Ervaringen slaaptraining

<p>Hoi hoi,</p><p>Ik ben op zoek naar ervaringen van andere ouders op het gebied van slaaptrainen. Wanneer zijn jullie begonnen? Welke methode hebben jullie gebruikt? Wat werkte er wel en wat juist niet? Etc etc</p><p>Mijn dochter is nu 6 maanden (gecorrigeerde leeftijd) en kan niet zelfstandig in slaap vallen. Ze slaapt ook niet in haar eigen bed en maakt ‘s nachts graag gebruik van mama’s bar… (ze krijgt volledige borstvoeding en weigert de fles) </p><p>Nu ze oud genoeg is wil ik graag gaan slaaptrainen. Tips zijn welkom :)</p>

Die van mij is 16 maanden slaapt niet zelfstandig in slaap wiegen prima, dan eigen bed tot uur of 12 dan komt hij en dan tussen ons
Tot dat winnaar bed gaan bidden we zijn eigen bed aan. Tot dat wij gaan slapen wil graag goeie nacht maken. Wat wij merken is dat als hij meteen in onze bed slaapt wij hem hele nacht niet horen prima zo.
Zo lang dit lekker kan doe ik het ze worden zo snel groot en echt geloof mij als ze kunnen praten en ze snappen je beter kan je makkelijker zeggen nu gaan we lekker slapen in je eigen bed.
Nu is het te lastig.
Middag gaan nu ook beter eerst was het worstelen nu vraag ik wil je slapen en knik die ja en gaat die zonder problemen slapen.

Wij zijn ermee begonnen toen onze zoon 4 maanden was. Hij wilde overdag niet gaan slapen, de nacht was geen probleem gelukkig. 
Wij zijn begonnen met elke 3 minuten naar hem toe te gaan. De eerste keer zeiden we dan dat hij lekker kon gaan slapen en dat we na 3 minuten weer zouden komen. De keren erop niks zeggen, alleen even over zijn hoofdje oid strelen. Dit net zo lang volhouden totdat hij slaapt. Zo zijn we een paar dagen elke 3 minuten naar hem toe gegaan, toen dat goed ginh elke 5 minuten en zo uitbreiden naar 10 minuten of langer. Bij ons werkte dit goed en konden we na 1.5 tot 2 weken ermee stoppen omdat hij zonder drama in slaap viel. Hij is nu bijna 2 en heel af en toe heeft hij in de avond dat het drama is met naar bed gaan. Dan zetten we dit weer in en dan hoeven we het maar 1 of 2 avonden te doen. 
Wat wel belangrijk is, is dat je consequent na de zoveel minuten erheen gaat. Of je kindje nu huilt of niet. Wij deden het eerst alleen als hij huilde, maar daarmee kun je ze ook per ongeluk leren dat ze moeten huilen zodat jij komt kijken.

Hi,
Kan het zijn dat je kindje in een sprong zit? Dit is meestal rond die leeftijd. Daarnaast heb je nog slaapregressie (Google maar eens) als zij je nodig heeft zou ik dit blijven geven. Zij moet aan deze nieuwe wereld en omgeving wennen. De 1 doet dat makkelijker dan de ander. Ik kan me best voorstellen dat het haar nu nog niet lukt om zelfstandig in slaap te vallen. Maar als je dit graag wil dan zou ik een slaapcoach consult aanvragen. Die kan je gepast advies geven. Ook nav jij prettig vindt. Daarbij moet jij altijd doen wat je moedergevoel zegt, wat een ander zegt kan daar niet tegen op. 

Wij hebben hulp ingeroepen van een slaapcoach toen mijn zoontje 7 maanden was. 3 weken intensieve begeleiding gehad en gewerkt volgens de shuffle methode. Het fijne van een slaapcoach is dat het plan echt helemaal op jouw kindje afgestemd is. Het is echt het beste wat we hebben gedaan voor mijn zoontje! Voor het traject was hij elke 30 minuten wakker, dan duurde het vaak 1 tot 1,5 uur voor we hem weer terug in slaap en in bed hadden. Voor weer maximaal 30 minuten. Dat ging de hele nacht zo door. Hij viel niet zelfstandig in slaap, we moesten rondlopen, wiegen en liedjes zingen. Hij was oververmoeid en we waren dag en nacht alleen maar bezig met hem te laten slapen.
Na 3 weken slaapcoach hadden we een zoon die van 19 tot 7 doorsliep en overdag 3 dutjes deed van 1 tot 1,5 uur. We kregen een ander kind. Hij werd ontspannen, vrolijk en kon weer ontwikkelen. Nu is hij 13 maanden en plukken we er nog de vruchten van.

Bedankt voor jullie reacties. Het zijn eerder 'verkeerde' slaapassociaties dan slaapregressie want dit duurt inmiddels al bijna 3 maanden. Laten huilen ben ik geen voorstander van voor mijn kindje, ze raakt dan alleen maar overstuur. Nachtvoedingen vind ik prima en heeft ze ook nog nodig. Doorslapen hoeft van mij ook niet maar ze wordt vaak na 1,5 uur of 2,5 uur wakker en dan gebruikt ze mij als speen om weer in slaap te komen. Daarom denk ik dat het leren zelf in slaap te vallen belangrijk is zodat ze in ieder geval een uur of 4/5 achter elkaar kan slapen. Ik heb het gevoel dat ze zo niet de rust vind die ze nodig heeft. Misschien dat ik inderdaad maar een consult met een slaapcoach aanvraag....

Ik heb nooit een consult hoeven aanvragen maar ik heb veel gehad aan de gratis tips van snuggels&dreams. Ze deelt veel tips op haar Instagram account en op haar website is ook al heel veel te vinden. 
hele leuke vrouw die er echt veel verstand van heeft en op een zachtaardige manier helpt!

Op de site zijn trouwens ook slaapgidsen te vinden. Wellicht kan je die eerst doornemen en de tips proberen op te volgen. Is een stuk minder duur dan een consult. Mocht het niet werken kan je altijd nog kijken of een consult nodig is natuurlijk!

Terug
Bovenaan