Ervaringen spermatest laboratorium

<p>Hee hee,</p><p>Mijn vriend heeft een sperma thuistest gedaan die negatief was. Nu hebben we afgelopen maandag in het laboratorium een test in mogen leveren. Eind volgende week zouden we dit gaan bespreken bij de huisarts, hiervoor staat een afspraak. </p><p>Alleen nu opende we gister een brief van het ziekenhuis voor een afspraak met een uroloog met uitgebreid zaadonderzoek en een bloedonderzoek. Zonder verdere uitleg, dus bij mij gingen de alarm bellen af. Ik denk nu dat kan alleen maar betekenen dat er iets mis is. Het was na 5 uur dus kon niemand meer bellen. Iemand hier ervaring mee en vooral of dat het gebruikelijk is dat er een tweede onderzoek gedaan wordt of dat er dan meestal iets mis is. Hoor het graag!</p>

Jeetje wat slordig zeg! Ik heb geen idee wat het betekent en of het misschien onderdeel is van het reguliere onderzoek, maar ze hadden wel wat uitleg mogen geven dat je zo'n brief zou ontvangen. Kun je vandaag niet bellen naar het ziekenhuis? Dat je er op staat dat ze aangeven of dit normale gang van zaken is of dat je er iets achter moet zoeken. Misschien doen ze dit altijd wel als onderdeel van het normale onderzoek. Duim voor jullie! 

Mijn man moet ook zijn sperma inleveren maar heeft dat nog niet gedaan maar heb ze in het ziekenhuis niet over bloedonderzoek of het onderzoek wat jij benoemt gehoord ik zou ze eerst bellen voordat je er naartoe gaat

De eerste keer dat mijn man zaad inleverde moest hij ook bloed laten prikken. De uitslag van t bloed was prima, het zaad niet zo (weinig en ook nog eens veel minder topkwaliteit dan de minstens 30% die het moet zijn). Hij moest dus voor een vervolgonderzoek. Dat stelde weinig voor. Wat vragen beantwoorden, voelen of alles wel goed was ingedaald en weer een zaadtest. Dit omdat de resultaten van een zaadtest van keer tot keer kan verschillen. Als je man bijv ziek is geweest en koorts heeft gehad, dan kan dat er voor zorgen dat je weinig levend sperma hebt. Of drugs/anabolen gebruikt, of ooit zwaar rugletsel heeft gehad. 
Geen stress! Het kan zijn dat er wat ernstig mis is, maar dat hoeft niet.
Mijn man heeft overigens weinig en weinig goed zaad. Of dat altijd is geweest, weten we niet want hij heeft twee kinderen uit een vorige relatie. Het is in ieder geval fijn om te weten wat er aan de hand is.

Terug
Bovenaan