ervaringen wanneer te beginnen met behandelingen voor 2de kindje?

ik was in het verleden actief op dit forum, vanwege onbegrepen onvruchtbaarheid. En in de gelukkige situatie dat wij aan de 1ste IVF behandeling (na 6 IUI's) een prachtige lieve zoon hebben overgehouden.
Bij ons begint het weer te kriebelen, misschien wat vroeg, zoontje is 8 maanden, maar zou graag van mensen willen horen wie er na behandelingen voor een tweede zijn gegaan en hoe dat is verlopen? Op welk moment start je het hele traject weer op? En meld je je rechtstreeks bij het ziekenhuis of eerst weer via de huisarts? Wij hebben geen ingevroren embryo's, en dus gaan we van voren af aan. Al die tijd (ondanks adviezen) niet aan anticonceptie gedaan...
ben benieuwd...

Hoi Krissy,
Ik ben momenteel 35 weken zwanger van mijn tweede en voor de eerste heb ik 5 IUI's en 1 IVF gedaan. Wij wilden ook snel een tweede, ook omdat tijdens de IVF was gebleken dat ik niet zoveel eicellen meer heb. Uiteindelijk hadden wij rechtstreeks een nieuwe afspraak gemaakt met het ziekenhuis om ons te laten voorlichten over het hoe en wat. Nog voordat deze afspraak een feit was, bleek ik spontaan zwanger te zijn geraakt (het kan dus inderdaad!) en was de afspraak niet meer nodig...
Ik zou dus als ik jullie was een afspraak maken bij jullie IVF kliniek en je daar laten voorlichten over wat er nodig is om weer te kunnen starten.
Succes!

O ja, tussen mijn zoon en de nieuwe baby zit straks 15 maanden, dus ik was met 6 maanden al zwanger van de tweede. Wij hebben na de bevalling ook niet meer aan anti-conceptie gedaan, dachten eigenlijk dat het niet mogelijk was. Zo zie je maar weer.

Hoi,

Wij zijn nu trotse ouders van onze dochter Anouk.Inmiddels bijna 3mnd.Het heeft bij ons 4jssr geduurd en na 6iui's en 2ivf pogingen waren we eindelijk zwanger.Omdat het zo lang heeft geduurd hebben wij ook zoiets van over een half jaar toch weer proberen voor een tweede te gaan.Het klinkt dan wat snel,maar stel dat we er weer zo lang over doen.Beide gaan er ook richting de 30 dus risico's worden dan ook weer wat groter.
Ik ben nu wel aan de pil,omdat ik endometriose heb en dus iedere menstruatie mijn vruchtbaarheid verminderd.Dus kan ook niet zeggen om geen pil te gebruiken en het gewoon zijn beloop te laten.

Ik hoef niet meer naar de HA maar kan gewoon zodra we overwegen aan tweede te beginnen direct starten met de behandelingen.Dat zal dan weer IVF worden in onze situatie.
Voorlopig dus nog even niet en eerst genieten van het wonder wat wij nu hebben,maar begrijp heel goed dat je niet te lang wilt wachten,want dat hebben wij dus ook.

Groetjes Wonder2011

Hoi,

Wij hebben een zoon van 6 en een zoon van bijna 2. Allebei met behulp van Clomid. Onze oudste is geen makkelijke baby en peuter geweest en moest er eerder nog niet aan denken om een 2e te krijgen. Je moet je gevoel wat dat betreft volgen. Kriebelt het alweer bij je, wat let je om voor een 2e te gaan.
Toen wij voor een 2e wilde gaan ben ik eerst naar de huisarts geweest (moest er toch zijn voor een uitstrijkje) en heb meteen een verwijsbrief voor de gyn gevraagd. Gezien ons verleden kreeg ik die ook direct en kon toen een afspraak maken in het ziekenhuis.

Veel suc6 en hoop voor je op een spoedige zwangerschap.

Hey meis wij gaan ook voor een 2e en onze zoon is via ICSI bij ons ter wereld gekomen.
Onze zoon is nu 6 maandjes en we wachten nu op een brief van het ziekenhuis dat we kunnen beginnen met een 2e behandeling.
Erg spannend allemaal weer...
Ik wil je in ieder geval alvast heel veel succes wensen, en ik hoop voor jullie dat het mag lukken om zwanger te worden van een 2e wondertje.
Liefs Marielle

Terug
Bovenaan