Ervaringen / tips ovulatietesten

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames, Ik ben hier nog maar net op het forum. Ik ben 25 jaar en mijn vriend 23 we zijn bijna 8 jaar samen en nu een half jaar bezig voor ons eerste wondertje. Ik vroeg me af of hier dames zijn die ervaringen hebben met ovulatietesten? Ik ben aan het twijfelen of ik eraan wil beginnen maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het een beetje ingewikkeld vind. Kan iemand mij uitleggen hoe zoiets presies werkt en welke je dan het beste kunt kopen?

Groetjes Lieff

Ik ga er deze maand voor de eerste keer mee beginnen. Wij zijn nu ook een half jaar bezig maar dan voor de derde. Ik ben vorige cyclus begonnen met temperaturen en heb nu dus ovulatie testen besteld. Ervaring heb ik er dus niet mee maar ik heb die van sensitest besteld. Ik heb een pakket van 9 ovulatie testen en 3 zwangerschapstesten (dipstick). Maar er zijn ook grotere pakketten met alleen ovulatie testen. Je geeft aan hoe lang je cyclus gemiddeld duurt en dan geeft een tabel aan welke dag je moet beginnen met testen. Op sensitest.nl kun je ook de gebruiksaanwijzing van de testen lezen. Er zijn heel veel verschillende ovlatie testen en verschillende prijsklassen. Wat de beste is, ik zou het niet weten. De meningen zijn erover verdeeld, er zijn ook artsen die het onzin vinden die testen en pure geldverspilling. Anderzijds zijn er ook dames die op deze manier hun vruchtbare periode konden ontdekken en zo snel zwanger raakten.Als je via google ovulatietesten intypt kom je ongetwijfeld veel sites met informatie tegen. Succes

Iki heb ze ook gebruikt van sensitest en was toen direct zwanger omdat het bleek dat mijn eisprong aan de late kant zit en niet op 14 dagen.
Wij zijn nogmaar in de 1e maand voor een 2de maar als wij weer richting een half jaar gaan koop ik ze weer.

Ik heb ook sensitest ovulatietesten gebruikt (www.sensitest.nl). Deze zijn niet duur en komen in een envelop dat niemand weet wat er in zit.
Ik heb dat 1 maand gebruikt en was toen ook gelijk zwanger (wel heb ik mijn eisprong ook gevoeld).
Succes.

P.S. er zijn genoeg meiden waarbij het wat langer duurt na 1 of 2 maanden!

hoi Lieff,

Welkom op het forum. Ik heb 1 keer zo een test gebruikt maar bij mij werd geen lh-piek vastgesteld. Ik werd er dus alleen maar zenuwachtiger van en gebruik ze nu inmmiddels niet meer. die ik had gebruikt overigens was van Claerblue.
Ons 1e kindje is ook gelukt zonder test dus dat proberen we nu maar weer.
Alhoewel het nog niet echt wil vlotten, zit inmiddels al in ronde 10 voor een 2e kindje.
Succes en hoop dat het snel raak is.
Groetjes Silli

Terug
Bovenaan