esmee eet haar pap slecht

hoi dames,

mijn dochter van bijna 11 maanden eet haar pap de laatste paar weken heel erg slecht 's ochtends. soms eet ze het helemaal op, maar soms ook nog geen 10 hapjes.
als ik dan voor mezelf vla/yoghurt pak dan eet ze als het aan haar ligt mijn hele kommetje leeg.
zal ik haar dan ook gewoon yoghurt geven?
ik ben dan bang dat ze te weinig voedingsstoffen binnen krijgt.
dit is haar schema:

8u pap (150 water + 5 schepjes opvolgmelk en dan pap erbij)
slapen
10.30 fruithapje (eet ze wel goed)
wandelen
12.30 1 boterham met beleg en een glas drinkyoghurt
slapen
17u groentenhapje (uit potje, zelf gemaakt eet ze niet)
20.30 pyamapapje (kant en klaar)
slapen.

is dit goed of te weinig?
 
Pap is niet verplicht hoor. Je kunt dat best wel vervangen door een bordje yoghurt (gewoon puur, niet zo'n zoete met een smaakje) en een boterham.
Zelfde geldt voor drinkyoghurt: liever gewoon karnemelk of aangelengde (half)volle yoghurt geven i.p.v. kant-en-klaar met allerlei smaakjes en toevoegingen die niet zo goed voor je zijn.

Probeer je tussendoor ook wel gewoon stukjes fruit en groente zelf te laten eten?
 
fruit zelf gemaakt eet ze wel goed. en ook als ik het zelf maak dan eet ze wel een paar hapjes, maar daarna weigert ze gewoon.
dus we gaan nu gewoon weer alleen fruit zelf gemaakt geven en groenten uit een potje.
ik denk dat ik de pappak nog opmaak en dan gewoon overga op yoghurt
vind het namelijk ook wel zonde om elke keer de helft weg te moeten gooien
 
dat kan inderdaad ook ja en dan met een glas melk erbij.
want gewone melk drinkt ze wel. alleen de opvolgmelk niet meer ;-(.
nog meer tips van moeders/vaders?
 
Laat je kindje lekker een boterhammetje eten met bekertje melk en daatna een schaaltje yoghurt als je kindje dan nog neit vol zit. Het lijkt me logisch dat je kindje jouw ontbijt wil als het zelf de pap niet lekker vind... haha... gewoon aanpassen dus. Eet zelf ook een boterham...dat kan stimuleren en is erg gezond!
Hoeveel drinkt je kindje? Ik zie alleen pap 's morgens en 's avonds en een glas drinkyoghurt? Is dit genoeg? Het lijkt me zo weinig... misschien zit ik fout hoor maar bied je je kindje ook nog extra vocht aan? O, ja.... en ik zou geen drinkyoghurt geven maar lekker een glas melk... hier zitten geen suikers in. En dus veel gezonder.
Ik zou haar trouwens af en toe lekker met de pot mee laten eten aan tafel.... gewoon eerst een paar hapjes en daarna haar potje, en dan later het potje afbouwen. in het begin zal ze protesteren maar het lijkt me wel handig als ze het gaat leren. Wil het helemaal niet? Doe een zeil onder de kinderstoel en laat haar zelf haar eten pakken. dan stopt ze vanzelf iets in de mond. Meestal gaat het dan vanzelf beter.

Nou, lekker veel tips en 'wijsheden' van mijn kant maar de praktijk kan soms weerbarstiger zijn, volg je eigen gevoel....
 
hoi bloempje,

ze krijgt bij haar boterham ook nog een beker drinken bij het eten.
nu probeer ik haar bij de groentenhap ook nog wat te drinken aan te bieden, maar daar drinkt ze dan niet zo heel veel van.
als we haar kleine hapjes van ons eten geven dan eet ze dat wel, maar echt eten dat ik zelf heb klaar gemaakt eet ze dus maar 4 of 5 hapjes en dan weigert ze de rest gewoon weer.
ik denk dat ik gewoon stug alleen maar eigen gemaakt eten ga geven (of eerst om en om en dan kijken of ze het ooit gaat accepteren.
daar ga ik wel vanuit..

bedankt voor je tips.
xx
 
Hoi,

mijn kindje is nu 12 maanden. Ik geef hem het volgende:
06.30 volle fles + 2 schepjes bambix er tussen (zodra de pak poeder leeg is, ga ik over op 1 boterham + hv melk)
09.00 fruit (banaan prakken is makkelijk en lusten de meeste kindjes wel) Peer met banaan in blender is ook lekker.
11.30 1 a 2 boterhammen zonder korst met smeerworst/smeerkaas + hv melk (deze drinkt hij uit een rietje)
15.00 tussendoortje fruitmoes/smootie
17.30 aan tafel mee eten + water
20.00 volle fles

tussendoor krijgt hij 1 a 2 flesjes babyranja en veel water. Zien eten doet eten, dus ik probeer zelf ook altijd wat te pakken en er geen stress van te maken als hij een keer iets niet wilt of op krijgt. Hopelijk heb je er iets aan.
 
Terug
Bovenaan