<p>hi,<br />Ik ben inmiddels bijna 18 weken zwanger van ons 2e kindje. Onze eerste zoon is overleden na een plotselinge bevalling met ruim 25 weken; een enorm heftig verlies! Om er alles aan te kunnen doen om mogelijke vroeggeboorte tijdens deze zwangerschap tegen te gaan, heb ik met 14 weken zwangerschap in het Radboud een buikcerclage (de hoogst mogelijke optie) gekregen. Daarnaast gebruik ik nu ook preventieve wezenremmers: Progesteron Luminus en doe mee aan de April studie. Na 4 dagen in het ziekenhuis mocht ik naar huis en ze gaan in totaal uit van 6 weken herstel. Daarna zou ik weer kunnen autorijden, naar het werk etc. Ik zit nu in week 3 waarbij ik al kleine stukjes naar buiten kan om te lopen en daar houd het dan ook wel op. Kortom van niks kunnen naar dit in 3 weken is al behoorlijk wat maar mij gaat het wel erg langzaam. Aangezien deze abdominale cerclage tijdens de zwangerschap alleen in het Radboud geplaatst wordt zijn er weinig lotgenoten die hetzelfde hebben meegemaakt. Graag zou ik ervaringen uitwisselen over het herstel, wat mag je wel en niet meer tijdens de rest van je zwangerschap, hoe ga je om met de angst etc. Voel jij je aangesproken of ken jij diegene dan hoor ik het graag. Helaas is er verder via internet namelijk weinig over te vinden.</p><p>Liefs, <br />Roos</p>