wel los liggen) tegen het lakentje dat over hem heen ligt. Soms lukt het hem los te komen (dan ligt een armpje bijvoorbeeld ineens los, of hij rolt zichzelf half uit de doek). Het inslapen lukt dan dus ook niet meer zonder onze hulp en dat is zielig om te zien, hij wil het dan echt maar weet niet hoe hij rustig kan liggen (kan het niet beter uitleggen).</p><p>Om deze reden een beetje op internet gaan kijken naar tips en kwam uit bij de pacco. Mijn vraag is of iemand ervaring (positief of negatief) heeft met de pacco inbakerdoek. We hebben de puckababy piep aangeschaft maar die is niet strak genoeg, hij wordt dan dus ook gefrustreerd omdat hij nog net genoeg bewegingsruimte heeft met zijn lichaam dat hij zichzelf wakker houdt. De pacco is best prijzig vind ik en we dachten dat we het wel met gewone swaddles konden doen, maar als iemand hier ervaring heeft met een baby bij wie 'gewone' doeken soms werkten maar de pacco écht uitkomst bood - ik ben op zoek naar dat soort ervaringen! Of juist het tegenovergestelde natuurlijk.</p><p>Dank jullie wel! Best een zoektocht zo met een eerste kindje in het begin vind ik haha.</p>

Onze zoon van inmiddels 4.5 maanden oud heeft heel lang in de pacco doek gelegen! Ik zweer bij die doek. In het begin deed hij er hazeslaapjes in, maar hij heeft zelf geleerd om na 1 cyclus door te slapen. Soms sliep hij wel 3 uur achter elkaar. Ik zag daarom erg tegen het afbouwen op omdat hij ging rollen! Maar dat is helemaal goed gekomen. Het inslapen duurt nu gemiddeld genomen wat langer. Het is jammer dat ze hem maar beperkt kunnen gebruiken (evht een nadeel). Gelukkig ging het afbouwen bij ons goed, maar heb ook vaak gehoord dat het heel lang kan duren! Zonder inbakeren gaat totaal niet? 

Bedankt voor je reactie! Ja nou zonder inbakeren probeerden we eerst, maar leverde zoveel onrust op. Als je hem dan in bed legt is hij even stil, maar na 3 minuten begint hij te murmelen wat snel over gaat in huilen etc. Daarom dus inbakeren geprobeerd en dat lijkt wel effect te hebben, hij wordt in ieder geval rustig (dus het lijkt er echt op dat hij zichzelf onrustig maakt. Niet eens perse maaiende armpjes, maar gewoon hijzelf).
Ons idee is wel (en misschien is dit super optimistisch gedacht) om hem te leren inslapen ingebakerd en zo in een ritme te komen, zodat we dan dat inbakeren uiteindelijk (zsm eigenlijk) weer kunnen afbouwen. Maar het lijkt niet echt mogelijk hier in een ritme te komen zonder in te bakeren want nouja, wat ik al zei hierboven dus.

Ja ik denk dat dat wel een goede optie is. Zo gauw je een gezond slaapritme hebt, zou je af kunnen gaan afbouwen! Inbakeren helpt zeker voor de rust. Hoe oud is hij nu?

Onze zoon heeft 6 maanden in de Pacco doek geslapen! Geweldige uitkomst!  Zelfs met de hittegolf kon hij niet zonder (wel geprobeerd uiteraard, maar na 3 uur huilen en heel moe toch maar ingebakerd en hij sliep meteen). Wij hebben wel heel lang over het afbouwen gedaan. Met 4 maanden begonnen met de afbouwdoek van pacco. Eerst 1 armpje vrij, dit ging na 1,5 maand goed en hij sliep weer net als voorheen. Met 6 maanden sliep hij zonder de pacco!
Geweldige en bovenal zeer veilige doek! Zeker het geld waard!

Toen onze dochter te sterk werd voor het inbakeren in hydrofiel doeken zijn we ook overgegaan op de Pacco. Ideaal! Had ze echt nodig tot ongeveer 6 maanden. Afbouwen ging wat moeizaam (strak instoppen met lakentje hielp wel). Maar ben er van overtuigd dat het inbakeren ervoor heeft gezorgd dat we een goede basis hebben gelegd. Ze slaapt nu heel goed!

Terug
Bovenaan