Ervaringen tong en lip riempje laseren

Hi,

Mijn dochter gaat tong en lip riempje zijn gister gelaserd. ( vreselijk vond ze het en ik ook :(. )
Nu heeft ze uiteraard veel pijn aan haar mondje en is drinken dus echt een drama. Ze is na haar geboorte voor afgevallen omdat drinken aan de borst een enorme strijdt was. Ik had gehoopt dat het gelijk na de ingreep beter zou zijn.. nu is het logische dat ze pijn heeft , maar de voedingen gaan nog steeds heel moeizaam.

Ik ben opzoek naar ervaringen. Hoe ging het bij jullie? Was er snel verbetering. Ik maak me best zorgen.. ik wil niet dat mijn dochter nog meer afvalt.. ze is 2,5 week en is nu pas net op haar geboorte gewicht..

Groetjes

Heb je haar paracetamol gegeven? Anders kun je nog contact opnemen met de lactatiekundige of degene die haar gelaserd heeft voor advies. 

Oh wat naar hè? Ik vond het ook echt verschrikkelijk. Dat moment staat voor eeuwig in mijn geheugen gegrift... maar was wel echt nodig en "for the best". 
Mijn dochter was al 6 weken en aan de stevige kant maar ook ik vond het spannend toen ze niet meer wilde eten. Ik heb haar toen 2x gevoed met een spuitje want ze had wel mega trek maar wilde van de pijn niet drinken aan de borst/fles. 
De LK gaf toen als advies veel huid op huid, ook naast de blote borst zonder dat je aanstalten maakt om.ermee te voeden. Uiteindelijk viel ze op de blote borst in slaap en zocht zelf de tepel om te drinken (de dag erna). 
Ik zou zeker ook even je eigen LK contacten wang jouw kindje is echt nog wel een stukje jonger. 
Sterkte ermee  het wordt vast snel beter! 

Toen bij mijn zoontje zijn tongriempje was gelaserd ging het drinken ook niet direct beter, terwijl dit bij mijn dochter twee jaar geleden wel het geval was. Ik ben toen nog een paar weken door gegaan met kolven na een voeding en dit nageven met de fles in de hoop dat het nog beter zou worden. Gelukkig was dit het geval! Hij moest zichzelf echt eerst een nieuwe drinktechniek aanleren. Dit duurde denk ik een paar weken. Nu gaat de borstvoeding heel goed.
Succes, hopelijk bij jullie ook snel verbetering!

Terug
Bovenaan