Ervaringen verschil partner in kinderwens

<p>Hoi allemaal,</p><p>Aanstaande maandag ga ik in relatietherapie met mijn partner omdat ik een kinderwens heb en hij het niet weet. <br />Ik zou graag jullie ervaringen horen. Ik ben heel erg bang voor de toekomst want ik wil mijn partner niet kwijt maar ik weet aan de andere kant ook niet of ik mijn wens kan loslaten voor hem. <br />Hoor graag van jullie ?<br /><br />Liefs,</p><p>H</p>

Ik ken iemand anders ook in deze sitatie doe wat godd voelt kies voor je geluk. Die gene heeft een ultamte  gesteld als dan de tijd is en hij heeft niet besloten gaan ze uit elkaar en kies ze haar eigen geluk 

Oeh dit is een lastige. Ik denk dat je nooit je kinderwens voor een ander op moet geven en dat een partner dat ook niet moet willen. Je wilt natuurlijk niet dat je later hem de schuld daarvan gaat geven. Ik ken een geval hiervan waar de man dus ook geen kinderen wilde. Hij heeft de relatie toen beeindigd omdat hij dus niet wilde dat zij haar wens voor hem opzij moest zetten.

Mijn man wist ook niet of hij kinderen wilde. Samen hebben we toen een moment gekozen waarneer hij hierover uit moest zijn. Wel erbij verteld dat als hij geen kinderen wilde, dat dit goed was. Maar dat ik dan wel opzoek ging naar een andere partner omdat mijn kinderwens te groot was. Uiteindelijk heeft hij toch voor kinderen gekozen en is hij de liefste vader!
Hopelijk gaat het jullie lukken om hier uit te komen! Sterkte! 

Wat ik het lastige vind bij het thema kinderwens is dat je nooit weet of je ooit daadwerkelijk ook een kindje kan krijgen met je partner. Ik heb 2 bevriende stellen die ongewild kinderloos zijn. 
Ik heb voor mijzelf altijd gezegd dat een gelukkige relatie met een partner belangrijker is dan mijn kinderwens. Toen ik mijn partner leerde kennen was hij heel duidelijk en open dat hij geen kinderwens had. Aangezien mijn relatie met hem beter was dan ik had durven dromen, heb ik bewust gekozen om met hem verder te gaan. Na 8jaar relatie kwam meneer opeens met de stelling dat hij toch wel kinderen zou willen, ik heb daar nooit op aangedrongen. Vond het natuurlijk wel geweldig nieuws, maar we hebben wel afgesproken dat we het alleen zonder medische hulp wilden proberen. 
Ik denk dat je voor jezelf duidelijk moet hebben of je op zoek bent naar een partner voor jezelf of dat je op zoek bent naar een vader van je kinderen, kan denk ik best een verschil zijn in insteek.. 

Ja dat is lastig, want beide hebben evenveel recht om hun wens niet opzij te zetten. Een kind moet je samen willen, daar samen voor willen zorgen en je leven voor omgooien. Jij wil een kind en kan hem niet vragen een kind te krijgen waar hij niet achter staat. Andersom kan hij jou niet vragen zo'n basale wens opzij te zetten voor hem. Van beide kanten ga je elkaar toch verwijten dat jouw wens voor de ander opzij gezet is.
Het zou kunnen dat hij toch de wens krijgt of jij toch gelukkig wordt zonder kinderen, maar als het gevoel bij beide sterk is, dan is hier geen oplossing voor...

Terug
Bovenaan