esmé, afleren speen

Hey Esme, ik heb bij het uitpakken van de zoveelste nieuwe speen Kian uitgelegd dat dit de allerlaatste speen is en dat als deze stuk is dat we geen nieuwe meer gaan kopen. Hij is het er helemaal mee eens (nog wel). Maar ik moest zo lachen van de week. Ik herhaalde het hele verhaal weer (doe ik dagelijks meerdere malen) en vroeg toen: "waar gaan we 'm verstoppen dan? ". Z'n oogjes werden groter, want hij is dol op verstoppen en zei met een big-smile op z'n gezicht : "IN DE WASSAIENE MAMMA!!" (de wasmachine dus)
Ik had hem nog niet eens een voorzetje gegeven, maar ook hij vond de wasmachine een prima optie. Zou het er misschien ingebakken zitten dat een speen en een wasmachine iets met elkaar te maken hebben?
Ik kan niet wachten tot ie dit ding ook stukgebeten heeft! haha (hoewel ik het ook wel weer schattig vind hoor, als ie moe is lekker dat speentje erin, maar ja, verder mogen alle spenen van mij het land uit!)
Groetjes!
Nelleke

Whahahaha!!! Wat een goed idee van Kian!!

Bij Kay kwam dit puur door het feit dat we daar zijn doekje, dat aan de speen hing, samen in hadden gedaan om te wassen. De wasmachine staat ook op de voorzolder en Kay slaapt op de zolder en vind het dus mega interessant! Vandaar..

Het is wel een stuk makkelijker als er iets aan de speen vast zit, een doekje oid, om het spenen af te leren. Want als de speen weg is blijft er teminste nog iéts over,.. snappie,.. Of misschien heeft hij een lievelingsknuffel dat je heb ook meteen kunt zeggen dat als de speen kapot is en jullie hem in de wasmachine gaan doen, hij in ieder geval nog zijn knuffel heeft om lekker mee te knuffelen! Geef hem het gevoel dat dus niet álles weg is..

Kay heeft écht nóóit meer gevraagd naar zijn speen,.. echt ongelooflijk!

Je kunt trouwens ook wel eens tussendoor vragen of Kian al de speen wil gaan weg doen (verstoppen betekend ook weer terug vinden he nelleke!!!). Ik vroeg het Kay ook soms, Kay zijn dan steeds heel wijs "Nee mama,.. Kijk es,.. Biiiiijna kapot. Niet helemaal!". Maar de laatste keer wilde hij het wel ineens,.. dus gewoon af en toe proberen. Als hij dan "nee" zegt zeg je gewoon tegen hem "oké, ga jij me dan vertellen wanneer we hem weg gaan doen in de wasmachine?".. Er stoer om dat zelf te mogen beslissen ;-)

Hoe dan ook wens ik je veel succes met deze spannende periode,.. En ja, en speen is schattig, maar als ik hem soms nog even aan zijn doekje zie snuiven vind ik dat ook nog steeds even aandoenlijk.. helemaal als hij daarbij zegt "ruik eens mama,.. heeeeeeeeeeeeeeeeeeel lekker!!!" hahaha..

Groetjes!

JA, dat verstoppen heb je gelijk in. Moet ik even anders aanpakken.
En dat van die wasmachine is ook niet geheel uit de lucht gegrepen hoor. Kian en ik doen de was vaak samen. Eerst samen de goede kleurtjes bij elkaar leggen, dan in de grote ton, de zoldertrap op, ton omkeren. Kian stopt alles er dan in, houdt het bolletje vast, en draait eens flink aan de knoppen. Prachtig vind ie dat ding.
En daarna, de droom van elke mamma ... hij helpt met opvouwen!!!!!
Doekjes eerst neerleggen, plat slaan (gaat met veel geluid!), dubbel, nog een keer dubbel en opstapelen maar. (jong geleerd ....)

Thanx for the tips!
Nelleke

Terug
Bovenaan