Ervaringen vaginale stuitbevalling???

Lieve mama's,
Alle mama's die al bevallen zijn, van harte gefeliciteerd met jullie kindje!!
En alle mama's die 'nog moeten': Hou je taai, succes met de laaste loodjes!
Ik ben een meelezer van het Oktober 2008 forum en nu ruim 33 weken zwanger.
Ons meisje ligt nog in stuit en als ze over anderhalve week nog niet is gedraaid moet ik naar de gyn.
Heb een vraagje aan jullie: Zijn er onder jullie mama's die ervaring hebben met een vaginale stuitbevalling?
Liefs, Billie
33w2d zwanger van de 2e.

Hallo

Ik heb geen ervaring met die bevalling...
Ons kindje lag ook in een stuit en draaide niet meer terug. Dus moesten we kiezen voor vaginaal of keizersnede. Iedereen kan je hier adviezen over geven....maar je zult dat toch zelf moeten beslissen waar jullie het beste gevoel bij hebben. Ons ziekenhuis prees een vaginale bevalling aan...kind was klein....ik was al een keer bevallen...moest voor mij dus prima te doen zijn...

Maar na een week overleg besloten wij toch voor een keizersnede te gaan. Tijdens de operatie zei de gyn dat we nooit gewoon hadden kunnen bevallen, want de beeb was dus geen kleintje...maar 4125 gram......
En hij lag zo vast onder mijn ribben, dat ze met man en macht hebben moeten duwen om hem er uit te krijgen.

Dus voor ons was dit de beste keuze ...zeker achteraf gezien.
Maar wie weet zou het voor jou wel iets zijn .....succes met je keuze....als je die moet nemen, maar wie weet draait de eigenwijs zich nog spontaan om!

Ik hoop het voor je

groetjesss manon

Hoi Billie,