esmee en annemieke

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Even naar aanleiding van jullie verhalen 'ze weten meer dan je denkt', nou wij zijn ook begonnen met het laten liggen. Moesten er ook 5 keer per nacht uit en wat denk je wat.......volgens mij werkt het!
Meneer huilt nog wel een paar keer, maar meestal (ik heb het geklokt) is het maar een paar minuutjes. Midden in de nacht lijkt dat natuurlijk veel langer.
Maar daarna valt hij weer in slaap....geweldig. Hebben nu al een paar goede nachten gehad...wat een wereld van verschil voor onze fitheid!

Ik vroeg me even af hoe het bij jullie ging.

Groetjes mama3007

Hoi, toevallig had ik net een heel verhaal getyped bij het verhaal van Esmee,

Hierbij nog een keer (korte versie; het gaat redelijk goed). Hoe gaat het bij jou?

annemieke

Naar aanleiding van het het verhaal van esmee hadden wij vorige weekend besloten Lukas (19 wk) snachts geen speentje meer te geven. meestal moest ik er een keer of drie uit, en dan sliep hij weer lekker verder. De fles krijg hij al lang niet meer. Maar toen bleek hij vorig weekend koorst te hebben, dus dat was niet zo'n succes.

Afgelopen donderdag zijn we dus weer gestart en de eerste nacht heeft Lukas van 3 tot vier liggen huilen, daarna is hij in slaap gevallen,

De volgende twee nachten heeft hij ongeveer een uur lang ff gehuild, vijf min stil, ff, huilen, vijf min stil, etc. Daarna weer goed geslapen

Vannacht heb ik heel af en toe een huiltje gehoord, maar dat waren duidelijk huiltjes in zijn slaap, hij is er niet wakker van geworden, en wij dus ook niet (ik slaap altijd al licht en slecht, vandaar dat ik hem wel hoor).

Of het niet reageren effect begint af te werpen kan ik alleen niet echt zeggen omdat ik gisteren ook een schep rijstebloem door zijn fles heb gedaan.

Ik hou in elk geval vol want steeds op dat speentje blijven lopen is ook niet goed. Overigens krijgt hij overdag bij het slapen gaan rustig dat speenjte van mij, want het helpt hem wel bij het inslapen.

Hahah, nou ja goed dus!
Wij hebben ook de afgelopen twee nachten 3 theelepeltjes rijstebloem door zijn laatste flesje gedaan. Weet niet of dat er nou ook iets mee te maken heeft maar het gaat steeds beter....echt relaxed! (er waren namelijk tijden dat ik echt dacht: 'dit komt noooooit meer goed..ppffff...'.)

Ik las trouwens ergens dat jij van het CB de laatste fles eraf mag doen? Klopt dat?
Wij geven hem nu om 18.30 een voeding en dan nog om + /- 21.30 een voeding. Ik twijfel nu ook of ik niet kan proberen die van 18.30 aan te vullen met wat rijstebloem en dan die van 21.30 te laten vervallen.
Hij is nu 17 weken en weegt denk ik tegen de 7 kilo en is denk ik 65cm lang.
Volgens het CB was hij niet erg dik en daarom moesten we nog wel even doorgaan met die laatste fles.

Hoe lang is die van jou en hoeveel weegt ie?

Na mijn heftige nachten, zoals ik in mijn verhaal schreef, slaap Kay nu al élke nacht door tot 07.30 uur!

Ik ben, en Kay ook, helemaal happy!

Fijn dat jullie wat aan mijn verhaal hebben gehad en dat het werkt

Esmé  mv  Kay

Lukas, is nu 19 wk en ongeveer 7 kilo zwaar en waarschijnlink iets meer dan 65 centimer. 13 december ga ik weer naar het CB, dan weet ik het precies.

Ik had gebeld met het CB omdat Lukas zijn flessen steeds slechter ging drinken (alles interessant vinden, behalve drinken). Ze adviseerde toen om de vijf uur voeding te gaan geven en dan 1 fles te laten vallen. 7 uur beginnen en om 22.00 uur laatste voeding plus met fruit en groente beginnen

Maar omdat Lukas drie dagen in de week naar het KDV gaat vond ik dit geen prettig idee. Thuis kan ik goed in de gaten houden of hij honger zou krijgen en om het kdv is het gewoon veel drukker. Voorlopig heb ik hem dus nog op vijf flessen, om de vier uur maar hij krijgt wel een fruithapje.

Zodra hij gewend aan het feit dat hij snachts geen speentje meer krijgt, ga ik wel de laatste voeding eraf halen en dan krijgt hij om een uur of zeven zijn laatste voeding. Ik wil wel proberen dit iets op te rekken naar half acht, maar meestal is hij dan al zo moe dat hij spontaan in slaap valt.

Ja, ook ik (tegen het advies van CB) ben over op 4 flessen, wat een verademing!!
De frustraties van 5 flessen die niet leeg gingen, het niet wakker kunnen krijgen om 22.30 uur is over! Om 19.00 uur nu de laatste fles (met Rijstebloem, 1 eetlepel, ook tegen advies....). en Matthijs (16 weken, 6200 gram) komt pas weer om 6.00 uur!
De vier flessen die hij krijgt gaan schoon op, soms zelfs meer, we proberen nu de volgende tijden: 6.00 uur,10.30 uur, 15.00 uur en 19.00 uur

Soms moet je op je gevoel afgaan!

Vannacht echt een klote nacht gehad (sorry voor het taalgebruik). Lukas bleef maar huilen, speentje bood geen uitkomst. Het begon al om half twee.

Het is echt een heerlijk kereltje maar ik zou wel eens een nacht echt door willen slapen!
Vannacht dus toch toegegeven aan het speentje, maar zonder succes.

Gisternacht daarentegen was best goed. Ik kwam pas om vijf uur, een paar huiltjes in zijn slaap en daarna lekker doorslapen tot half zeven. Dan moet ik er toch uit dus dat maakt niet uit.

Ach, ooit zal het wel beter gaan!

Terug
Bovenaan