Ervaringen vaginale stuitbevalling???

Lieve mama's,
Alle mama's die al bevallen zijn, van harte gefeliciteerd met jullie kindje!!
En alle mama's die 'nog moeten': Hou je taai, succes met de laaste loodjes!
Ik ben een meelezer van het Oktober 2008 forum en nu ruim 33 weken zwanger.
Ons meisje ligt nog in stuit en als ze over anderhalve week nog niet is gedraaid moet ik naar de gyn.
Heb een vraagje aan jullie: Zijn er onder jullie mama's die ervaring hebben met een vaginale stuitbevalling?
Liefs, Billie
33w2d zwanger van de 2e.

Hallo

Ik heb geen ervaring met die bevalling...
Ons kindje lag ook in een stuit en draaide niet meer terug. Dus moesten we kiezen voor vaginaal of keizersnede. Iedereen kan je hier adviezen over geven....maar je zult dat toch zelf moeten beslissen waar jullie het beste gevoel bij hebben. Ons ziekenhuis prees een vaginale bevalling aan...kind was klein....ik was al een keer bevallen...moest voor mij dus prima te doen zijn...

Maar na een week overleg besloten wij toch voor een keizersnede te gaan. Tijdens de operatie zei de gyn dat we nooit gewoon hadden kunnen bevallen, want de beeb was dus geen kleintje...maar 4125 gram......
En hij lag zo vast onder mijn ribben, dat ze met man en macht hebben moeten duwen om hem er uit te krijgen.

Dus voor ons was dit de beste keuze ...zeker achteraf gezien.
Maar wie weet zou het voor jou wel iets zijn .....succes met je keuze....als je die moet nemen, maar wie weet draait de eigenwijs zich nog spontaan om!

Ik hoop het voor je

groetjesss manon

Hoi Billie,

Hier een inbreker van het septemberforum. 2 jaar terug ben ik vaginaal bevallen van een baby in stuit. Het was goed te doen en ik zou zo weer de keus maken om in elk geval een vaginale bevalling te proberen. Er daarbij wel rekening mee houdende dat de kans dat er alsnog wordt ingegrepen dmv keizersnee best fors is...    (ik heb ook dit keer nog met het scenario gespeeld, aangezien de baby met 33 weken nog steeds in stuit lag, maar inmiddels niet meer).

Ik heb  een weeenstorm gehad die niet prettig was met veel te vroege persweeen (en een gynecoloog die op z'n horloge zat te kijken..). Dat was wel pittig, maar ik vond het al doende zonde om de poging te staken (mijn ontsluiting vorderde ook heel snel, dus dat houd de moed erin). Bij het persen vielen de weeen vervolgens bijna helemaal weg.... Alles bij elkaar denk ik dat er veel mensen zijn met een 'normale' bevallingg die het zwaarder hebben. Dus of een stuitbevalling nou veel zwaarder is? Ik weet het niet. Er zal alleen sneller worden ingegrepen omdat er toch risico's zijn. Maar goed, de gyn. staat naast je bed want iedereen vindt stuitbevallingen best spannend.  Hierdoor vonden wij het  risico  goed te overzien.  

Voordat je je op basis hiervan onnodig zorgen gaat maken, vraag even na of die weeenstorm en het verhaal rondom persweeen een toevalstreffer waren of dat het vaak voorkomt bij stuitliggingen.  Het zou zonde zijn als je nu met een scenario in  je hoofd zit dat niets met stuitliggingen te maken heeft...

Laat verder maar ff  horen wat je  nog meer weten wilt.
(ps: hoop  voor je dat je de info niet nodig hebt  en dat  ie  alsnog op tijd draait of zich draaien laat, dat is toch het prettigst!)  

groetjes max (36w)

Vanmiddag een echo om te kijken of m'n kindje nu goed ligt. Twee weken geleden was dat nog niet zo. Hoewel ik er eerst zeker van was een stuitbevalling te gaan proberen als dat veilig was voor kindje en mijzelf, ga ik steeds meer twijfelen. Toevallig, ik was niet op zoek, in de afgelopen weken diverse verhalen gehoord en gelezen over "horror"-stuitbevallingen (voor zowel moeder als kind). Natuurlijke bevalling of keizersnede, er zijn voor beide scenario's voor- en nadelen te bedenken. Ik hoop dat mijn kindje de keuze voor mij heeft gemaakt door gewoon met het koppie naar beneden te gaan liggen (en daar te blijven!!). Ik wil graag weer een normale bevalling, net als bij m'n eerste (totaal 4 uur).

Ben  vandaag 36 wkn+5 dgn volgens de echo en verloskundige, maar volgens mijn gevoel en berekeningen is vandaag de uitgerekende datum!! Is een lang verhaal, maar in het kort: ik was al ruim 20 weken zwanger toen we erachter kwamen..

Succes met je beslissing, nogmaals ik hoop de keuze niet te hoeven maken.

gr. Winnie

Gelukkig is m'n kindje nog gedraaid ergens in de afgelopen twee weken! Ligt dus goed en is zelfs al flink ingedaald, maar dat vermoedde ik al omdat ik zo vaak (zo weinig) moet plassen. Volgens de echo mevrouw is de kans erg klein dat het kindje nog terugdraait, gezien de ingezette daling en de ruimte. Gelukkig geen versie en ook geen dilemma wel of geen keizersnede! Laat nu maar komen!

Dank jullie wel meiden voor jullie reacties!

Ben nog steeds benieuwd naar verhalen dus als er nog mama's zij met ervaringen met een kindje in stuit? Graag!

Sterkte met de laatste loodjes en/of geniet van jullie kleintje!

Liefs, Billie
Oktober 2008 mama
33w4d zwanger van de 2e

Terug
Bovenaan