Ervaringen puckababy?

hai,
inmiddels is Roef 9 weken, en heeft vanaf de geboorte ingebakerd geslapen. Afgelopen maandag heeft hij zijn prikken gehad, en daarna mogen ze niet ingebakerd slapen, vanwege te verwachten koorts. Dus heb ik de mouwen van een gewoon slaapzakje dichtgemaakt, en dat gaat prima. Maar helemaal veilig is het natuurlijk niet, dus nu overweeg ik zo'n puckababy-zak voor hem aan te schaffen. Zijn er meiden die dit gebruiken, hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Alvast bedankt, groetjes Annemarie

Hoi Soela

Mijn zoontje is ook een tijd ingebakerd. De puckababy heb ik nooit gebruikt omdat dat niet meer nodig was maar ik heb er wel veel over gelezen op internet en dat was allemaal positief!
Succes er mee

Hoi Annemarie,

Ik heb Jim vanaf 4 weken ingebakerd, met 3 maanden ben ik begonnen met afbakeren, ik heb toen de puckababy van een kennis kunnen lenen, in het begin vond hij het moeilijker om met de puckababy in slaap te vallen, maar het ging steeds beter, ik bakerde hem na een week ofzo allen nog 's nachts in. Na weer 1 week ook 's nachts in de puckababy. Toen overdag in een slaapzak met mouwen en zo het inbakeren helemaal afgebouwd, hij slaapt nu sinds een week of 2 helemaal in een slaapzak.

Het is dus wel even wennen voor je baby aan wat extra vrijheid, maar ik vond de puckababy wel super om geleidelijk af te bouwen.

Succes Christa

Ja ik heb ze gebruikt bij mijn oudste dochter. Totdat ze een maand of 5-6 was, erd ze ingebakerd met een pacco doek. Maar daar groeide ze uit en worstelde zich los. Toen zijn we overgestapt op de bakerzak. Dat ging prima, de overgang ging ook probleemloos. Toen ze 7 maanden was, is ze in een gewoon slaapzakje gaan slapen. Daarbij werd ze wel een paar keer 's nachts wakker in het begin maar met een speentje en aai over haar bol, sliep ze snel weer in.

Groetjes,
Gyöngy

Hallo Annemarie,
Hallo ik ben nieuw hier maar wilde graag even reageren. Ik heb een zoontje van 10 weken en hij ligt vanaf dat hij een week of 5 is in de puckababy. Ik vind het ideaal. Mijn eerste zoontje heb ik altijd ingebakerd, maar dat vond ik zo'n gedoe vooral als wij hem bij iemand anders te logeren hadden ofzo. In het begin was het wel wennen maar mijn zoontje weet nu ook gewoon: als ik in de puckababy lig kan ik gaan slapen en hij slaapt er heerlijk door.

Groetjes,
Miranda

Hey Annemarie,

Onze dochter Elin had/heeft nogal wat problemen om 's avonds in slaap te komen. We hebben haar daarom de eerste weken ingebakerd. Ik heb toen ook een puckababy gekocht (via marktplaats) omdat me dat makkelijker leek dan die doeken.

Elin raakte echter een beetje overstuur ervan, omdat een klein beetje bewegingsruimte haar meer frustreerde dan de absolute rust van het inbakeren. We gebruiken nu nog maar zelden de doeken omdat ze zelf steeds beter in leert slapen, maar de puckababy heb ik dus maar weinig gebruikt.

Als je hem toch graag wilt gebruiken, mag je hem ook wel van mij overnemen. Hij is zo goed als nieuw :)

Liefs, Lotte

de puckababy is geweldig! Op he begin moest Fleur er wel flink aan wennen, maar je moet even doorzetten, daarna sliep ze heeeerlijk!
Ik heb nu sinds kort het vervolg erop (puckabag winter).

zie voor mijn verhaal (het bovenste verhaal)

www.puckababy.com en dan bij ervaringen (blijkbaar kan/mag niet de link plaatsen hier)

en als je op hyves zit, mag je je aanmelden op de puckababy-hyves:

http://puckababy.hyves.nl/

nogmaals echt een aanrader!

haa meiden,
Wat leuk om al jullie ervaringen te lezen, heb ook de verhalen op de puckababy site even gelezen. Overwegend erg enthiousiast, dus ik denk dat we hem maar aan gaan schaffen. Roef ligt ook erg graag met zijn handjes naast zijn wangen, daardoor protesteerd hij nu met te strak inbakeren. Maar als ik zijn handjes op zijn borst inbaker, krijgt hij ze eruit en slaat dan zijn speen telkens uit zijn mond en slaapt onrustiger. Wij hadden de oudste echt ingebakerd met doeken en spelden, een must voor hem, maar inderdaad zo moeilijk om aan anderen te leren. Maar hij had het zo nodig, kon pas zonder toen hij al 8 maanden was. Das al "te" oud om in te bakeren,maar in overleg met het CB toch gedaan, en dan zijn benen heel strak om het gevaar van omrollen te minimaliseren.
Gelukkig zit Roef wat relaxter in zijn vel en slaapt hij goed, rustig. Maar ook hij vindt de begrenzing erg prettig, en daarom lijkt mij zo'n puckababy een goede tussenoplossing.
Dus we gaan het zeker proberen, met veel dank en de groetjes van Annemarie

Terug
Bovenaan