Ervaringen

<p>Dit is nu mijn eerste zwangerschap en stiekum blijf ik onzeker.</p><p>Na mijn laaste echo met 11 weken zag ik echt mijn kindje bewegen in mijn buik.. was zo mooi en dat maakte me zekerder.</p><p>Maar nu ben ik precies 15 weken maar ik merk helemaal niks, ik voel me nu ook echt nog niet zwanger.</p><p>Ik heb al niets te klagen over kwaaltjes enkel 2 keer misselijk geweest en gevoelige borsten maar thats it.</p><p>Ik heb het gevoel dat ik me buik ook niet echt is gegroeid..</p><p>Wat zijn jullie ervaringen met 15 weken en is het voor een eerste zwangerschap normaal?</p>

Dat is heel normaal hoor! Volgens mij ga je een eerste zwangerschap bij de gemiddelde vrouw pas rond de 20 weken zien, je buikspieren zijn nu nog heel strak en houden het buikje nog een beetje tegen.
Ik snap je onzekerheid hoor, maar als moeder, die dus een zwangerschap heeft doorstaan, kan ik nu tegen je zeggen: je echo was goed, het gaat gewoon prima met je kindje. Geniet ervan dat je een zo-goed-als kwaaltjes-vrije start hebt! Ik hoop dat je een fijne zwangerschap houdt! 
Mocht je het echt niet vertrouwen, kun je altijd je VK bellen, heb ik ook vaak genoeg gedaan tijdens mijn zwangerschap! 
Succes en geniet ervan! 

Hoi,
Hoe vervelend het ook kan zijn soms, moet je gewoon alleen maar genieten van je zwangerschap. Ik had precies hetzelfde. Soms vergat ik zelfs even dat ik zwanger was omdat de kwaaltjes weg waren maar ik de kleine nog niet voelde.
Qua buik kan je ook niet echt vergelijken doordat iedere vrouw anders groeit.. Ik had zelf al een buik, maar bij een vriendin zag je nog helemaal niks en die is pas echt gaan groeien vanaf 26 weken. 

Vaak is de tijd tussen de termijnecho en de 20 weken echo het langst en het meest onzeker. Je ziet nog niks, de meeste voelen nog niks en als je dan ook geen kwaaltjes hebt is het moeilijk te geloven dat je zwanger bent.
Je kan verschillende dingen doen. Je kan een pretecho laten maken. Veel stellen doen om en nabij dit termijn de geslachtsbepalingsecho.
Of je kan de verloskundige bellen en aangeven dat je je onzeker voelt en vragen of je even langs mag komen om het hartje te horen.
Je kan er voor kiezen niks te doen en af te wachten tot je volgende afspraak of de 20 weken echo.
Succes in ieder geval en geniet nog lekker van je kwaaltjes vrije weken!

Ik ben nu bijna 21 weken en vond de periode tussen de termijn echo (had ik met 10 weken) en de 20 weken echo erg lang en onzeker. Ik mocht tussendoor even langs komen bij de VK om naar het hartje te luisteren met 15 weken. Een week later, met 16 weken, begon ik hem overduidelijk te voelen.
Praat even met je VK, je kunt vast een keer tussendoor even komen luisteren. Het is ook belangrijk dat je goed in je vel zit en je niet al te veel zorgen maakt, dus vinden ze vast niet erg :) 

Precies wat de rest zegt: heel normaal in deze periode, en vraag vooral aan je VK om hulp! Bij veel vrouwen nemen de kwaaltjes af rond 16 weken, maar zeker bij een eerste zwangerschap is er dan vaak verder nog niet veel te merken. Superlastig! Wij hebben toen inderdaad nog een pretecho laten maken tussendoor, dat brak de periode wel lekker op, tussen 11-12 en 20 weken zit zo veel tijd!!! Maar gewoon even het hartje kunnen horen lijkt me ook al een hele geruststelling :)

Terug
Bovenaan