ervaringen Safe t sleep.

Dat is die driehoek waarmee babytjes op de zij kunnen blijven liggen of niet?
Of bedoel je zo'n veiligheidsding waarmee ze niet om kunnen draaien?
Die driehoek heb ik ook gebruikt tot dat ons ventje een week of 6-7 was, die vond ik wel prettig..Nu wilde ons mannetje ook erg graag op zijn zij slapen. Nu is hij 9 maanden en ligt hij meestal op zin buik op de aerosleep matras, ook zo'n handig ding!!

Groetjes Saskia

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar weet alleen dat de Prenatal ze niet meer mag verkopen. Baby's zouden namelijk als ze sterk zijn met de beentjes toch nog (over de steun heen) om kunnen rollen.

Ik heb de safe T sleep gekocht en gebruik hem nu een week.
Ik ben zeer tevreden. Mijn zoontje (3,5 maanden) draait nog al vaak op zijn buik en 's nacht moest ik hem dan ook regelmatig terug draaien. Dan lag hij op zijn buik met zijn hoofd tegen de spijltjes van zijn ledikantje.
Nu leg ik hem in een slaapzak vast met de safe T sleep en ik hoor hem de hele nacht niet.
Ik heb nog niet geprobeerd of ik hem ook op zijn zij kan leggen, zonder dat hij omrolt.

Het is een veilige manier om te voorkomen dat je kind op de buik draait in de slaap.
Echter als hij/zij koort heeft, kan de warmte minder goed weg en is het aan te raden ze dan niet vast te leggen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes, Nouky

De safe t sleep die ik heb is trouwens geen driehoekig ding of stang, maar een laken dat om de matras heen gaat. In het midden zitten twee stoffen flappen met klittenband die je on de middel van je kind vast maak. Je kan je kind in elke gewenste positie vast leggen, dus ook op de zij. Er zit ook een flap aan die tussen de beentjes bevestigd kan worden, maar deze is niet te gebruiken in combinatie met een slaapzak.
Hij moet te gebruiken zijn tot een jaar of 3 en als je kind wat ouder is kan hij/zij hem zelf vast maken en los doen.

Gr Nouky

Terug
Bovenaan