Ervaringen rond ovulatiebloeding

<p>Hallo allemaal,</p><p>Zijn er hier mensen op het forum die ervaring hebben met een ovulatiebloeding? </p><p>In de geschiedenis kan ik niet zo heel veel terug vinden.  </p><p>Ik zit momenteel in mijn 13de dag van mijn cyclus en gebruik ook ovulatietesten. Ik heb sinds dag 9 lichte streepjes op deze testen. Vandaag was het streepje plots nog iets zachter dan de andere dagen maar had ik bij het afvegen heel lichtroze/ paarse veegjes. </p><p>Zou dit een ovulatiebloeding kunnen zijn? <br />Komt deze meestal voor of na je ovulatie. <br />Streep op ovulatietesten was nooit zo dik of helder als de controlestreep.</p><p>Ik heb sinds april al terug een vaste cyclus, maar vorige maand was ik  opeens 6 dagen overtijd, waardoor ik het deze maand heel moeilijk vind om alles goed op te volgen. </p><p>Hopelijk kan iemand zich hierin herkennen of zijn ervaringen delen.</p><p> </p>
 
Ik had drie weken terug precies hetzelfde als dat jij hebt. Dacht ook een ovulatiebloeding. Ik ben echter niet bezig met ovulatietesten. Sinds gisteren weet ik dat ik zwanger ben (van de tweede) dus ik denk nu dat het eerder een innestelingsbloeding is geweest. Ik hoop op hetzelfde voor jou. Gr. L
 
Hoi gebruiker10066454,
alvast van harte gefeliciteerd !  
Vorige maand heb ik ook enkele dagen zo'n veegjes gehad, maar toen was dit inderdaad ook rond de innestelingsperiode.. . Nu zou het daar nog te vroeg voor zijn (denk ik).
Sinds een kwartiertje heb ik ook hevige baarmoederpijnen. Dit had ik toen ook.Normaal voel ik mijn ovulatie met een licht steekje, maar nu brengt mijn lichaam me helemaal in de war.
 
 
Hallo Liefje,
Ik heb ook een tijdje ovulatiebloedingen gehad. Dit begon bij mij toen mijn cyclus helemaal overhoop was door een hele lange miskraam. 
Ik ben daarna begonnen met ovulatietesten en deze kwamen niet helemaal overeen met de bloedingen. Meestal kwam de ovulatie iets later.
Inmiddels ben ik 25 weken zwanger! 
 
Hallo Liefje,
Ik heb ook een tijdje ovulatiebloedingen gehad. Dit begon bij mij toen mijn cyclus helemaal overhoop was door een hele lange miskraam. 
Ik ben daarna begonnen met ovulatietesten en deze kwamen niet helemaal overeen met de bloedingen. Meestal kwam de ovulatie iets later.
Inmiddels ben ik 25 weken zwanger! 
 
Hallo Joorst,
 
Bedankt voor het delen van je ervaring ! Zo spijtig van je miskraam, maar super dat je nu opnieuw zwanger bent ! Proficiat ! 
 
Geen idee of het een ovulatiebloeding was of een doorbraakbloeding(denk dat laatste). Ik ben deze maand ook met ovu testen begonnen en op dag 12 de donkerste streep, dus er vanuitgaande dat ik rond dag 14 een eisprong zou hebben. Op dag 15/16 begon ik lichtjes bloed te verliezen, echt minimaal, roze. Maar dat zette toch wel een beetje door en ik ben echt 5 dagen een soort van ongesteld geweest. Het was wel minder dan m'n menstruatie maar zeker ook niet weinig. Heel gek. Sinds eergisteren is dat gestopt en zou nu volgens de berekeningen ongeveer dinsdag echt ongesteld moeten worden. Heel raar. Nog nooit gehad. Moet zeggen dat ik deze maand dan ook niet zo bezig ben door dit gedoe met zwanger worden. Ik heb op dag 13 wel seks gehad maar na zo'n bloeding, ik schat de kans klein in dat er dan nog een innesteling plaats kan vinden. Heel gek. Nu maar afwachten wanneer ik ongesteld wordt en dan weer met de ovu testen verder.. 
 
Hallo KayleeMN,
Eerst en vooral toch wel goed dat je zo'n duidelijke streep hebt gevonden bij de ovulatietesten. De mijne blijven wel heel erg dun maar daarbij zie ik toch ook wel nog een klein verschil tussen de verschillende dagen. 
Ik vind die bloedingen ook echt wel ontzettend moeilijk om te beoordelen. Je hoopt natuurlijk steeds het beste, maat het is af en toe echt niet duidelijk wanneer het net gaat om een doorbraakbloeding.
Hopelijk heb je snel een positieve test 
 
 
Terug
Bovenaan