Ervaringen tot nu toe

Morgen Dames,

Was eigenlijk benieuwd hoe het jullie allemaal gaat met de kleine.

Maud is vandaag precies 6 weken, had niet gedacht dat het zo snel ging. Haar 5-weken sprong heeft ze al gehad, zij lacht een beetje, nog niet heel veel, maar ze doet het zeker. Ook wordt ze steeds wijzer en neemt de omgeving heel goed in haar op.

Doorslapen doet ze nog niet, maar daar is ze nog te jong voor (denk ik). Sowieso hebben we niets te klagen. Ze krijgt tussen 21.30 -22 30 haar laatste flesje en dan slaapt ze altijd minimaal 5 vijf uurtjes, soms is ze iets eerder wakker, maar als we haar dan even over haar wang wrijven, slaapt ze weer verder. Na het flesje in de nacht, slaapt ze meestal nog 3 soms vier uur, maar niet langer. Overdag slaapt ze meestal alleen in de ochtend nog 2 uurtjes en s middags wil ze niet slapen, dus dan ga ik altijd maar een stuk wandelen en dan slaapt ze gelijk.

Na 18 uur, krijg ik haar niet naar bed, drama, huilen en zij wil dan gewoon kroelen bij Papa of mama, dus altijd even een beetje klooien met het eten maken. Zou graag van het laatste flesje afwillen en dan ze vanaf een uurtje of 20 - 21 uur gaat slapen, maar hier ga ik rustig naar toe werken. Kan niet alles hebben :)

Verder heeft ze last van krampjes, maar heb het idee dat het beter gaat, ook haar ontlastig is altijd een probleem, wel dun, maar komt maar om de 2 of 3 dagen en dan zie je soms wel dat ze het even moeiljk heeft.

Moet wel bekennen dat ik het steeds leuker ga vinden, naarmate ze groter wordt. Zij is wat minder kwetsbaar. Ook zeggen ze dat de huilpiek bij 6 weken is en dat het hierna minder wordt (niet dat ze zoveel huilt, maar ben toch benieuwd).

Nou, is toch weer een verhaal geworden, maar omdat Maud lekker ligt te slapen, heb ik in de ochtend altijd veel tijd voor andere dingen.

Liefs
Mariska
 
Jake is nu 1 week en 4 dagen en er zit totaal nog geen ritme in. Hij slaapt wel al 3 nachten 5 tot 6 uren door (word mama blij van). Verder komt hij toch om de 3 á 4 uur voor een flesje is maar net hoe goed hij zijn flesje ervoor heeft opgedronken. Het is wel even zwaar omdat vriendlief pas vrijdag weer thuis komt en heb dan al een instorting gehad omdat Jake dus in de avond alleen maar bij mij wil hangen. Gelukkig heb ik een super lieve buurvrouw die met hem aan de wandel gaat zodat ik even kan douchen al heb ik dat ritueel al verplaatst naar de ochtend:D
Verder voelt het voor mij of hij al jaren bij ons is en ben ik de enige die vind dat die kleintjes zo lekker ruiken? Kraamhulp zei dat het de geur van vruchtwater is want de geur word steeds minder als hij weer in bad is geweest.
 
Om de 3 - 4 uur is toch prima voor zo'n kleintje, 4 uur vind ik al best wel lang voor zo'n kleintje.

Ik ruik nu voornamelijk haarlotion van Zwitsal :)
 
Meestal overdag komt hij voor dat de 3 uur om zijn. Door kraamzorg is mij verteld dat 's nachts er 6 uur tussen mag zitten en meestal red hij dat dan ook wel. Hij groeit verder wel goed en al zou hij wel vaker komen dat is dan geen probleem dat weet je als moeder.
 
Pff, effe lekker klagen, ik heb vandaag zo'n off-day. Pim doet het eigenlijk heel goed. Overdag slaapt hij nog vrij veel, met name tussen 11 en 4. Daarvoor en daarna is hij vrij veel wakker. Als hij wakker is, huilt hij nog wel vrij veel. Met name als het etenstijd is, is het hier huiluurtje, hij weet wel het juiste moment te kiezen. Na 21 uur 's avonds keert de rust gelukkig weer terug. 's Nachts gaat het vrij redelijk. Pim komt meestal rond 3 uur voor een fles, daarna valt hij alleen heel moeilijk in slaap, dit kan wel een uur duren. Sinds 2 nachten leg ik hem na de fles van 3 uur in zijn eigen kamertje, meneer ligt dan zo te briesen en te kuchen, dat ik niet meer kan slapen. Gelukkig wordt hij daarna pas rond half 8/8 uur wakker, zodat ik tijd genoeg heb om mezelf te fatsoeneren en de andere boys aan te kleden. Verder denk ik dat Pim nu tegen zijn sprongetje aanzit. Dat verklaart wel waarom hij vandaag al de hele dag zo jengelig is. Weinig slapen, veel huilen en het liefste bij mij willen zijn. Normaal gesproken vind ik dat geen probleem, maar vandaag even niet. Scheelt misschien ook dat manlief en ik vanochtend al een discussie hadden. Hij vindt dat het smeren van 2 boterhammen gelijk staat aan het aankleden van 3 kinderen.....Mannen ggrrr!!! Al met al gaat het eigenlijk best goed en hebben we het aardig op de rit.
 
Djamie gaat lekker zijn eigen gangetje, wisselt af, met wakker en slapen. slaapt sinds zondag op zijn eigen kamertje, iedere keer als ik me naar mijn man omdraaide, begon hij weer te jengelen. Nu op zijn eigen kamertje, slaapt hij 4 uur! 2 x 5,5 uur
4 en 3 uur wisselen elkaar af en als hij dan honger heeft, dan zullen we het weten ook, hihi!
Gewoon genieten, oja enne als ik ga koken, heeft meneer zijn huil uurtje, ook al heeft hij net een fles gehad, hihi!

Liefs Kirsten
 
Terug
Bovenaan