Ervaringen Ziekenhuis Gelderse Vallei/Rijnstate/Amersfoort

<p style="text-align: left;">Hi allemaal,</p><p>Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen of keuzes wanneer je in het ziekenhuis wil of moet bevallen. Het ziekenhuis in Ede is dichtbij, maar ik hoor daar ook heel veel slechte ervaringen / medische missers over de zorg etc bij bevallingen.. Op andere vlakken heb ik niet altijd positieve ervaringen met die ziekenhuis gehad, maar nu denk ik soms toch of ik er goed aan doe om wel naar Ede te gaan.</p><p> </p><p>Herkende iemand dit dilemma en heb je uiteindelijk ook voor een ander ziekenhuis in de buurt gekozen?</p><p> </p>

Ik ben niet bevallen in ede maar ik ben wel paar keer daar geweest omdat ik dacht dat het zover was zeer goede zorg gehad en heel tevreden geweest. Ik ben thuis bevallen nu weer zwanger weer van plan om thuis te bevallen maar als het nodig is kies ik gewoon voor ede het is dichtbij en dat is al fijn en elk ziekenhuis heeft wel zijn ding. Niet teveel op andere verhalen af gaan de goede verhalen hoor je niet en de slechte zijn vaak op een hand te tellen. Dus het is uiteindelijk waar jij je zelf prettig bij voelt maar als het ziekenhuis dichtbij voor je is zou ik die doen want als eenmaal de kleine komt is een lange rit ook niet prettig succes in elk geval 

Ede en Amersfoort waren voor ons ongeveer even dichtbij. Maar wij zijn iets meer Amersfoort georiënteerd sowieso dus zijn wij in Amersfoort geweest. Heel tevreden met de zorg daar. Over ede verder geen mening want daar ben ik dus nooit geweest.

Ik ben bevallen in het Rijnstate, heb het als heel prettig ervaren. Goede professionele zorg gekregen. Achteraf hoorde ik dat het Rijnstate ook niet zo goed bekend staat maar daar hebben wij iig geen last van gehad. Volgens mij hoor je van bijna elk ziekenhuis wel negatieve verhalen, het is ook maar net wie je op dat moment aan je bed hebt denk ik.

Over elk ziekenhuis gaan er verhalen rond! Er is altijd wel iemand die weer iemand kent net een niet succes verhaal. Ga dus op je eigen gevoel af.
Ik heb in heg ZGV gelegen met pre eclamlsje en een spoed keizersnede. Ik heb totaal.geen negatieve ervaringen. Ze waren juist heel doortastent, adequaat en heel betrokken.

Zo is het maar net! Verhalen zullen altijd wisseld zijn en de negatieve blijven vaak meer hangen bij mensen.
Ik kies er ook voor om in Ede te gaan bevallen. Voor ons het dichtsbij en ben er van overtuigd dat het personeel meer dan bekwaam is. Zo lang je zelf maar duidelijk bent in wat je wilt, denk ik dat ze veel voor je willen doen hoor. Als je het ergens niet mee eens bent of anders wilt, meteen zeggen (of je partner voor je laten spreken ;))
Begin januari verwachten we de kleine. Wanneer zijn jullie uitgerekend?

Ik heb zelf niet super goeie ervaringen met Ede en een vriendin van mij is bevallen in maart en die was ook niet heel tevreden over Ede. 
Als ik van een andere vriendin hoorde dat ze bij haar in het ziekenhuis kwamen helpen met aanleggen met de borstvoeding, en zelfs na 10 minuten terug kwamen om te wisselen, dat hoef je in Ede niet te verwachten. Daar hebben ze geen tijd voor dit soort dingen. Tegen mijn vriendin werd gezegd nadat de borstvoeding niet binnen 10 minuten lukte stap maar over op de fles want je tepels zijn niet geschikt. Hier had ze later super veel spijt van.
Maar ja ik weet natuurlijk niet of je borstvoeding wil gaan geven en het kan ook zo zijn dat je meteen na de bevalling naar huis mag. 
Maar goed, de verhalen over tiel zijn een stuk beter, dus ondanks dat dat voor om dat 20 minuten verder is had ik wel aangegeven dat als ik medisch zou worden ik naar tiel zou willen.
Ook loop ik bij de kinderarts in tiel ipv in Ede. 

Ik verwacht de kleine in April. Maar ben zelf wel van plan om thuis te bevallen en anders gewoon ede heb wel en goede ervaring gehad bij de vorige zwangerschap dus heb er wel vertrouwen in. Dinsdag aankomende heb ik de 20 weken echo in het ziekenhuis ben heel benieuwd 

Terug
Bovenaan