Ervaringen verborgen reflux en Nexium (of omeprazol)

Ha mede mama's,Na veel huilen en ongemak waarbij ik verborgen reflux vermoedde zijn we momenteel gestart met Nexium (dochtertje is nu 12 weken). Op Rantinide was een tijdelijk effect, maar dat werd snel minder. Ik hoop uiteraard dat Nexium ons van de zorgen af gaat helpen.. wie heeft hier ervaring mee en dan met name hoe en wanneer het effect duidelijk werd?<br />We zijn woensdagavond gestart, dus ze heeft het nu 3 avonden gehad. Ik zie vooruitgang in de reflux klachten, niet meer huilen na een boertje bijvoorbeeld, niet meer de hele tijd rochelen en slikken. Ook zijn de vrolijke momentjes wat langer en lukt het me om haar in de nacht weg te leggen en overdag voor korte slaapjes. Toch wordt er ook nog veel gehuild, is ze enorm vermoeid en snel uit haar hum (en huilt dus ook heel hard als ze eigenlijk wil slapen, maar ze geeft zich er niet aan over) en poept ze weinig. Gisteren 1x en vandaag (nog) niet. Ik ben dus wel positief over het effect van nexium, maar zou wel heel graag een beetje voorbereid willen zijn of dit het nu is of dat het nog wat beter wordt. Herkent iemand dat de ontlasting even stopt maar daarna wel weer komt? We zijn zo oververmoeid van de afgelopen maanden en ik kan het huilen eigenlijk niet meer horen, maar begrijp ook dat het geen wondermiddel is en we realistisch moeten blijven. Vandaar deze vraag. Alvast dank voor het horen van ervaringen!<br />

Lieve mama, ik ken je niet maar ook weer wel van het januari 21 baby's topic. Geen ervaring zoals jij die hebt en kan je dus ook geen tips geven en antwoorden op de vragen. Wel wil ik je zeggen dat ik je een topper vind. Je bent echt een goede mama en logisch dat het mega zwaar is. Dat is al zo bij een 'reguliere' baby, laat gaan met een baby die zoveel last heeft en huilt. Het helpt niet voor nu, maar het gaat over. Probeer wat hulp te krijgen en accepteren en weet dat je het goed doet. 

[quote quote=10423724]Lieve mama, ik ken je niet maar ook weer wel van het januari 21 baby's topic. Geen ervaring zoals jij die hebt en kan je dus ook geen tips geven en antwoorden op de vragen. Wel wil ik je zeggen dat ik je een topper vind. Je bent echt een goede mama en logisch dat het mega zwaar is. Dat is al zo bij een 'reguliere' baby, laat gaan met een baby die zoveel last heeft en huilt. Het helpt niet voor nu, maar het gaat over. Probeer wat hulp te krijgen en accepteren en weet dat je het goed doet. [/quote]Aah CvdLB dankjewel, super lief! Ja ik dacht ik open m'n eigen topic, anders gaat januari 2021 alleen nog maar over de struggles hier ;-)

Nexium werkte bij ons super goed. Merkten het ook na 3 dagen. Maar duurt even voordat je echt een totaal andere baby hebt. Bij ons sliep ie slecht en huilde hij veel voordat we met nexium startten. Daarom ook oververmoeid. Langzaam komen ze dan weer in een nieuw ritme denk ik na een week of 2 en merk je echt grotere verschillen en heb je ineens een blijere baby. Dus houd vol want ik weet uit ervaring hoe zwaar het kan zijn.

En misschien doen jullie het al maar probeer ook af en toe even bij te tanken en de kleine even uit handen te geven. Wij waren ook oververmoeid de eerste periode maar dit heeft ons er wel doorheen geholpen. Als je zelf minder moe bent kun je het ook veel beter aan als de kleine niet wil slapen, huilt etc. Of slaap een keer een nachtje ergens anders zo kun je toch een beetje bijtanken. Oh en bouw vooral de nexium niet te snel weer af en zet t even door:) het komt echt goed. Succes!

Bedankt voor je bemoedigende woorden! We zijn inderdaad op de goede weg, ik zie haar elke dag beter opknappen, beter slapen, meer lachen en ze heeft vanavond ook eindelijk weer gepoept! Zou het dan toch eindelijk....

Terug
Bovenaan