Esmé

HE Esmé, ik las net dat foto's maken jouw hobby is. Nou is dat ook wel te zien aan die mooie foto-model foto's van Kay. Maar ik vroeg me af, hoe krijg jij het voor mekaar dat Kay zo lekker dromerig wegkijkt? Als ik al in de buurt kom met mijn camera dan stopt Kian met lachen en gaat zeer geconcentreerd naar dat ding zitten staren. En dan kan je gekke bekken trekken wat je wil, maar hij wil alleen die camera maar pakken en opeten. Dus laat staan rustig een andere kant op blijven kijken. . .
Vertel . . .
Liefs Nelleke

Ja Esmé vertel vertel.
Hier nog zo'n spookje, hij wil de camera het liefst pakken.
Nu heeft hij weer een nieuwe actie, als je een foto wil maken gaat hij met zijn mond wage wijd open zitten.

Pauline

Hé dames,

Kay kijkt ook nog wel vaak gefacineerd  in de camera hoor, het blijft een apart aparaat voor ze. Al is kay het al best gewend een camera in de buurt te hebben.

Ik plan nooit de foto's en wacht vaak tot ik een moment zie waarop ik hem mooi vind liggen of kijken. Bij de foto's die ik in de smoelenparade heb gezet ligt kay op de grond en staart vol verwondering naar de poes op de bank die zich aan het wassen is, haha..
Ik pak dan gewoon de camera en ga bij hem op de grond zitten en moedig hem aan;" waar is de poes?.. Mooi hè?.. etc" haha.. De camera heb ik dan wel alvast op mijn schoot liggen. Hij moet niet meteen de aandacht van de poes aftrekken.
Kay kijkt me dan aan (weet dat ik er dus ben) en staart vervolgens weer naar de poes. Op dat moment pak ik dus de camera in mijn handen en knip wat foto's.

Als Kay dan weer naar mij kijkt zie ik hem alleen maar kijken van: "Daar heb je dat ding weer, en gaat dan meestal wel door met waar hij mee bezig is.

Je moet dus nooit weggaan, camera pakken, weer terug lopen met meteen de camera voor je neus. Als je terug komt komt eerst gewoon mama terug. Ga er weer lekker bij zitten en pas tijdens het spel, als voor de kleine weer de situatie onder controle is (want weglopen vinden ze nooit leuk) pak je rustig de camera.

Kinderen zijn nu eenmaal een lastig iets om te fotograferen. Het vergt veel geduld en een goede camera. Bij een "normale"digitale camera heb je heel snel dat het kind te snel beweegt dan de camera kan vastleggen en krijg je vaak onscherpe en vage foto's.

Ik knip dus altijd tig foto's, ik praat dan over in de 50, soms wel 80 stuks, waarvan ik uiteindelijk de helft weggooi en daar weer van 1/3 écht leuk vind.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan!

Liefs,

Esmé mv Kay

Gewoon iets meer geduld hebben dus, hihi. Beetje sneaky te werk gaan. Ik heb in november een mooie kerstcollage gemaakt. Organza op bed gelegd, Kian in z'n blote kont erop (zo'n celstof matje onder de matrashoes voor het geval dat, gelukkig maar, want achteraf bleek er inderdaad een natte plek op te zitten), paar ballen en sterretjes erom heen. en schieten maar. Heb toen inderdaad iets van 100 foto's gemaakt. En daar zijn wel een paar mooie foto's uit gekomen. Zal binnenkort even wat laten zien.
Maar dat kostte wel veel tijd inderdaad (en toen kon ie na z'n fles n og maar eventjes wakker zijn omdat ie nog een stuk kleiner was natuurlijk).
Maar goed, je foto's zijn inderdaad mooi!
Liefs nelleke

Dank je wel..

Ach wie weet komt er ooit wel eens een dag dat we allemaal ergens samen afspreken op een centrale plek en dan zal ik van alle kindjes wel wat foto's maken.. (en van de mama's natuurlijk!)

Op 25 maart heeft Evelien77 (ook van deze topic) het doopsel van haar kindje en daar fotografeer ik ook de hele dag. Ben erg benieuwd! Heb er ook zin in..

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan