Hoi Billie,
Hier een inbreker van het septemberforum. 2 jaar terug ben ik vaginaal bevallen van een baby in stuit. Het was goed te doen en ik zou zo weer de keus maken om in elk geval een vaginale bevalling te proberen. Er daarbij wel rekening mee houdende dat de kans dat er alsnog wordt ingegrepen dmv keizersnee best fors is... (ik heb ook dit keer nog met het scenario gespeeld, aangezien de baby met 33 weken nog steeds in stuit lag, maar inmiddels niet meer).
Ik heb een weeenstorm gehad die niet prettig was met veel te vroege persweeen (en een gynecoloog die op z'n horloge zat te kijken..). Dat was wel pittig, maar ik vond het al doende zonde om de poging te staken (mijn ontsluiting vorderde ook heel snel, dus dat houd de moed erin). Bij het persen vielen de weeen vervolgens bijna helemaal weg.... Alles bij elkaar denk ik dat er veel mensen zijn met een 'normale' bevallingg die het zwaarder hebben. Dus of een stuitbevalling nou veel zwaarder is? Ik weet het niet. Er zal alleen sneller worden ingegrepen omdat er toch risico's zijn. Maar goed, de gyn. staat naast je bed want iedereen vindt stuitbevallingen best spannend. Hierdoor vonden wij het risico goed te overzien.
Voordat je je op basis hiervan onnodig zorgen gaat maken, vraag even na of die weeenstorm en het verhaal rondom persweeen een toevalstreffer waren of dat het vaak voorkomt bij stuitliggingen. Het zou zonde zijn als je nu met een scenario in je hoofd zit dat niets met stuitliggingen te maken heeft...
Laat verder maar ff horen wat je nog meer weten wilt.
(ps: hoop voor je dat je de info niet nodig hebt en dat ie alsnog op tijd draait of zich draaien laat, dat is toch het prettigst!)
groetjes max (36w)