Ervaringen temperatuur

<p>Hallo meiden, Zouden jullie eens met mij mee willen kijken? Vorige week heb ik (voor de tweede keer in 1 cyclus) rekbaar slijm gehad en ben ik begonnen met temperaturen (ik weet dat je hier eigenlijk aan het begin van de cyclus mee moet starten, maar dat lukte even niet meer, heb ineens na een stabiele cyclus van gemiddeld 30 dagen nu ineens een cyclus van nu 51 dagen). Vorige keer rekbaar slijm was rond dag 14 van de cyclus. Toen volgde direct op dag 14 en 15 een kleine bloeding (bruine afscheiding) ik dacht een ovulatie bloeding, maar vervolgens is mijn ovulatie dus niet gekomen. Normaal heb ik altijd gevoelige borsten na de eisprong, dat had ik toen niet, nu wel. Mijn temperatuur verloop de afgelopen 1,5 week;</p><div class="”html-content" data-v-d4376cee="””" data-v-082cfda4="””">36.8 (cd 41)</div><div class="”html-content" data-v-d4376cee="””" data-v-082cfda4="””">37.0 (cd 42)</div><div class="”html-content" data-v-d4376cee="””" data-v-082cfda4="””">37.0 (cd 43)</div><div class="”html-content" data-v-d4376cee="””" data-v-082cfda4="””">37.1 (cd 44)</div><div class="”html-content" data-v-d4376cee="””" data-v-082cfda4="””">37.1 (cd 45)</div><div class="”html-content" data-v-d4376cee="””" data-v-082cfda4="””">37.3 (cd 46)</div><div class="”html-content" data-v-d4376cee="””" data-v-082cfda4="””">37.4 (cd 47)</div><div class="”html-content" data-v-d4376cee="””" data-v-082cfda4="””">37.3 (cd 48)</div><div class="”html-content" data-v-d4376cee="””" data-v-082cfda4="””">37.3 (cd 49)</div><div class="”html-content" data-v-d4376cee="””" data-v-082cfda4="””">37.2 (cd 50)</div><div class="”html-content" data-v-d4376cee="””" data-v-082cfda4="””">37.3 (cd 51)</div><div class="”html-content" data-v-d4376cee="””" data-v-082cfda4="””">37.3 (cd 52)</div><div data-v-d4376cee="””" data-v-082cfda4="””"> </div><div class="”html-content" data-v-d4376cee="””" data-v-082cfda4="””">Dus ik vermoed dat ik mijn eisprong recent gehad heb.. ergens rond de 37 a 37.1 graden, wat denken jullie? Valt daar iets over te zeggen op basis van deze informatie?</div>
 
Het is inderdaad lastig te zeggen of je nu je eisprong hebt gehad of niet. Je zou denken van wel, omdat na CD 41 je temperatuur iets verhoogd is en nu ook blijft en vanwege het rekbaar slijm wat je hebt gehad. Wanneer je een gemiddelde luteale fase hebt zou je over een dag of 3/4 je menstruatie kunnen verwachten (of niet natuurlijk als je zwanger blijkt te zijn). Ik zou de komende dagen nog even door blijven temperaturen en als het na 5 dagen nog verhoogd is en nog geen menstruatie misschien een zwangerschapstest doen. Heb je wel elke dag op hetzelfde tijdstip gemeten, zonder eerst uit bed te gaan? Want hier kan zo maar een paar tienden verschil in temperatuur zitten.
 
Dankjewel voor je reactie! Fijn dat je even meekijkt. Ik temperatuur elke ochtend op dezelfde tijd, op dezelfde manier en met dezelfde thermometer, en dan voor het uit bed gaan.. dus volgens mij gaat dat goed ? 
 
Na je eisprong moet de tempratuur minimaal met 0.2 graden stijgen, het kan dus op cyclusdag 42 zijn maar ook nog op 46 zijn geweest. Het is lastig omdat jij geen inzicht hebt in je normale basale tempratuur vóór je eisprong (dat meet je vanaf cyclus dag 1).Als voorbeeld; mijn basale tempratuur schommelt altijd rond de 36.6 a 36.8 graden. Na de eisprong zit ik altijd op 37.2. Dat is dus 0.4 graden verschil. Bij jou is het meer stapsgewijs maar omdat je niet weet hoeveel graden je tempratuur was vanaf dag 1 is het moeilijk hierop echt een uitspraak over te doen. Ik zou 46 + 14 (dus 60) als max. aan houden, als je dan nog niet ongesteld ben geworden of een positieve test hebt gehad zou ik er vanuit gaan dat je eisprong niet is geweest. Succes en hopelijk heb je snel wat meer duidelijkheid!
 
Dank voor je berichtje! Ingewikkeld allemaal.. ik hoop snel een positieve test in handen te hebben, maar in ieder geval duidelijkheid te hebben. Vanmorgen nog steeds 37.3... 
 
Er lijkt inderdaad een eisprong geweest te zijn. Vandaag (dag 59) ben ik ongesteld geworden. De eisprong zou dan op dag 45 geweest moeten zijn. Mijn temperatuur is weer 36.8. Het is natuurlijk jammer en ik baal ook echt, maar ben blij dat er weer een beetje duidelijkheid is. Op naar de volgende ronde ??
 
Inderdaad fijn dat je duidelijkheid hebt, nu kun je mooi tempraturen vanaf dag 1 en zul je zien dat het veel duidelijkheid zal geven over wanneer je eisprong is geweest. Heel veel succes komende ronde ?!
 
Terug
Bovenaan