Ervaringen strippen met ongeveer 40+2

<p>Hoi allen,</p><p>Ben 40+2 van mijn eerste en vanmiddag gestript rond een uur of 15:00. Had ruim 3 cm ontsluiting en ik bloedde flink, waardoor ik denk dat er goed gestript is (aangezien ik verhalen lees dat niet iedereen “goed genoeg” gestript wordt en het daarom ook niet werkte). Ook voelde de vk tijdens het strippen een wee, die ik zelf ook wel goed voelde.</p><p>Vervolgens veel menstruatiekramp in mijn rug gehad. Nog steeds is het wel aan het vervelen, maar minder dan vanmiddag. </p><p>Heb de vk ook aangegeven niet heel erg te weten wanneer het nu menstruatiekramp of een wee is. Mijn moeder heeft ook bij haar bevallingen hele milde weeën gehad (ze zeggen dat je dat van je moeder kunt erven) en ik heb blijkbaar al 3,5 cm ontsluiting gekweekt zonder daar echt veel pijn van te hebben gehad. Ergens vraag ik me dus af of die menstruatiekrampen nu gewoon enkel krampen zijn of toch weeën maar ik gewoon super geluk heb dat ze mild zijn en ik een hoge pijngrens heb.</p><p>Ik ben benieuwd naar ervaringen met strippen rond de 40+2.. wat voelde je in de loop van de dag, heb je snachts kunnen slapen? Werd je wakker van weeën of gebroken vliezen? Betekende “geen (regelmatige) weeën” in de uren na t strippen bij jou ook geen bevalling of kwam de bevalling toch spontaan (‘s nachts) opzetten?</p><p>Tell me please! :)</p>

Ik ben gestript met 40+6. Na 2 uur begonnen de weeën, het was ook mijn eerste, maar na 16 uur voorweeën gehad te hebben, wist ik meteen dat dit het “echte werk” was. Na 2,5 uur onder de douche gegaan en toen was het echt game-on. Om de 2-3 minuten flinke weeën. Uiteindelijk toch pas 24 uur later bevallen, omdat ik geen ontsluiting kreeg. 

Ik ben gestript met 40+6,althans een poging daartoe want m'n ze konden er nog niet goed genoeg bij. 
Ongeveer 1,5 dag later begonnen de weeën mild (dacht dat het voorweeën waren). 3 dagen na het strippen ben ik bevallen. Ik heb de 2 nachten voor de bevalling weeën gehad (overdag niet, heel raar). Pas de derde dag zette het goed door en toen had ik al 5 cm ontsluiting. Die eerst 5 cm voelde ik wel, maar ik kon ondertussen nog wel het huishouden doen op m'n gemakje. Ben de ochtend van de bevalling zelfs nog naar de VK gereden om me opnieuw te laten strippen. Daar hoorde ik dus dat het geen voorweeën waren, maar ik al op 5 cm zat. 

Hier gestript bij 40+2 (maandag) en bevallen op 40+4 (woensdag), na strippen veel voorweeen gehad en uiteindelijk begon het dinsdagavond laat. Ik zat echter pas op 1.5cm voor het strippen.
Bij mij werden de weeen gestimuleerd door beweging en bleven uit als ik ging liggen.
Succes!! Misschien ben je inmiddels al mama :)

Gestript met 41 weken. 
Werd om 2 uur in de nacht wakker van wat ik dacht weeën. Half 11 in de ochtend gestript, wat al gepland stond. Aangekleed, want het waren toch nog maar voorweeën. Rond 11 uur sprong ik op van de bank met vollop rugweeen. Die avond is hij geboren. 
Ze zeiden van te voren dat je het echt weet wanneer het the real deal is. En dat was ook echt zo! Mijn pijngrens is ook heel hoog, maar hier was echt geen twijfel meer over

Terug
Bovenaan