Ervaringen verborgen reflux/omeprazol

<p>Ik zou heel graag ervaringen horen van mensen want wij zijn ten einde raad!</p><p>Onze dochter van 3 weken heeft een behoorlijke intense start. We zitten al vrij vroeg op de Nutricia Neocate voeding (mijn man en ik hebben beide een kma). Helaas biedt dit niet de gewenste verlichting bij onze dochter en ze krijgt dit nu 2 weken.</p><p>Sinds vorige week vrijdag na een bezoek bij de SEH hebben wij omeprazol gekregen tegen de verborgen reflux. Echter na een week merk ik nog niet onwijs veel verbetering. We zijn ook al bij een osteopaat geweest en ik raak eigenlijk lichtelijk wanhopig omdat niets tot nu toe het gewenste effect heeft. Mijn meisje heeft zoveel pijn dat ze amper aan slapen toe komt. Osteopaat bevestigde de verborgen reflux en gaf aan dat ze kon zien dat daar echt de pijn door ontstaat.</p><p>Maar wat als de omeprazol niet werkt? Of ben ik te ongeduldig…</p>

Ik snap je wanhoop, ik heb hem ook vaak gevoeld en nu nog af en toe. Vreselijk om je kindje pijn te zien hebben! Het kan zeker dat het effect nog gaat komen! Door de omeprazol is er geen maagzuur meer, waardoor opkomende voeding geen pijn en irritatie meer geeft (opkomende voeding/spugen an sich is namelijk niet erg, mits ze niet teveel voeding verliest en afvalt). Het zou alleen kunnen dat haar slokdarm erg geïrriteerd is geraakt. Hierdoor is opkomende voeding dus nog steeds pijnlijk. Door de omeprazol zal de slokdarm niet verder stuk gaan en gaan helen. In dat geval wordt het dus de komende dagen langzaamaan beter. Ik hoop het enorm voor je! Groeit ze verder goed? Zou ze naast de reflux nog oorontsteking kunnen hebben of honger door te lichte voeding/teveel spugen of te korte tongriem? Hopelijk heb je een fijne draagzak.. mijn baby sliep alleen maar in een draagzak (waar ik dus 8 uur per dag mee door de keuken liep.. fijn is anders, maar alles beter dan het gehuil). Heel veel sterkte en blijf maar overal aan de bel trekken, ik heb inmiddels een kinderarts, diëtiste en osteopaat die meedenken en die ik dus stalk als het weer slecht gaat. Ook is onze dochter opgenomen geweest ter observatie. Dat klinkt vreselijk maar is me enorm mee gevallen. In het Diakonessenhuis in Utrecht doen ze dat in elk geval bij onrustige baby’s. Sterkte!!

Ohja nog een tip: bestel het boek Reflux baby en er is een fb groep voor mamas van reflux kindjes

Toevallig lopen wij ook in het Diak in Utrecht! Morgen weer een afspraak bij de kinderarts. Ik kan me wel vinden in wat je zegt en dat de slokdarm tijd nodig heeft te herstellen.. soms is redelijk nadenken niet meer mogelijk na al dat gepieker en gemaal :p.

Tongriem hebben ze gecheckt, die leek goed. Ik had zelf een open maagklep vroeger, echt spugen doet ze niet dus ze komt gelukkig wel aan! Het blijft meer echt hangen in dr keeltje.

weten ze nu bij jullie wel waar de pijntjes vandaan komen? Ik hoop voor je dat het goed mag blijven gaan!

Oh dat is toevallig! Hopelijk heb je een fijne kinderarts! Heb je een man of vrouw? Wij hadden eerst een niet fijne die het niet als reflux zag en ik ben uiteindelijk overgestapt naar een andere. Hij is wel een beetje onderdeel van de reden dat ik er aan onderdoor ging omdat ik zelf moest strijden voor oa omeprazol.. naja lang verhaal maar zou het je graag besparen! Het was een mannelijke kinderarts in elk geval. Bij de opname zijn we heel fijn begeleid, dus daar zou ik niet (net als ik) tot 4 maanden mee wachten als het niet beter word, ik ben er echt een beetje aan onderdoor gegaan aan het slaapgebrek en de zorgen. Maar je bent er al heel vroeg bij en hopelijk heb je straks alsnog verbetering van de omeprazol!

Bij ons is omeprazol wel helpend gebleken, maar was de opname ook nodig om enig ritme en structuur aan te brengen (ik voedde op verzoek en zat op een gegeven moment aan 10-12 voedingen, sliep zittend met haar in m'n armen en liep dus de hele dag met een draagzak). Met 6 maanden ging ik 50-50 bv/kv geven en kwam er een heftige terugval. Nu hebben we nutramigen koemelkeiwitvrije voeding en is het beter geworden. Op dit moment is ze ziek, heeft hand voet en mondziekte van dr broer gekregen en merken we dat ze als ze ziek is, ook weer meer huilt en dan dus ook weer meer reflux klachten heeft. Dat schijnt er wel bij te horen. Maak me nu geen zorgen overigens, maar vond dat wel fijn om te weten. Daarom dacht ik bij jouw kindje nog aan een combi van reflux en krampjes/oorontsteking etc.

Bedankt voor de reacties! Gister is onze dochter ook opgenomen in het diak en ze gaan haar nu goed onderzoeken en observeren. Vind het vreselijk moeilijk maar heb wel het idee dat dit nodig is om eea in kaart te brengen. Hoop zo erg dat we hierna mogen gaan genieten!

Terug
Bovenaan