Ha mede mama's,Na veel huilen en ongemak waarbij ik verborgen reflux vermoedde zijn we momenteel gestart met Nexium (dochtertje is nu 12 weken). Op Rantinide was een tijdelijk effect, maar dat werd snel minder. Ik hoop uiteraard dat Nexium ons van de zorgen af gaat helpen.. wie heeft hier ervaring mee en dan met name hoe en wanneer het effect duidelijk werd?<br />We zijn woensdagavond gestart, dus ze heeft het nu 3 avonden gehad. Ik zie vooruitgang in de reflux klachten, niet meer huilen na een boertje bijvoorbeeld, niet meer de hele tijd rochelen en slikken. Ook zijn de vrolijke momentjes wat langer en lukt het me om haar in de nacht weg te leggen en overdag voor korte slaapjes. Toch wordt er ook nog veel gehuild, is ze enorm vermoeid en snel uit haar hum (en huilt dus ook heel hard als ze eigenlijk wil slapen, maar ze geeft zich er niet aan over) en poept ze weinig. Gisteren 1x en vandaag (nog) niet. Ik ben dus wel positief over het effect van nexium, maar zou wel heel graag een beetje voorbereid willen zijn of dit het nu is of dat het nog wat beter wordt. Herkent iemand dat de ontlasting even stopt maar daarna wel weer komt? We zijn zo oververmoeid van de afgelopen maanden en ik kan het huilen eigenlijk niet meer horen, maar begrijp ook dat het geen wondermiddel is en we realistisch moeten blijven. Vandaar deze vraag. Alvast dank voor het horen van ervaringen!<br />