Ervaringen

Hallo Dames,

Hopelijk gaat bij iedereen alles goed, bij de juni mama's heb ik het verhaal van mamamijn gelezen en erg van geschrokken, dan denk ik weleens waar maak ik me druk over? Ik wil haar bij deze nogmaals heel veel sterkte wensen in deze moeilijk tijd..

Toch wil even mijn verhaal kwijt.
ik ben zondag 23 weken zwanger.
Vorige week heb ik een flinke buikgriep gehad (een van de velen, het heerst als een tierelier)
Alleen ik blijf rechts buikpijn houden :-(
Zaterdag moest ik urine inleveren bij de huisartsenpost, geen blaasontsteking gelukkig. De arts ging verder zoeken en vreesde voor een blinde darm ontsteking. Om uit te sluiten moest ik naar de spoedeisendehulp. Ik werd aan een infuus gelegd, bloed geprikt en mocht uit voorzorg niks meer eten voor het geval ik onder narcose moest en een operatie moest ondergaan, ik schrok me kapot! zomaar opereren??Ik ben zwanger.. Het zal echt wel verantwoord zijn maar ik schrok er zo van.. Hiervoor kwam ik niet! Maar ik snap dat het uitgesloten moet worden, voor de artsen maar ook voor mezelf.. na 2,5 uur wachten kwam eindelijk de uitslag, de ontstekingswaarden waren gestegen maar niet zo hoog om zorgen te maken, ik moest maandag terugkomen, voor het geval het in ontwikkeling was of het misschien nog aan de buikgriep lag. Gelukkig het laatste maandag waren de waardes gedaald.
Maar nu is de buikpijn er nog steeds, de huisarts kan niks vinden, de baby maakt het gelukkig goed en mijn buik is soepel, maar het doet echt zeer!
De vk zegt dat de pijn te hoog zit voor bandenpijn en dat ik het in de gaten moet houden,
heeft iemand hier ervaringen mee?
Het is mijn eerste zwangerschap en ik weet niet wat ik kan verwachten van pijn. Ik weet het niet, ik hoop alleen dat het snel wegtrekt..

De pijn zit ter hoogte van mijn navel en dan aan de rechterkant in het midden van mijn navel en mijn zij.
Es kijken of iemand er ook ervaringen mee heeft dan ben ik misschien wat gerustgesteld. :-(
Ik leg nu elke ochtend en avond een warme kussen op, dit verzacht wel wat, maar het komt steeds weer terug.

Liefs

hee meid,

wat ontzetten erg van mamamijn he?! ook hier wordt met haar mee geleefd...

wat vervelend allemaal voor jouw meid en vooral de onzekerheid....dat is idd schrikken als ze het ineens over een operatie hebben zeg...pfff
zal het ook in de gaten houden, wel vreemd dat ze het allemaal niet weten wat het is...ik heb altijd last van dat plekje als ik veel stress heb, krijg ik altijd buikpijn van....en van koffie eerder ;)
hopelijk wordt het gauw minder meid en kun je lekker gaan genieten van je laatste 17 week zwanger zijn ..;)
liefs

Ik heb het ook wel, lag ook al een keer met die klacht bij de huisarts op de tafel bij mijn vorige zwangerschap. Het was toen: we kijken het even aan. De pijn werd niet erger maar de plek bleef altijd gevoelig.

Nu in deze zwangerschap voel ik het af en toe weer. Denk dat het inderdaad de blinde darm is maar dat die bv licht ontstoken of geïrriteerd is. Ik blijf er wel alert op.

Je verhaal klinkt alsof het pijn van binnenuit is. Wat ook vreselijk pijn kan doen als je een klein scheurtje in je (buik)spier hebt opgelopen. Maar waarschijnlijk kan je zelf wel inschatten of dat wel of niet het geval is...
Heel veel sterkte ermee!

Terug
Bovenaan