ervaringen portrait place?

A

Anoniem

Guest
Ik heb binnenkort een afspraak om foto's te laten maken bij Portrait Place (in V&D). Is een aanbieding voor een gratis foto. Maar nu krijg je natuurlijk dat ze je de andere foto's ook willen verkopen. Op internet kan ik geen prijzen vinden...
Wie heeft ervaring met hun? Wat zijn de prijzen en worden de foto's mooi? Maak me toch een beetje zorgen of ze niet al te opdringerig worden

ik heb er ook ooit de "gratis" foto laten maken. is al wel lang geleden, maar het was een slechte ervaring. De foto's waren op zch wel mooi, maar ook ik ging uit schuldgevoel toch met een aantal foto's weg. Weet eerlijk gezegd echt de prijzen niet meer, maar je bent een held als het je lukt om niet in hun opdringerigheid te trappen. Verder kun je er wel van uit gaan dat je er toch meer wilt omdat het toch van je kindje is, die foto's vind je altijd leuk :)

Klopt. Met die gratis foto's halen ze je binnen en dan kan de verkoop beginnen.

De meeste professionele fotografen zijn echt niet zo duur en die werken vaak op een hele andere manier. Ik heb jarenlang bij een fotograaf gewerkt en ben nu mijn eigen fotografiebedrijf gestart. Kijk gewoon eens (de volgende keer?) in je omgeving.

Groetjes, Marisa

hoi,ik heb zelf geen ervaring met die vd v&d,maar pas geleden heb ik bij onze plaatselijke supermarkt een reportage laten maken via photo bell.
ze waren errug mooi,en heb ze ook allemaal genomen,de gratis foto was een kleine en als je 3 vd grote foto's nam was je maar z''on 10 euro goedkoper uit dan t hele pakket,dus dan was de keus makkelijk.en echt je bent verkocht as je ze ziet.

maar nou zat ik dus te tobben,wil er nartuurlijk beide opa&oma 1 geven,heb 2 broers,1 zus en een zwager en die willen er ook 1.nou en dat werd toch wel een duur verhaal om dat na te bestellen..   toen zei mn zus dus;waarom scan je ze niet in?en daar laat je dus weer afdrukken van maken..dus dat ga ik doen e'n goedkoper en iedereen blij!succes groetjes

Toen ik van de 1e in verwachting was (3 jaar geleden) heb ik een reportage laten maken bij portraitplace van de V&D.
De foto's zijn op zich wel mooi, maar kunnen niet tippen aan een foto die door een fotograaf is gemaakt.
De prijs is schikbarend hoog, ik geloof iets van E 180 voor de hele set 7  foto's geloof ik  (heb je wel alle foto's in 3 formaten en een extra vergroting van geloof 40x50 cm).
Mijn moeder heeft de foto's toen voor mij genomen, ik vond ze te duur, maar omdat ik te vroeg bevallen ben was er geen mogelijkheid meer om foto's te laten maken bij de fotograaf.
Nu heb ik hier een reportage laten maken samen met mijn oudste zoontje en had ik de keuze uit ruim 75 foto's en voor nog niet een fractie van de prijs van de V&D.

Laat je eerst goed voorlichten als je de foto's gaat halen wat de prijzen van de foto's zijn en maak dan weloverwogen een keuze.

De gratis foto die je krijgt is een standaard foto tegen een bonte achtergrond gemaakt (was toen bij mij zo, zal nu nog wel zo zijn). Dat is ook meestal de 1e foto die ze maken, het is dus niet zo dat je zelf mag kiezen welke foto je wilt hebben als gratis foto.

Liefs Saskia

Toevallig heb ik net gister fotos van onze dochter laten maken bij Bell Photo.. kan deze over 2 weken ophalen (tenminste die gratis is )

Groetjes Chantal

Zo werken al dat soort bedrijven idd. Ze geven je een minder leuke foto als gratis foto en dan laten ze zien hoe leuk de rest is geworden. Erg makkelijk. En als je na wilt bestellen betaal je de hoofdprijs.

Bedankt voor de goeie reactie voor de 'echte fotograaf'!  Erg fijn dat er toch mensen zijn die vakwerk waarderen.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan