Ervaringen voedingskussen, babyfoon en flessenwarmer

Hai dames,

Vandaag op pad voor oa de maxicosi. Nu wil ik graag een voedingskussen kopen maar heb ik geen idee of je op speciale dingen moet letten? Iemand ervaring.

Hetzelfde geldt voor de babyfoon. Er is zoveel en ik vind het vooral belangrijk om er een met camera te hebben voor thuis en een standaard in de babytas voor als we ergens zijn. Die voor thuis moet ik ook de tuin in kunnen nemen. Wat gebruiken jullie?

En dan de flessenwarmer. In de babypark ontstond een hele discussie met mij en mn man over het verschil om dat ding te hebben en flesjes op te warmen in de magnetron. Wat zijn jullie ervaringen?

In mn beleving is die flessenwarmer voornamelijk handig voor als je buiten bent op een plek waar wel stroom is maar geen magnetron.

Ik breek even in van het dec. forum.
Een flessenwarmer is handig om een flesje borstvoeding op te warmen. Borstvoeding mag nl niet in de magnetron.
Ook kan je in de toekomst potjes babayvoeding in de flessenwarmer opwarmen als je ergens bent waar geen magnetron is.
Wij hebben een eenvoudige babyfoon, zonder camera. We gebruiekn hem alleen nog als de babayfoon even naar de buren moet, als wij weg zijn. (onze zoon is inmiddels 2)
Een voedingskussen had ik van mijn zus geleend en zij had die gekregen bij het aanmelden bij het kraambureau. Volgens mij zijn daar geen verschillende maten in, dus maakt niet uit welke je koopt denk ik.
Ik gebruikte hem op den duur als rugsteuntje in de box.
Succes met je keus.

Groetjes, Peet.

Ik heb zelf een voedingskussen van de Hema. Hiervan is de binnenkant net als een gewoon kussen. De kussens van de babyzaak hier (gardo) waren allemaal met van die kleine bolletjes erin. Leek mij niet lekker dus vandaar dat ik die van de Hema heb genomen. Ga gewoon kijken en voel welke je het prettigt aan vind voelen. Ook is er nogal wat verschil in prijs.
Wij hebben een hele gewone simpele babyfoon van alecto. Wel gekozen voor een dect versie zodat niet iemand kan meeluisteren of andere babyfoons erop storen. De meeste hebben voldoende bereik om mee te nemen de tuin in.
Flessenwarmer nog geen idee, en anders gewoon pannetje heet/warm water, voldoet ook.

Als je echt aan de borstvoeding gaat en gaat kolven zou ik er indd een fleswarmer aanschaffen. Anders loop je telkens de kleine te sussen op de arm (mijne had altij honger) en met de andere hand je flesje te draaien in een pannetje op het vuur.. Anders zou ik lekker de magnetron gebruiken, of gewoon warm water uit de kraan (mag niet als je nog loden leidingen hebt maar dat hebben alleen oude huizen)

Ik breek ook even in hier.

Een flessenwarmer is echt heel erge onzin. Ik woon in het zuiden van limburg (hebben zacht water) en mijn kraamzorg zei indertijd dat we gewoon warm water uit de kraan konden nemen. Anders gewoon ff in de magnetron opwarmen en indien je denkt dat het nodig is ff afkoken van te voren en daarna weer opwarmen.

Mijn schoonmoeder had het voor ons gekocht, en het ding heb ik weer verder geschonken aan mijn zus die het ook niet gebruikte, nichtje enz.... Ik weet niet wat zij er mee heeft gedaan, maar we hebben geen van allen dat ding gebruikt!

Een voedingskussen, ik gebruikte die eigenlijk meer tijdens zwangerschap om mijn buik in bed tegen of op te leggen, om e voeden nooit echt gebruikt....

En de babyfoon, een camera erop is natuurlijk wel handig, maar ook gevaarlijk omdat je dan minder snel geneigd bent om te gaan kijken. Een camera registreerd helaas niet alles even duidelijk als dat je zelf kunt zien. Ik heb een normale babyfoon met een paar liedjes en lichtjes erop. Deze gebruik ik eigenlijk nooit. Het is wel handig dat die aangeeft hoe warm het bij de kleine op de kamer is. Omdat een baby een kamertemperatuur van 16-18 graden nodig heeft. Ook geeft die van mij de luchtvochtigheid aan, eigenlijk overbodig, maar wel handig als je een kindje met astma of iets dergelijks hebt!~

Succes

Ik heb wel dankbaar gebruik gemaakt van mijn flessenwarmer. Als ik hem in bad deed stond het flesje lekker warm te worden en kon ik in 1 keer door zonder dat hij honger hoefde te lijden. Ook heb ik hem verschillende malen in de auto gebruikt. Ben een keer in de file terecht gekomen (in duitsland en duurde 4 uur voordat we verder konden) maar had de flessenwarmer bij en flessen water. Dus mijn kindje kon wel gewoon zijn flesje krijgen! Alleen al door dit voorval zou ik die 25 euro gewoon uitgeven (ow ja ik heb trouwens altijd een voeding en een fles water bij in de auto!)
Voedingskussen heb ik weinig gebruikt.
Babyfoon met camera wil ik niet. Ik zou heel nerveus worden er van. Ik heb nu een philips avent sdc 535. Met liedjes, een lichtje, terugspreekfunctie, temperatuuraanduiding en luchtvochtigheid.

Dank jullie wel voor jullie reacties.. Waardevol.

Enne @supertje.. dat idee van in de auto, past me helemaal. ik begrijp uit je verhaal dus dat die flessenwarmer op batterijen oid werkt?

Super fijn dat jullie zo reageren.

Terug
Bovenaan