• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Ervaringen welk merk fles bij borstvoeding

Saab

New member
Hallo, ik geef mijn dochter van 2 maanden volledig borstvoeding, maar bijna dagelijks kolf ik een flesje af zodat papa of iemand anders deze kan geven.

Bij het cb vonden ze dat zij de fles te langzaam leeg dronk, dus advies was om een andere te proberen. Wij hebben nu Philips Avent, deze pakt ze wel goed, maar drinkt ze dus te langzaam (we gebruiken de goede speen). Tips/goede ervaringen voor een ander merk fles bij borstvoeding?
 
Wat is te langzaam? Als je kindje het verder gewoon goed doet en niemand last heeft van de tijd die ze daarvoor neemt, waarom dan op zoek naar een andere fles/speen? Omdat het CB het zegt? CB geeft adviezen. Wat je daarmee doet is echt aan jezelf.
 
Ik ben idd ook wel benieuwd waarop ze baseren waarop je kindje te langzaam drinkt. Is ze dan te zwaar, of te licht? Wij gebruikten volgens mij ook de Philips avent. Mijn ervaring met het cb is dat ze soms te veel naar gemiddelden kijken. Onze dochter kreeg bijv bv en zat het 1e jaar in de bovenste curve (2 lijnen boven het gemiddelde). Na anderhalf jaar zakte ze naar het gemiddelde (wat ook logisch is ws met haar genen: 2 lange slanke ouders). Maar hierdoor moesten we wel extra terugkomen en verzekeren dat ze toch echt wel goed at.
Wij hebben volgens mij 2 flessen v philips gehad: een kleine en een grote. Bij die grote fles deden we soms de speen van die kleine fles, omdat die wat fijner was.
 
Ze doet al snel 3 kwartier over een fles en je merkt dat het erg vermoeiend is, omdat ze in slaap valt. Dus ik ben het in deze wel met het cb eens dat het efficiënter kan en dan ook prettiger is voor de baby. Daar is het op gebaseerd, lengte en gewicht waren prima.

Dus vandaar benieuwd naar ervaringen met andere merken voordat ik overstap.
 
Wat is te langzaam? Als je kindje het verder gewoon goed doet en niemand last heeft van de tijd die ze daarvoor neemt, waarom dan op zoek naar een andere fles/speen? Omdat het CB het zegt? CB geeft adviezen. Wat je daarmee doet is echt aan jezelf.
Als het te langzaam gaat, kost het de baby te veel energie. En kan het ten kosten gaan van het slapen. Dus de baby kan er zeker wel last van hebben.
 
Hoe zit het met drinken uit je borst? Doet ze daar ook lang over? (Als je beide kanten bij elkaar optelt)
Wat ook zou kunnen is dat haar tongriempje en/of lipbandje te kort is cq vast zit.
 
Grotere speen gaan we inderdaad nog proberen. Maar de vraag is wat ervaringen zijn met een ander merk fles
 
Terug
Bovenaan